דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ראש השנה

סיכום אירועי החג / לצד האירועים החגיגיים - פקקים, תאונות ואלימות בימי החג

רוב הסיכויים שאתם קוראים את הכתבה הזו בפקקים בחזרה מחופשת החג. הישראלים טיילו וחגגו ואף משלחת ערביי ישראל הגיעה לנחם את משפחת פרס, אך כמה אירועים קשים מעיבים על פתיחת השנה.

תשליך בחוף ים בתל-אביב (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
תשליך בחוף ים בתל-אביב (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
דוד טברסקי
הישראלים גדשו את שמורות הטבע והגנים: היום (שלישי) פקדו כ-100,000 מטיילים את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. הגן הלאומי קיסרי, שמורת תל אפק, הגן הלאומי בית גוברין ומקורות הירקון היו האתרים הפופולארים, עם אלפי מבקרים בכל מקום. אי לכך –   נרשמים עומסים כבדים בכבישים 89 מצומת כברי לנהריה, בכביש 4 מעכו מזרח לצומת כפר מסריק, ובכביש 70 מצומת כליל עד ג'וליס.

לצד ארוחות החג, האירועים, המופעים והחגיגיות – ארעו גם כמה תאונות קשות, ומקרי אלימות ברחבי הארץ:

בערב החג, יום ראשון בצהריים ארעה תאונת עבודה באשדוד פועל בניין כבן 50 נהרג במפעל אפא לייצור תבניות ברזל ברחוב הקידמה באשדוד. גורמי הצלה בשטח דיווחו כי הפועל נהרג לאחר שנמחץ תחת ערמה כבדה מאוד של תבניות ברזל שהתמוטטו. נסיבות התאונה נמצאות בחקירה.

אתמול (שני) בשעה 23:05 נמסר למד"א מרחב כרמל על צעיר שנדקר במהלך קטטה ברח' מרטין בובר בקרית ביאליק. הצעיר כבן 24  פונה לבית חולים רמב"ם במצב בינוני  יציב עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון.  המשטרה פתחה בחקירה

היום (שלישי) סמוך לחברון, התהפך טרקטורן על רוכביו –  וארבעה צעירים בני 18 שיצאו מהכפר בני נעים לעבודה, נהרגו בתאונה שנסיבותיה בבדיקה.

בנחל כלח בהר הכרמל, חילצו היום צוותי מכבי אש והצלה נער כבן 14 אשר נפגע בגפיו במהלך טיול בנחל. הנער הוצא על אלונקה ואושפז בבית חולים רמב"ם להמשך טיפול.

תושב חיפה בן 86 עבר אירוע לב במים הרדודים בחוף דדו בסביבות השעה 13:00. המצילים בחוף הזעיקו מייד צוות מד״א ומשטרה אשר ביצעו פעולות ההחייאה והוא פונה מחוסר הכרה לביה״ח רמב״ם.

עוד דווח על כך שאל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונה בשעות הלילה גבר ישראלי בן 65, אשר נפצע בתאונת דרכים בבוסניה. הוא הוטס לישראל כשהוא מונשם ומורדם, במצב קשה מאוד. סובל מפגיעה רב מערכתית, נותח במהלך היום בהדסה ועודנו מונשם ומורדם.

לקראת צאת החג, דווח מד"א על שתי תאונות. בשעה 17:26 נמסר למד"א מרחב דן על ילד שנפל מגובה ברחוב רבי לוי יצחק מברדיצ'ב בבני ברק. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח תל השומר ילד כבן 10 במצב בינוני עם חבלה בגפיים לאחר שנפל מקומה שנייה. בשעה 18:38 נמסר למד"א מרחב שרון על ככה"נ בלון גז שהתפוצץ בבית ברחוב יפה נוף בחדרה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח תל השומר אישה כבת 64 במצב בינוני עם כוויות דרגה ב' וג' בגפיים העליונות.

משלחת מהכפרים הערבים בגלבוע - לניחומים על מותו של פרס (תמונה: באדיבות מועצה אזורית גלבוע)
משלחת מהכפרים הערבים בגלבוע – לניחומים על מותו של פרס (תמונה: באדיבות מועצה אזורית גלבוע)

משלחת של 150 בני נוער ומבוגרים מחמשת הכפרים הערבים בגלבוע, יצאה היום להביע הזדהות עם האבל על מותו של שמעון פרס ולחזק את המשפחה. עובד נור יו"ר המועצה, מיוזמי המשלחת, התייחס לחשיבות השותפות היהודית-ערבית בגלבוע:

"במועצה אזורית הגלבוע, מוכיחים 32,000 התושבים, שכמעט מחציתם ערבים- שמורשתו של פרס ז"ל, חיה, צומחת ומעמיקה שורשים: כולנו- ערבים, יהודים, מושבים, קיבוצים, כפרים, ישובים קהילתיים, מכל העדות והזרמים- כולנו בני אדם – כל אחד מיוחד בדרכו, בייחודו ובאיכותו. אחווה ושותפות- זו דרכנו היחידה, ולאורה, אנו מחנכים, יוצרים, מתמודדים וחיים יחד – את חיינו, בחלקת האלוהים הקטנה שלנו.

אנו מבקשים לבטא את תחושתנו ואמונתנו, שפועלו ומורשתו של הנשיא פרס, שהיה ממנהיגי האומה הייחודיים ומעצבי דרכה – נותרו ויוותרו חקוקים בלב הארץ והאומה, ויוסיפו לצמוח כמו החיטה- לפנינו ואחרינו."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!