דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תוספת שכר ומענקים: הסכם מיוחד לעובדי החברה שמקימה את הרכבת הקלה בת״א

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "לעובדי חברת נת״ע תפקיד חשוב בהפעלתן של הרכבת הקלה והתחתית בתל אביב, במיוחד לנוכח פקקי התנועה ההולכים ומחריפים"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים להסעת המונים) ו-ועד עובדי החברה חתמו היום (רביעי) על הסכם קיבוצי מיוחד בחברה. בין הצדדים נחתם הסכם קיבוצי ראשוני בנובמבר 2018, שתוקפו פג בסוף 2021, וכעת הוא הוארך לתקופה נוספת עד ה-31 בדצמבר 2022.

ההסכם חל על כ-250 מעובדי החברה הממשלתית, שאחראית על תכנון והקמת מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל-אביב, במסגרת פרויקט התחבורה הגדול והמורכב ביותר שבוצע אי פעם בישראל.

לפי ההסכם, מה-1 בינואר 2022 תשולם לעובדים הזכאים תוספת אחוזית בשיעור של 1% משכר היסוד והתוספת האחוזית האחידה של כל עובד, כפי שהיו ב-31 בדצמבר 2021. כל עובדי החברה יהיו זכאים לתוספת האחוזית האחידה, וההנהלה תהיה רשאית לשלם לכל עובד תוספת דיפרנציאלית של 1%. כן יוקצה תקציב מיוחד למענקי מצוינות לעובדים.

ההסכם משמר את הישגי ההסכם הקיבוצי מ-2018, ובהם שי מוגדל לחג, אש"ל יומי, הפרשות מוגדלות לפנסיה והגדלת מכסת ימי החופשה לעובדים. במו"מ לחתימת ההסכם היו מעורבים יו"ר מרחב ת"א-יפו בהסתדרות גרשון גלמן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי במרחב רמי רחפור, סמנכ"ל כלכלה בהסתדרות אדם בלומנברג, אומרי זינגר מאגף הכלכלה בהסתדרות, סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת נת"ע נועם כהן, טלי אוברמן מאגף השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר, ויו"ר ועד חברת נת"ע רונן כהן.

חתימת ההסכם הקיבוצי בחברת נת"ע (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת ההסכם הקיבוצי בחברת נת"ע (צילום: דוברות ההסתדרות)

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני מברך על ההסכם שדואג ליציבות התעסוקתית של עובדי נת"ע, וממחיש את חשיבות ההון האנושי בחברה. לנת"ע ולעובדיה יש תפקיד חשוב בכל מה שקשור להפעלתן של הרכבת הקלה והרכבת התחתית בתל-אביב, במיוחד לנוכח פקקי התנועה שרק הולכים ומחריפים. אני מודה לגרשון גלמן, לאדם בלומנברג, להנהלת נת"ע, למשרד האוצר ולכל מי שהיה מעורב במו"מ לחתימת ההסכם".

מנכ"ל נת"ע חיים גליק: "החתימה על הארכת ההסכם הקיבוצי בנת"ע היא תוצר של עבודה משותפת ומבורכת של הנהלת החברה וועד העובדים. ההסכם מעיד על יחסי האמון הטובים שבין ההנהלה ועובדי נת"ע, והוא צפוי לתרום לשיפור תנאי ההעסקה בחברה שעובדיה הם המובילים מבין עובדי התשתיות בישראל. אני מודה להסתדרות על תרומתה לקידום המהלך ולממונה על השכר באוצר על תמיכתו".

יו"ר מרחב ת"א-יפו בהסתדרות גרשון גלמן: "אני מברך על הארכת ההסכם הקיבוצי בחברת נת"ע עד דצמבר 2022. העובדים ייהנו מתוספת שכר של כ-2% בממוצע, שהוסדרה במלואה בזכות ההתערבות של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד במו"מ מול הממונה על השכר במשרד האוצר. אני מודה לוועד העובדים, ליו"ר האגף לאיגוד מקצועי רמי רחפור ולאדם בלומנברג מאגף הכלכלה. אני מאחל לעובדים ולהנהלת נת"ע המשך פעילות מוצלחת, תוך עמידה ביעדי הרכבת הקלה וקווים נוספים בישראל, ובטוח שהיא תמשיך לצמוח גם בעתיד".

יו"ר ועד עובדי חברת נת"ע רונן כהן: "ועד עובדי נת"ע מברך את הגורמים המעורבים – הנהלת חברת נת"ע, ההסתדרות והאוצר – על הארכת ההסכם הקיבוצי בחברת נת"ע עד דצמבר 2022. אנחנו מודים על העזרה שקיבלנו לאורך כל הדרך מנציגי ההסתדרות – אדם בלומנברג, אומרי זינגר ושונטל קולט מאגף הכלכלה, חגית רימון מהמחלקה המשפטית, ונציגי האיגוד המקצועי – רמי רחפור שמלווה ומסייע לנו זה זמן רב, וגרשון גלמן שמרגע שהבין את המצב פעל בצורה מהירה וסייע יחד עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בחתימת ההסכם במהירות מרבית. אנו מקווים ומאמינים בהמשך שיתוף פעולה פורה בין ועד העובדים וההסתדרות, גם בעתיד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!