דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

הרשות להגנת הצרכן מתכוונת להטיל קנס של 260 אלף שקלים על חברת מוצרי בריאות בגין הטעיית צרכנים

בבדיקה שערכה הרשות נמצא שאינספייר סטארס בע"מ, שמשווקת תוספי תזונה ומוצרי טיפוח ובריאות של בי היפ, מסרה באתר שלה מידע מטעה בלי ביסוס מדעי, ואף הציגה משווקים של החברה כלקוחות שממליצים על מוצריה

אתר בי היפ. "ניצול חולשתם של אנשים חולים" (צילום מסך)
אתר בי היפ. "ניצול חולשתם של אנשים חולים" (צילום מסך)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

קנס של יותר 260 אלף שקלים: הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה אתמול (רביעי) על כוונתה להטיל קנס על חברת אינספייר סטארס בע"מ, שעוסקת בשיווק תוספי תזונה ומוצרי טיפוח ובריאות של חברת בי היפ.

בתהליך השיווק והמכירה, אינספייר סטארס בע"מ נקטה פעולות של הטעיה כשייחסה סגולות ריפוי ומניעה של מחלות למוצרים שאותם היא משווקת, בעוד בפועל אין לכך ביסוס מדעי, כך לטענת הרשות. נוסף על כך, החברה הביאה ציטוטים על המוצרים תחת לשונית "סיפורי לקוחות", אבל לא כתבה שרבים מאותם "לקוחות" הם מפיצים של המוצר.

החקירה החלה בעקבות עבודת מודיעין ותלונות שהתקבלו מצרכנים, וגילתה שחברת אינספייר סטארס בע"מ משווקת באמצעות משווקים עצמאיים תוספי תזונה ומוצרי טיפוח ובריאות של חברת בי היפ.

הרשות ערכה ביקורת באתר החברה ובחנה את פרסומי החברה ביחס למוצרים משקה אנרגיה אינדיגו וקפסולות פרפל קאפס. נמצא שהחברה השתמשה באמירות שמהן עולה במישרין או בעקיפין שהמוצרים המוזכרים מבטיחים טיפול או ריפוי של בעיות רפואיות שונות. עם זאת, בפועל אין תמיכה מדעית ליעילות המוצרים.

נוסף על כך, החברה הביאה ציטוטים של לקוחות, אבל לא כתבה שרבים מהלקוחות הם מפיצים של המוצר, עובדים בשירות החברה, וכפועל יוצא הכנסתם מושפעת ממכירות המוצר שעליו הם ממליצים.

החברה יצרה את הרושם שמדובר בסיפור אישי של צרכן מן השורה, שמעיד על השימוש במוצר ותו לא, בעוד אותו צרכן הוא משווק המוצר ובעל אינטרס משותף עם החברה לקדם את הפצתו ולהגדיל את נפח המכירות.

"זו הטעיה חמורה שלעתים עלולה אף לפגוע בבריאות הצרכן, להחסיר ולמנוע ממנו טיפול רפואי מציל חיים", אמרה אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין. "מדובר בניצול חולשתם של אנשים חולים, כשהם השתכנעו לרכוש את המוצרים וציפו להטבה במצבם הרפואי.

"נוסף על כך, שיווק המוצרים באמצעות חוות דעת של משתמשים שהם בכלל מפיצים של המוצרים בשירות החברה הוא אמצעי שיווק פסול שמהווה הטעיה בפרט מהותי. הרשות לא תאפשר לבצע הפרות חמורות כאלו כלפי הצרכנים ותפעל למיצוי הדין נגד המפרים".

בין השאר, החברה טענה לגבי המוצר פרפל קאפס: "תסמונת ג'ילברט – ליקוי כבד: לאחר חצי שנה של שימוש במוצר נעלם הצבע הצהוב מהעיניים. גם מהתוצאות של בדיקות המעבדה נעלם העודף בבילירובין".

לגבי המוצר אינדיגו נכתב באתר: "במשך שלוש שנים סבלתי מסוכרת עד לפני כחודש, אז נחשפתי למשקה מדהים בשל אינדיגו. בפעם הראשונה ששתיתי, רמת הסוכר שלי הייתה כ-207 לפני השתייה, וירדה ל-111 כשלוש שעות לאחר מכן. לאחר 5 שעות נוספות ללא עוד שתייה או כדורים, רמת הסוכר נשארה מאוזנת ואף ירדה ל-107. אני מרגישה כעת רעננה יותר מאשר לפני שהכרתי את המשקה. העייפות הקשה שממנה סבלתי שנים הולכת ונעלמת".

לדברי הרשות, החברה נמצאה מפרה את סעיפי חוק הגנת הצרכן הקשורים ב​איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהות, לא לאפשר לצרכן לבטל את העסקה בדרכים שונות, ואי-פרסום פרטים לצרכן באשר לזכות ביטול העסקה ולאחריות הניתנת על המוצרים.

לחברה אין הפרות קודמות, ולכן העיצום הכספי הופחת ב-20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן. החברה רשאית לערער תוך 45 יום על הכוונה להטיל עיצום כספי ועל סכום הקנס.

חברת אינספייר סטארס בע"מ בחרה לא להגיב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!