דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

נגיד הבנק של אנגליה קרא לא לבקש העלאות שכר, וזכה לתגובות זועמות

האינפלציה באנגליה הגיעה לשיא של 7%, ואנדרו ביילי אמר שבשביל לרסן אותה, צריך לפגוע בשכר | ראש הממשלה ג'ונסון הסתייג מהקריאה, ומנהיגי עובדים זעמו: ״שוב אדם עשיר מבקש מהעניים לשלם את המחיר״

אנדרו ביילי, נגיד הבנק המרכזי של אנגליה (צילום: Dan Kitwood/Pool Photo via AP)
אנדרו ביילי, נגיד הבנק המרכזי של אנגליה (צילום: Dan Kitwood/Pool Photo via AP)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

נגיד הבנק המרכזי של אנגליה, אנדרו ביילי, ביקש מהעובדים לא לדרוש העלאת שכר, בגלל הלחצים האינפלציונים במדינה. ביילי זכה לתגובות זועמות על אמירתו מאיגודי העובדים, ולביקורת מצד ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון.

בראיון לרשת ה-BBC שעות לאחר ההודעה על העלאת ריבית ב-0.25%, בפעם השנייה ברצף באנגליה, אמר ביילי שעסקים צריכים לשמור על "ריסון" במשא ומתן על שכר, כדי לסייע במאבק באינפלציה שהגיעה לשיא של 30 שנה.

כשנשאל האם הבנק המרכזי דורש מעובדים לא לבקש העלאות שכר גדולות, ענה ביילי: ׳בגדול, כן׳. הוא אמר שלמרות שזה יהיה "כואב" לעובדים, "הקטנה של העלאות השכר" נחוצה על מנת להילחם באינפלציה.

דבריו של ביילי עוררו התנגדות גדולה. הדובר של ראש ממשלת אנגליה בוריס ג'ונסון דחה את הקריאה להגבלת השכר, ואמר שזה לא התפקיד של הממשלה "לתת עצות לגבי מהלכים אסטרטגיים או ניהול של חברות פרטיות".

שרון גרהם, המזכירה הארצית של איגוד העובדים "יונייט" אמרה שנגיד הבנק בעצם מציע 'הורדת שכר' ארצית: "שוב העובדים מתבקשים לשלם את המחיר, הפעם של האינפלציה ומחירי האנרגיה. האינפלציה לא נגרמה על ידי העובדים. העובדים לא צריכים הרצאות מנגיד הבנק המרכזי לגבי ריסון שכר. למה בכל פעם שיש משבר, האנשים העשירים מבקשים מאנשים רגילים לשלם על זה?״

"אנחנו נדרוש ממעסיקים שיכולים לשלם – לשלם״, אמרה גרהם, ״בואו נהיה ברורים, ריסון משכורות הוא לא יותר מקריאה להורדת שכר לאומית״.

״להגיד לאנשים עובדים שנשאו את המדינה במהלך המגיפה שלא מגיעה להם העלאת שכר זה שערורייתי״, אמר גרי סמית, מזכיר איגוד העובדים התעשייתי GBM, ״לפי מר ביילי, מטפלים, אנשי מערכת הבריאות, מוכרי חנויות ועובדים נוספים, פשוט צריכים לבלוע קיצוץ מאסיבי בשכר הריאלי, בשעה שרבים מהם צריכים לבחור בין חימום למזון״.

המבקרים מציינים שביילי קיבל שכר של 575,538 לירות שטרלינג בשנתו הראשונה כנגיד הבנק המרכזי, פי 18 מהמשכורת הממוצעת בבריטניה.

הבנק המרכזי של בריטניה העלה את הריבית פעמיים ברצף ל-0.5%, וזאת בעקבות האינפלציה הגבוהה במדינה שהגיע לשיא של 7% באפריל. עליית המחירים שוחקת את השכר, ועל פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בבריטניה, בחודש האחרון ירד השכר הריאלי באחוז, לראשונה מאז יולי 2020.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!