דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
23.2°תל אביב
  • 16.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 19.6°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הסוף לזיופים: בעלי מקצוע יצוידו בתעודה דיגיטלית

זרוע העבודה במשרד הכלכלה תנפיק לנותני שירותים תעודה דיגיטלית שתכלול קוד QR אותו ניתן לסרוק ולבחון את מהימנות נותן השירות

תעודת בעל מקצוע דיגיטלית (צילום אילוסטרציה: זרוע העבודה במשרד הכלכלה)
תעודת בעל מקצוע דיגיטלית (צילום אילוסטרציה: זרוע העבודה במשרד הכלכלה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

האגף לאסדרת (רגולציה) עיסוקים בזרוע העבודה, תנפיק החל מהשבוע תעודה דיגיטלית להנדסאים, טכנאים מוסמכים, מורשה נגישות, בודקי שכר ובקרים. בקרוב יונפקו

המהלך יאפשר ללקוחות בדיקה מהירה ונוחה לאמינות התעודה של נותני שירותים שונים. כל רישיון דיגיטלי כולל קוד בטכנולוגיית QR אותו ניתן לסרוק באמצעות הטלפון הנייד ולבחון את מהימנות התעודה של נותן השירות. באתר זרוע העבודה הוקמו גם מאגרי מידע בהם ניתן לחפש את פרטיו ורישיונו של בעל המקצוע.

"מדובר במהלך פורץ דרך", אומרת  אינה סולטנוביץ'-דוד, מנהלת טרנספורמציה דיגיטלית בזרוע העבודה. "המהלך נועדה לשפר את שירותי התעסוקה לציבור בישראל".

למהלך יש גם משמעותיות בחיסכון כלכלי, ב-2020, האגף הנפיק ושלח בדואר כ- 8,400 תעודות רישום חדשות, בנוסף על הנפקה ומשלוח של אלפי העתקי תעודה ורישיונות פלסטיק. המעבר לתעודות הרישום והרישיונות הדיגיטליים חוסך לדבריהם באופן ישיר קרוב לחצי מיליון שקלים בשנה, בנוסף על החיסכון הסביבתי שבהפסקת השימוש בנייר וקרטון לצורך הדפסה ומשלוח התעודות.

כבר בינואר 2022, הופסקה הנפקת התעודות הקשיחות וניתן יהיה להפיק תעודות רישום רק באמצעות האזור האישי. גם הנפקת רישיונות הפלסטיק למהנדסים ואדריכלים תופסק וניתן יהיה להפיק את הרישיון רק באמצעות האזור האישי הממשלתי. בשלב השני, צפוי מעבר דומה גם לרישוי דיגיטלי גם לחשמלאים וכלל הרישיונות המונפקים באגף בהעתק קשיח יעברו להנפקה דיגיטלית באמצעות האזור האישי הממשלתי.

בעלי המקצוע שברשותם רישיונות יוכלו להנפיק ולהדפיס את תעודותיהם באופן דיגיטלי דרך האזור האישי הממשלתי. החל מהשבוע, כל שלב בהליך הרישום או הרישוי, ישוקף באזור האישי כך שניתן יהיה להתעדכן בכל עת בסטאטוס הטיפול בבקשה וככל שנדרש, ניתן להשלים מסמכים, לשלם אגרה או להנפיק תעודה ורישיון.

שחר ברכה, ראש רשות התקשוב הממשלתי, מערך הדיגיטל הלאומי: "רשות התקשוב במערך הדיגיטל הלאומי פועלת ליצירת שירותים מותאמים אישית לאזרחים ולעסקים, ודוגמה זו היא רק פתח לשירותים נוספים שיהבו מהפכה בתפיסת השירות הממשלתי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!