דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ראול סרוגו נבחר לקדנציה נוספת כנשיא התאחדות הקבלנים

סרוגו, שמכהן כנשיא ההתאחדות מ-2019, נבחר ברוב של 53% | "״קבלנים החליטו שהם רוצים להמשיך לבנות את ההתאחדות בדרך שלנו״, אמר בנאום הנצחון, ״ממשיכים לבנות עתיד״

ראול סרוגו. "סגירת מעגל מרגשת" (צילום: כפיר סיון)
ראול סרוגו. "סגירת מעגל מרגשת" (צילום: כפיר סיון)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ראול סרוגו נבחר לכהונה נוספת כנשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ בבחירות שהתקיימו אתמול (שלישי).

סרוגו, 59, פעיל בענף הנדל"ן כבר משנות ה-80. הוא בוגר לימודי הנדסת תעשייה וניהול ולימודי MBA בבית הספר רקנאטי באוניברסיטת תל אביב. הוא בעליה של חברת הבנייה המשפחתית שהקים אביו ראובן סרוגו, שבונה כ-400 דירות בשנה באזורי המרכז, השפלה והשרון.

בהתאחדות הקבלנים פעיל סרוגו כ-30 שנים, ושימש בין היתר כסגן נשיא, כיו"ר ארגון הקבלנים בראשון לציון, כחבר לוועדה המייעצת שממנה שמאים מכריעים, וכחבר במועצת רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון. הוא מתגורר בראשון לציון, נשוי ואב לשלושה. בעברו כיהן גם כיו"ר מועדון הכדוריד של מכבי ראשון לציון.את כהונתו הראשונה כנשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ החל בראשית 2019, אז החליף בתפקיד את רוני בריק, שכיהן שלוש שנים. סרוגו גרף אתמול 53% מקולות הבוחרים, וניצח את סגנו בתפקיד, יהודה כתב, שזכה ל-46% מהקולות. שיעור ההצבעה היה 55%.

"בשבילי זו סגירת מעגל מרגשת, אחרי 30 שנה של פעילות בהתאחדות, ואחרי תקופה כנשיא בשנים מאתגרות ולא קלות", אמר סרוגו. "היום הקבלנים החליטו שהם רוצים להמשיך לבנות את ההתאחדות בדרך שלנו, ממשיכים לבנות עתיד.

"כולנו הוכחנו שדווקא בזמן משבר אנחנו יכולים להתעלות מעל כל הסיכויים. בשמי ובשם כל הנבחרים, אנחנו הולכים להפשיל שרוולים ולהביא לעוד הישגים, כפי שאמרתי בעבר. אני אלחם עבורכם, למען ענף הבנייה והתשתיות, לטובת הכלכלה הישראלית".

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין בירך את סרוגו: "יש לפנינו אתגרים רבים, ואני מאמין שבעבודה משותפת נמצא את הדרך להגיע לפתרונות הטובים ביותר".

ההתאחדות מייצגת 6,400 קבלנים ישראלים

נוסף על בחירת נשיא ההתאחדות, בחרו חברי הארגון גם את סגני הנשיא, ראשי האגפים השונים: צביקה דוד נבחר ליו"ר אגף תשתיות, ניר ינושבסקי ליו"ר אגף בנייה חוזית, חיים פייגלין ליו"ר אגף יזמות ובנייה, ורד צרפתי זבולון ליו"ר ועדת ביקורת, וגלעד בובליל ליו"ר אגף כלכלה וכוח אדם.

הבחירות התקיימו ב-13 ארגוני הקבלנים המקומיים של ההתאחדות שפזורים ברחבי הארץ, ובקלפי נוספת שנפתחה לטובת קבלני אילת והסביבה, ו-1,352 קבלנים החברים בהתאחדות היו בעלי זכות הצבעה. החל מ-2008 חברה בהתאחדות גם התאחדות קבלני השיפוצים, והחל מ-2019 גם התאחדות קבלני מיזוג האוויר.התאחדות הקבלנים בוני הארץ מונה מעל 3,000 חברות שפועלות בתחומי הדיור, הבינוי הציבורי, השיפוצים והתשתיות. היא הגוף היציג של כל העוסקים בבנייה ותשתיות, ופועלת כדי לקדם את הענף מול הממשלה, הכנסת, השלטון המקומי ורגולטורים נוספים. נוסף על כך, מייצגת ההתאחדות בחלקים גדולים של פעילותה את כל 6,400 קבלני ישראל שרשומים כחוק בפנקס הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון.

ההתאחדות מבצעת הכשרות מקצועיות בעצמה ובשיתוף עם הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה שבבעלות משותפת שלה ושל ההסתדרות. בין השאר היא מפעילה בשיתוף עם הקרן את מטה הבטיחות, שמוביל אלוף במיל. איל בן ראובן יחד עם קבוצה של טייסי קרב של חיל האוויר במילואים, שמטרתו מניעת תאונות עבודה בענף הבנייה והתשתיות על ידי תחקור ויצירת תרבות בנייה שונה ובטוחה.ההתאחדות מפעילה גם את מערך המיון לעובדים זרים בענף הבניין עבור הממשלה, וצפויה להרחיב אותו בקרוב למיון והכשרת בטיחות גם של עובדי הבנייה והתשתיות הפלסטינים, על פי החלטת הממשלה מהשבוע שעבר. להתאחדות מערך מחקר כלכלי שמלווה את קבלני הענף ותומך בקידום החלטות מול הממשלה והכנסת, והקרן מפעילה עם ממשלת ישראל חממה לפיתוח טכנולוגיות לענף הבנייה בשם ConTech.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!