דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

2 הרוגים באתר בנייה בתל אביב; המשפחות הגיעו לזהות, החברים לעבודה מיררו בבכי: ״לא נעבוד בגובה יותר״

ראזי אבו סביתאן ואחמד זיאד אסיאד נפלו מהקומה ה-40 באתר בנייה בתל אביב | מבירור ראשוני בזירה עולה שהתאונה נבעה מכשל מכני בפיגום. נבדק האם העובדים היו קשורים כמתחייב בעבודה בגובה

פרויקט ״פארק בבלי״ בתל אביב, הבניין ממנו נפלו שני עובדים אל מותם (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
פרויקט ״פארק בבלי״ בתל אביב, הבניין ממנו נפלו שני עובדים אל מותם (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
ניצן צבי כהן
מאיה רונן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ע'זי אבו סבייטן ואחמד זיאד אל-סיאד מירושלים הם העובדים שנפלו הבוקר אל מותם באתר בנייה של קבוצת "תדהר", ברחוב הרב ניסים בתל אביב. הם נפלו מהקומה ה-40 לאחר שפיגום מכאני שעליו עבדו קרס והם ההרוגים השישי והשביעי באתרי הבנייה מתחילת 2022.

"אני עובד בבניין מגיל 16", אומר ל"דבר" סאלח שעובד באתר הבנייה. "פעם עבדתי בגובה. עכשיו אני עובד באיטום. מפחד לעבוד בגובה, ישלמו לי מיליון שקל אני לא אעבוד בגובה יותר".

לדבריו האתר מנוהל בצורה מקצועית ורצינית, "מקפידים פה מאוד על בטיחות. יכול להיות שהיה איזה בורג משוחרר, אולי לא היו מחוברים טוב. אני לא יודע מה בדיוק קרה". סלאח עבד בתוך הבניין בזמן התאונה, "בא כספי, מנהל עבודה, כולו מחליף צבעים, הוא ראה אותם כשנפלו. אמר לנו לרדת מהר ולצאת מהבניין".

חובש רפואת חירום, ברכאל נוני: "הגענו לאתר הבנייה וראינו 2 פועלים מחוסרי הכרה לאחר שנפלו מגובה רב. ביצענו בהם בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ועם חבלה רב מערכתית קשה מאוד, נאלצנו לקבוע את מותם במקום".

מבירור ראשוני בזירה עולה שהפיגום קרס כתוצאה מכשל מכאני. כעת נבדק האם העובדים היו קשורים כמתחייב בעבודה בגובה. מפקחי העבודה של מינהל הבטיחות סגרו את האתר בצו בטיחות ולזירה זומנו מומחים לחקר כשלים מכניים בפיגום. במקביל פתחה המשטרה בחקירת המקרה.

"רק בשבוע שעבר פנינו במכתב לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי והצבענו על מגמת העלייה המחרידה במספר ההרוגים בתאונות בנייה בחודשים האחרונים", אומרת ל"דבר" ד"ר הדס תגרי מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין.

"פירטנו את הצעדים שיש לנקוט על מנת למנוע את הירידה התלולה בהיקף פעולות האכיפה והתביעה של מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית. למרבה הצער, טרם ננקטו הצעדים הנחוצים והגופות באתרי הבנייה ממשיכות להיערם".

מקבוצת תדהר נמסר: "קבוצת תדהר מביעה כאב עמוק ומשתתפת בצערן של המשפחות. מיד עם קבלת דיווח ראשוני על התאונה הגיעו לאתר אנשי מקצוע והחלו בבדיקת פרטי התאונה המצערת. הבטיחות היא נר לרגלנו ונפעל לאלתר ללמוד את פרטי המקרה, כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".

זירת תאונת העבודה בתל אביב (צילום: איחוד הצלה)
זירת תאונת העבודה בתל אביב (צילום: איחוד הצלה)
זירת תאונת העבודה בתל אביב (צילום: דוברות מד"א)
זירת תאונת העבודה בתל אביב (צילום: דוברות מד"א)
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!