דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

קורל חזן מככבת בליגה הקרואטית ומכוונת גבוה: "רוצה לשחק במנצ'סטר סיטי"

שחקנית נבחרת ישראל בכדורגל, התגברה על שתי פציעות שאיימו לסיים את הקריירה שלה "הייתי שבורה מנטלית" | העונה היא הפכה לאחת השחקניות החשובות בספליט, עם 15 שערי ליגה: "היציאה של שחקניות ישראליות לאירופה תשפר את הרמה של הנבחרת"

קורל חזן במדי ספליט (צילום: מועדון כדורגל הנשים ספליט)
קורל חזן במדי ספליט (צילום: מועדון כדורגל הנשים ספליט)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שחקנית נבחרת ישראל בכדורגל, קורל חזן, רוצה להפוך לישראלית הראשונה שמשחקת בליגת הכדורגל הטובה בעולם לנשים, 'הסופר ליג' האנגלית. "מקווה שאגיע אליה בעוד חמש שנים ושזה יהיה מנצ'סטר סיטי", היא אומרת בראיון ל'דבר'. בינתיים היא מככבת בליגה הקרואטית במדי ספליט.

חזן בת ה-23 חזרה משתי פציעות קשות שכמעט סיימו את הקריירה שלה, כדי להפוך לאחת משחקנית ההתקפה הטובות בישראל. בעונה שעברה במדי מכבי בנות עמק חפר, היא סיימה את כמלכת השערים של הליגה עם 16 שערים ו-23 שערים בכל המסגרות.

קבוצת הנשים של מנצ'סטר סיטי. "מקווה לשחק שם בעוד חמש שנים" (צילום: Natalie Mincher/SPP)
קבוצת הנשים של מנצ'סטר סיטי. "מקווה לשחק שם בעוד חמש שנים" (צילום: Natalie Mincher/SPP)

היכולת הטובה הביאה אותה היישר אל סגנית אלופת קרואטיה, בה הפכה לשחקנית בולטת עם 15 שערי ליגה ב-9 משחקים. "זכיתי במלכות השערים בישראל ואני רוצה לעשות את זה גם במקום נוסף, אם אצליח לעשות זאת ואחשב לחלוצה הכי טובה בקרואטיה, זה יפתח לי עוד דלתות לעתיד".

"התמכרתי לתחושה של הכדור ברשת ולא רציתי לעזוב המגרש"

הכדורגלנית השאפתנית, נולדה וגדלה במושב פורת שבמועצה האזורית לב השרון. את צעדיה הראשונים בכדורגל עשתה כבר בגיל כבר בגיל 4. "אבא שלי קנה לי כדור ליום הולדת ורצי לשחק בו רק עם הרגליים. ההורים שלי ראו שמשהו לא רגיל ורשמו אותי לקבוצת בנים במושב".

"התמכרתי לתחושה של הכדור. הרעש כאשר מבקיעים שער, התחושה של הרשת. לא רציתי לעזוב המגרש". בגיל 13 עלה סרטון שלה ברשת, שחקנית העבר שלי ישראל ראתה אותו והזמינה את חזן להצטרף למועדון בנות קיסריה.

"הגעתי לאימון ניסיון ואהבתי לשחק עם בנות, הרגשתי שאני לא שונה, ששם אני צריכה להיות". כבר במשחק הראשון שלה בקיסריה, הבינה חזן שזה הדבר שהיא רוצה להמשיך לעשות בכל חייה. "הייתי השחקנית הצעירה בקבוצה, כולן היו בוגרות לידי. במשחק הראשון שלי הבקעתי רביעייה".

אחר שנתיים מוצלחות בקיסריה, עברה בגיל 15 למכבי כישרונות חדרה ומשם עשתה את הדרך האוטומטית לקבוצת האקדמיה של וינגייט. גם במדי האקדמיה חזן המשיכה להצטיין, הייתה קפטנית בנבחרות הצעירות וכבשה 26 שערי ליגה בשתי העונות הראשונות שלה בליגת העל לבוגרות.

הכל השתנה עם גיוסה לצבא והפציעה שהגיעה. "זה היה רגע לפני מוקדמות אליפות אירופה עם נבחרת הנערות עד גיל 19. התגייסתי לטירונות של חודש ימים, חזרתי מהטירונות ישר להכנות לקראת האליפות. שם קרעתי את הרצועה הצולבת בברך", היא מספרת. "אם בתקופת האקדמיה הייתה לי מעטפת מקצועית של כדורגלנית, בטירונות הכל הלך לפח ונעלם. בצבא לא אוכלים טוב. הגוף שלי לא הצליח לעמוד בזה".

חזן נכנסה לשיקום של עשרה חודשים בלי כדורגל. בסיומו היא חתמה במדי הפועל רעננה ואחרי חצי עונה עברה לקבוצת הצמרת מ.כ.נ. רמת השרון. בעקבות היכולת הטובה זומנה לראשונה בקריירה לסגל הנבחרת הבוגרת לקראת משחק הפתיחה של מוקדמות אליפות אירופה מול איטליה בבית.

"לא ידעתי אם אני אחזור לשחק כדורגל"

"זאת הייתה תחושה ממש טובה, בעיקר אחרי פציעה כל כך ארוכה. הרגשתי ממש בעננים באותו הרגע. אמרתי 'וואו, אני בנבחרת אחרי פציעה כל כך ארוכה ולא שיחקתי הרבה זמן'. זה מראה שאני עדיין ברמות הגבוהות ביותר. הרגשתי ממש מוערכת באותו הרגע וזה משהו שאני לא אשכח בחיים".

קורל חזן במדי נבחרת ישראל בכדורגל מול איטליה. "הרגשתי ממש מוערכת" (צילום: IPA/Sipa USA via Reuters)
קורל חזן במדי נבחרת ישראל בכדורגל מול איטליה. "הרגשתי ממש מוערכת" (צילום: IPA/Sipa USA via Reuters)

לצערה, דווקא אז נפצעה פעם נוספת. "קרעתי את הרצועות בברך השנייה, זה ממש שבר אותי. לא ידעתי אם אני אחזור לשחק כדורגל. הרגשתי שאולי הגוף שלי לא מוכן לזה. אולי זה לא מה שאני אמורה לעשות באמת. הייתי שבורה מנטלית. לא יכולתי לדמיין את עצמי משחקת שוב פעם. חשבתי לפרוש. לא ידעתי אם אני יהיה מסוגלת לעבור את השיקום שוב פעם ולא לשחק כל כך הרבה זמן. הפעם השנייה זה הרבה יותר קשה".

חזן החליטה הפעם לעבור שיקום רגיל, לא של ספורטאית. אבל אחרי שנה וחודשיים בחוץ, האהבה והתשוקה לחזור למגרש בערה בה. לאחר יותר משנה בחוץ ובלי ששיחקה משחק אחד, המאמן גבי בורשטיין החליט להזמין אותה פעם נוספת לצמד משחקי הנבחרת מול סגנית אלופת אירופה דנמרק וגאורגיה.

"כבר בטיסה הרגשתי שאני מסוגלת להיות בהרכב", מספרת חזן. "בכלל לא חשבתי על הפציעה שהייתה לי, הייתי באדרנלין ממש. ברגע שנכנסתי ידעתי שאני הולכת לטרוף את הדשא. הייתי לחוצה, אבל הרגשתי שאני הולכת לעשות הופעה טובה. זה נתן לי עוד יותר אדרנלין ואהבה למשחק ועוד רצון להצליח עוד יותר".

במשחק הבא מול גאורגיה חזן פתחה בהרכב וכבשה שער בכורה חלומי עם זינוק ובעיטה מהאוויר. "הייתי בעננים, הרגשתי ממש טוב. זה החזיר אותי אחורה ממש להתחלה שלי בקיסריה, שכל העיניים היו עליי אחרי השערים שכבשתי". אחרי שזכיתי במלכות השערים, הייתה המון התעניינות. "משהו אמר לי ללכת לספליט, זה השאיפות שלהן, התנאים שהן הציעו לי, הבנתי שהיא קבוצה התקפית שמבקיעה המון שערים".

קורל חזן במדי ספליט. "כל השחקניות הן שחקניות נבחרת, מרגישים את הרמה באימונים" (צילום: מועדון כדורגל הנשים ספליט)
קורל חזן במדי ספליט. "כל השחקניות הן שחקניות נבחרת, מרגישים את הרמה באימונים" (צילום: מועדון כדורגל הנשים ספליט)

ספליט הוקמה ב-2009, אך לשיאה הגיעה בשנים האחרונות עם שתי אליפויות רצופות 2019 ו-2020 וזכייה ב-3 גביעי המדינה בארבע העונות האחרונות. בעונה שעברה ספליט הפסידה לאוסייק את האליפות בהפרש שערים. "ידעתי שיש תחרות קשה על האליפות בין אוסייק האלופה לסלפיט הסגנית ומי שתזכה באליפות תשתתף בליגת האלופות".

כעת הקבוצות יצאו לפגרת החורף, כאשר את הליגה מובילות העונה בראש חץ עם אותו מספר נקודות האלופה אוסייק, ספליט ודינמו זאגרב. כל אחת מהן ניצחה והפסידה במשחקים בניהן, כאשר כל שלושת הקבוצות יפגשו לעוד סבב משחקים פנימי לפני תחילת הפלייאוף.

בשונה מהליגה הישראלית, ספליט היא קבוצה מקצוענית שכל השחקניות שלה מתפרנסות רק מכדורגל ולא נאלצות לעבוד בעבודה נוספת. במדי הקבוצה משחקות שחקניות בינלאומיות מאוקראינה, בלרוס, ונצואלה, בוסניה, קנדה וגרמניה לצד שחקניות נבחרת קרואטיה. "כל השחקניות הן שחקניות נבחרת, מרגישים את הרמה באימוני הקבוצה".

חזן השתלבה מהר והפכה לחלק משמעותי בקבוצה, למרות פערי השפות "הגעתי לשם, שמעתי את השפה וחטפתי שוק. התאקלמתי די מהר והבנות ממש עזרו לי. הן גם ראו כבר באימון הראשון שאני שחקנית שיכולה לעזור להן במטרות הקבוצתיות, אז הן לא שמו אותי בצד, אלא ממש הכניסו אותי פנימה".

"כל שחקנית שיצאה לאירופה עשתה קפיצת מדרגה, מרגישים את זה בנבחרת"

השנה יותר ויותר שחקניות ישראליות יוצאות לאירופה. לצידה של חזן ישנן כעת שבע ליגיונרית ישראליות. נועה סלימהוג'יץ ששיחקה עם חזן בבנות עמק חפר עברה לבוצת הפאר האיטלקית מילאן האיטלקית. אירנה קוזנצוב משחקת בפוטסדאם הגרמנית ויחד איתה בבונדסליגה משחקות שי פרל בסאנד ושרון בק בקלן. עדן אביטל משחק בסיוי מהליגה הצרפתית ומריאן עווד ועמנואל אברהמי המשחקות בקבוצה השנייה של ויאריאל בספרד.

נבחרת הנשים של ישראל בכדורגל מול גרמניה (צילום: DFB/Maja Hitij)
נבחרת הנשים של ישראל בכדורגל מול גרמניה (צילום: DFB/Maja Hitij)

"מאז שהרבה שחקניות יצאו לשחק באירופה, הן העלו את הרמה, לא משנה באיזה ליגה הן משחקות", אומרת חזן. "אנחנו מרגישות בנבחרת שיש כאן משהו שונה. כל שחקנית שיצאה לאירופה עשתה קפיצת מדרגה".

"אני חושבת שאם כל שחקניות הנבחרת ישחקו באירופה, נוכל לעשות באמת דברים מדהימים. אני רואה ומרגישה שיש לנו שחקניות עם המון פוטנציאל, פשוט בארץ הפוטנציאל הזה נעלם, כי אין מי שייתן לך את הטיפ הנוסף הזה והדחיפה למקסימום. בהמון דברים שבאירופה כן מקבלים אותם. יש באירופה הרבה דברים שיכולים לשפר את השחקניות הישראליות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!