דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תיקי נתניהו

החשד לריגול בתיקי נתניהו: הדיון המשפטי שתוכנן למחר נדחה, תגובת הפרקליטות תוגש עד יום ראשון

בית המשפט נענה לתביעה, שדרשה פרק זמן נוסף לבירור הטענות לפיהן במשטרה נעשה שימוש חריג בתוכנת ״פגאסוס״ בחקירותיו של ראש הממשלה לשעבר | בהמשך ועד שתסתיים הבדיקה, הדיונים במשפט עשויים להיעצר בפועל

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בבית משפט המחוזי בירושלים (צילום: אורן בן חקון / פול)
ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בבית משפט המחוזי בירושלים (צילום: אורן בן חקון / פול)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים נענו היום (שלישי) לבקשת הפרקליטות, ודחו את הדיון שתוכנן למחר במשפט נתניהו, במהלכו צריכה הייתה להעיד היועצת המשפטית לשעבר במשרד התקשורת דנה נויפלד.

התביעה ביקשה לדחות עד ליום ראשון את המועד להגשת תשובה בנוגע לשימוש לכאורה של המשטרה בתוכנת הרוגלה "פגאסוס", אחרי מעורבים בתיקי האלפים.

בעקבות החשיפות שעלו בתחקיר כלכליסט, הפרקליטות עורכת בדיקה באמצעות צוות מיוחד בראשות המשנה ליועמ"ש, עו"ד עמית מררי, כדי לבחון אם היה שימוש לא ראוי או לא חוקי בתוכנות ריגול. הבדיקה עשויה להיות מורחבת בהמשך לוועדת חקירה ממשלתית או ממלכתית, אם אחת מהן תוקם, אך עד כה הצוות של מררי וצוות התביעה בתיקי נתניהו, טרם קיבלו את כל המידע בסוגיה מהמשטרה, שעורכת גם היא בדיקה פנימית משלה.

כמה מעורכי הדין של הנאשמים דרשו בעקבות החשיפות האחרונות לקיים את הדיון, ולקבל מהפרקליטות מידע באשר לשימוש בתוכנות ריגול בחקירות השונות, ולא רק נגד הנאשמים עצמם, אלא עדים ומעורבים אחרים.

"מסתבר שפשטה מגפה של ממש בכל מה שקשור לפעולות בלתי-חוקיות שנעשו בחקירה הזו, ולא רק בה. ככה לא יכול להתנהל משפט של צדק", טען בדיון שנערך אתמול עורך הדין ז'ק חן, סנגורו של שאול אלוביץ.

עו״ד חן הוסיף: "אני לא מדבר על הזכות להליך הוגן, אלא על אמון הציבור שמסתכל ושואל את עצמו מה קורה פה. איך יכול להיות שהרכבת ממשיכה לנסוע? ההצגה חייבת להשהות את עצמה עד אשר בית המשפט יקבל נתונים יותר רציניים ובדוקים. לא יכול להיות שהתביעה הכללית אומרת הבוקר 'העד הבא'".

בדיון התייחסה עורכת הדין יהודית תירוש, ראש צוות התביעה בתיק 4000, לשאלת הפריצה לטלפון של פילבר: היא אמרה כי פילבר נחקר תחילה ב-2017, בחקירה שאותה אז עוד ניהלה הרשות לניירות ערך, לפני שהתרחבה והפכה לתיק 4000, ולדבריה הרשות הבהירה לצוות התביעה כי לא עשתה שום שימוש בתוכנות ריגול בתיק – וכי הטלפון של פילבר שנתפס ביולי 2017 הוחרם במסגרת צו משטרתי. את הצו היא הציגה לשופטים, אך הסנגור חן טען כי מדובר בצו לא רלוונטי, שכן הוא מאשר "חדירה למחשב" למשך חודש, ובמסגרת חקירה אחרת. תירוש התעקשה שלא נפל פגם בצו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!