דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
23.1°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 23.2°אשדוד
  • 23.8°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 26.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

מעשים מגונים, בעיטות וסטירות: כתב אישום ראשון בפרשת ההתעללות במעון 'בני ציון' בראש העין

לאית סלאמה (24) מקלנסווה מואשם בהתעללות ב-17 חוסים במעון שהיו באחריותו | כתב האישום מפרט מאות מקרים שתועדו במצלמות המעון שהפעילה עמותת אלאור | 3 עובדים נוספים נעצרו בפרשה | הפרקליטות: "מעשים חריגים בחומרתם"

מעון בני ציון  בראש העין (צילום: פלאש90)
מעון בני ציון בראש העין (צילום: פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

כתב אישום ראשון נגד עובד במעון 'בני ציון' לאנשים עם מוגבלויות בראש העין, בפרשת ההתעללות בחוסים במעון הוגש היום (רביעי). העובד, לאית סלאמה (24) מקלנסווה, מואשם בעבירות של התעללות בחסר ישע על ידי אחראי ומעשה מגונה בחסר ישע על ידי אחראי. כתב האישום כולל מאות מקרים בהם התעלל הנאשם, באופן יומיומי ושגרתי, ב-17 חוסים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים אשר הופקד על טיפולם.

מעון בני ציון הופעל על ידי עמותת אלאור, שמפעילה מעונות שיקומיים עבור משרד הרווחה. פרשת ההתעללות החמורה במקום נחשפה בשבועות האחרונים בעקבות תלונה של אחד החוסים להוריו. המשטרה החלה לבדוק תיעוד ממצלמות וידאו שהוצבו במקום, וחשפה מקרי התעללות חמורים של עובדים בחוסים. ארבעה עובדים, ביניהם גם לאית סלאמה, נעצרו בשבוע שעבר. בעקבות המקרה הפסיק משרד הרווחה את ההתקשרות עם עמותת אלאור, והוא הועבר ישירות לאחריות המשרד.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד מיטל אילן מהפרקליטות הפלילית במחוז מרכז, סלאמה עבד במעון בין השנים 2022-2017, ונמנה על צוות אשר הופקד על טיפול בכ-17 דיירים בגילאי 20-50, אנשים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים המאופיינים בין היתר במוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם, אפילפסיה ועוד. מתוקף תפקידו כמטפל במעון היה עליו לדאוג לצרכיהם היומיומיים של החוסים, לרבות האכלה, קילוח והלבשה.

בכתב האישום מפורטים 17 אישומים, לפיהם במאות הזדמנויות שונות במהלך עבודתו במעון החוסים, התעלל הנאשם פיזית ונפשית בחוסים, באופן יומיומי ולאורך כל שעות היממה. בין היתר, הכה הנאשם את החוסים נמרצות בראשם ובגופם, הטיח אותם בחוזקה למיטות ולספות, סטר להם בפנים, גרר אותם בכוח בבגדיהם, דחף אותם והכה בהם באמצעות מוט של מגב.

כך למשל, באחד המקרים המתוארים בכתב האישום, הצית הנאשם אש בפניו של חוסה ולאחר מכן גם בצמוד לאיבר מינו. במקרים אחרים הטיל מימיו על מיטות חוסים. כמו כן נהג הנאשם לצבוט את החוסים, לנשוך אותם, לאחוז באיבר מינם ולהצליף בגופם באמצעות כבל. עוד מתואר בכתב האישום כיצד בעט הנאשם בגופם של החוסים, דרך עם רגליו על ראשם וחנק אותם תוך שהוא מקשה עליהם לזוז ולנשום.

בחלק מן המקרים המפורטים ביצע הנאשם את העבירות כשהוא לבדו, ואילו במקרים אחרים בנוכחות ואף בהשתתפות מטפלים נוספים במעון.

במקביל לכתב האישום הוגשה נגד הנאשם גם בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים.

בפרקליטות אמרו עם הגשת כתב האישום: "לא בכל יום אנו ניצבים, לא אנו כפרקליטות ובוודאי לא כחברה, בפני מעשים כה חריגים בחומרתם ובהיקפם. כתב האישום שהוגש היום, הראשון מבין סדרת כתבי אישום שיוגשו בפרשה, מתאר מסכת קשה וארוכה של התעללות פיזית ונפשית, אכזרית במיוחד, כנגד חסרי ישע אשר אינם יכולים להגן על עצמם.

"כואבת במיוחד העובדה שהנאשם הוא מי שאמור היה אמון על הטיפול בחוסים, ובמקום זאת נהג להתעלל בהם כדבר שבשגרה, באופן בלתי אנושי ובלתי נתפס. יחד עם כתב האישום הגשנו היום בקשה לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. הפרקליטות תמשיך במאבקה הבלתי מתפשר באלימות מכל סוג שהוא, ובייחוד כזו המופנית כלפי חסרי ישע".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!