דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה בעולם

״המפגינים כבשו את הרחובות״: מחאה נגד הגבלות הקורונה משתקת את בירת קנדה

העיר אוטווה, שנצורה כבר עשרה ימים בעקבות הפגנות קשות נגד חובת חיסונים במדינה, נכנסה למצב חירום לאחר שראש העיר הודה ש״המצב יצא משליטה״ | נהגי המשאיות המוחים צופרים ומפעילים סירנות, ואף יורים זיקוקים באוויר ותוקפים תושבים

הפגנת מחאה באוטאווה, קנדה נגד הדרישה לחייב נהגי משאיות אמריקאים להתחסן לקורונה (צילום: REUTERS/Patrick Doyle)
הפגנת מחאה באוטאווה, קנדה נגד הדרישה לחייב נהגי משאיות אמריקאים להתחסן לקורונה (צילום: REUTERS/Patrick Doyle)

ראש עיריית אוטווה, ג'ים ווטסון, הכריז הלילה (בין שני לשלישי) על מצב חירום בשל הפגנת נהגי המשאיות נגד מגבלות הקורונה שמשתקת את בירת קנדה בעשרת הימים האחרונים. המשטרה עצרה מספר בני אדם שניסו לספק דלק לטובת הנהגים המוחים שחוסמים מספר מוקדים בעיר הבירה.

משתתפי "שיירת החירות" של נהגי המשאיות, שמוחים על הדרישה לחייב אותם להתחסן כדי לחצות את הגבול עם ארה"ב, חוסמים את מרכז העיר אליה הגיעו אחרי מסע ממערב המדינה. הם קיימו הפגנות גדולות בשני סופי השבוע האחרונים, כאשר הצטרפו אליהם אלפי בני אדם שמחו נגד ממשלת טרודו ונגד המגבלות.

מעשיהם של חלק מהמפגינים באוטווה עוררו זעם עד לאזורים רחוקים של קנדה. בין השאר נראו מפגינים יורים זיקוקים משטח מוזיאון המלחמה הלאומי הקנדי, וכמה מוחים נראו צועדים עם דגלים שעליהם צלב קרס והשוו את תקנות ההתחסנות לפשיזם. במהלך המחאה החלו נהגי משאיות לפקוד גם את ביתו של ראש הממשלה טרודו, ובעקבות זאת הוא ומשפחתו נאלצו להתפנות משם. כעת הם משתכנים במקום אחר, אך מסיבות ביטחוניות לא נמסר היכן.

הרשויות ויתרו בינתיים על השימוש בצבא כדי לסיים את המחאה, שעוררה תרעומת מהתושבים שמתמודדים עם צפירות בלתי פוסקות ועם הפרעות לתנועה. אולם במשטרה המקומית הודו כי הם מתקשים להתמודד עם ההפגנה, אותה כינו "כיבוש" של מרכז העיר.

ראש העיר ווטסון להודות באובדן שליטה, בצל הדיווחים על כך שחלק מהמפגינים לא רק מקימים רעש גדול, אלא גם מטרידים ותוקפים תושבים: "השוטרים נמצאים בנחיתות מספרית מול המפגינים, יש הרבה יותר מפגינים ואנחנו מפסידים בקרב", אמר ווטסון לרדיו המקומי. "חייבים לחולל מהפך במצב הזה – אנחנו חייבים להחזיר לעצמנו את העיר שלנו". את התנהגות המוחים כלפי התושבים כינה "חוסר רגישות". באזור המשותק במרכז אוטווה שוכנים בין השאר הפרלמנט, לשכת ראש הממשלה והבנק המרכזי של קנדה.

זמן קצר לאחר הצהרתו, ניתקה משטרת אוטווה את אספקת הדלק לנהגי המשאיות והחרימה 3,200 ליטר של דלק שאוכסנו בחניון שבו התכנסו הנהגים. כמו כן, נמסר על מעצר של מספר אנשים שניסו לספק דלק למפגינים.

שגריר ארה"ב בקנדה לשעבר, ברוס היימן, מתח ביקורת על הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, שהביע תמיכה במפגינים וכינה את ראש הממשלה, ג'סטין טרודו, "מטורף מהשמאל הקיצוני״.

״למרבה הצער, קנדה מתנסה כיום עם פוליטיקאים אמריקאים קיצונים שמתערבים בעצמם בענייני פנים של קנדה", אמר היימן. "טראמפ ועוקביו הם איום לא רק על ארה"ב, אלא לכל הדמוקרטיות. אסור שאף קבוצה בארה"ב תממן פעילויות משבשות בקנדה. סימן קריאה".

גם השר לביטחון הציבור של קנדה ביקש מארה"ב לא להתערב בענייני הפנים של ארצו, כשהוא מכוון את הביקורת למספר סנאטורים רפובליקנים שהביעו תמיכה במחאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!