דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

וילי רוטנשטיינר סיים את דרכו כמאמן נבחרת ישראל: "גאה בעשייה שלי"

האוסטרי שהחל את דרכו כמנהל הטכני, עוזב אחרי פגישה עם יו"ר ההתאחדות לכדורגל | מרקו בלבול יעמוד על הקווים במשחקי הידידות נגד גרמניה ורומניה במרץ | רוטשנטיינר: "הגענו לבשלות שתניב פירות בזמן הקרוב"

וילי רוטנשטיינר, בתפקידו מאמן נבחרת ישראל בכדורגל (צילום ארכיון: התאחדות לכדורגל בישראל)
וילי רוטנשטיינר, בתפקידו מאמן נבחרת ישראל בכדורגל (צילום ארכיון: התאחדות לכדורגל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

וילי רוטנשטיינר סיים את דרכו כמאמן נבחרת ישראל בכדורגל, כן הודיעה היום (שני) ההתאחדות לכדורגל. היו״ר אורן חסון נפגש עם רוטנשטיינר והשניים סיכמו על פרידה, לפיה המאמן האוסטרי יקבל את מלוא שכרו עד לחודש מאי 2022. מרקו בלבול ששימש כעוזרו של רוטנשטיינר, יעמוד על הקווים בשני משחקי הידידות של הנבחרת נגד גרמניה (חוץ) ורומניה (בית) בסוף מרץ.

אורן חסון: "בכל אחד מהתפקידים שמילא, קידם וילי את הכדורגל הישראלי והשריש דפוסים של מקצוענות. הידע של וילי והחריצות הם דוגמה לאיש מקצוע מהמעלה הראשונה. לרוטנשטיינר תרומה גדולה וייחודית לפיתוח המאמנים המקומיים, הבולט שבהם הוא קורס פרו באיכות הגבוהה ביותר שהסתיים אתמול. הדוח שהגיש לסיכום שלוש השנים וחצי בהן היה אתנו הוא חומר מעמיק למחשבה על המשך הדרך".

ווילי רוטנשטיינר (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ווילי רוטנשטיינר (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

"מרקו הסכים להוביל את נבחרת ישראל בשני משחקי הידידות הקרובים בחודש מרץ", הוסיף יו"ר ההתאחדות לכדורגל. "בזמן הקרוב נפעל לאיתור מאמן קבוע לנבחרת הבוגרת לפתיחת ליגת האומות בחודש יוני ולקמפיין מוקדמות אליפות אירופה 2024 ומרקו בהחלט מועמד ראוי. יחד עם חברי ועדת האיתור נביא את המלצתנו לאישור הנהלת ההתאחדות לכדורגל".

"היתה לי תקופה נפלאה בישראל ונהניתי כמעט מכל יום, למעט תקופת הלחימה. פגשתי אנשים חמים והעבודה שלי כאן תרמה לי ברמה האישית והמקצועית", אמר רוטנשטיינר. "אני גאה בעשייה שלי כמנהל טכני, כמאמן הנבחרת, בהקמת האקדמיה, בקורס הפרו, בפיתוח המאמנים ובהתקדמות הנבחרת. המטרה שלי היתה תמיד לגבש יחידה אחת והיחסים עם השחקנים היו מאוד חשובים".

רוטנשטיינר התחיל לעבוד בהתאחדות לכדורגל של ישראל ב-2018, תחילה בתפקיד של מנהל טכני, כשאחת הפעולות המרכזיות שלו הייתה מינויו של אנדי הרצוג למאמן הנבחרת. ביוני 2020, בעיצומו של משבר הקורונה העולמי ובימים בהם שרר חוסר ודאות גדול, הוא מונה למאמן במקום הרצוג שעזב.

רוטנשטיינר עמד על הקווים של נבחרת ישראל ב-19 משחקים, תחילה בליגת האומות ובהמשך במוקדמות מונדיאל 2022. לצד ניצחונות מרשימים כמו 2:5 על אוסטריה ו-0:1 על סקוטלנד בבית, ו-2:3 על סלובקיה בחוץ, הנבחרת לא הצליחה להעפיל לאליפות אירופה ולמונדיאל בקטאר.

נבחרת ישראל בכדורגל מול מולדובה (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת ישראל בכדורגל מול מולדובה (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

המאמן האוסטרי הוסיף: "היו לי שלושה מנהיגים גדולים בנבחרת, הקפטן ביברס נאתכו, ערן זהבי ומונס דאבור. עבדתי עם הרבה שחקני נבחרות והשלושה האלה מיוחדים. אני מאוכזב מכך שהחוזה לא הוארך, בעיקר כי לתחושתי הגענו לבשלות שתניב פירות בזמן הקרוב, אולי כבר בליגת האומות ביוני. אני מאחל למי שיחליף אותי ולנבחרת הצלחה".

מרקו בלבול אמר: "היתה לי הזכות לעבוד לצד ווילי רוטנשטיינר ועם שחקני הנבחרת הבוגרת והצוות המקצועי בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2022 ומבחינתי לא היו התלבטויות כאשר יו"ר ההתאחדות פנה אלי וביקש שאתקדם שלב אחד נוסף. זה כבוד עצום עבורי ואתגר גדול להוביל את נבחרת ישראל במשחקים המאתגרים מול גרמניה ורומניה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!