דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

מזכ"ל ה-OECD הזהיר מהסתמכות על ההייטק, שרי הממשלה השיבו: נשקיע בו יותר

מתיאס קורמן התארח בישיבת הממשלה ואמר שהפער בין הצלחת מגזר ההייטק ליצרנות נמוכה בשאר המשק פוגעת בהישגיה הכלכליים של ישראל | לפיד: "יש לנו רק מקום אחד ללכת אליו: מיליון מועסקים בהייטק"

נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה. משמאל: מזכ"ל ה-OECD מתיאס קורמן (צילום: חיים צח/ לע"מ)
נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה. משמאל: מזכ"ל ה-OECD מתיאס קורמן (צילום: חיים צח/ לע"מ)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

מזכ"ל ארגון ה-OECD מתיאס קורמן הזהיר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה מהסתמכות ישראל על מגזר ההייטק, אל מול יצרנות והשקעה נמוכה בענפים אחרים, שמעסיקים את מרבית העובדים במשק. שרי הממשלה, מנגד, דיברו על הגדלת מספר העובדים בהייטק כמנוע צמיחה מרכזי.

"הרפורמות בישראל צריכות להתמקד בצמיחה כלכלית רחבה יותר, גם מעבר למגזר ההייטק המצליח", אמר קורמן. "להתמודד עם פערים כלכליים חברתיים, ולהאיץ את הדיגיטציה והמעבר לכלכלה ירוקה".

"כמה מהשינויים המבניים הנדרשים בישראלים קשורים לכלכלה הדו מסלולית, והצורך לגשר על פערים כלכליים חברתיים גדולים", הוסיף. "בהקשר הזה, היצרנות הגדולה של מגזר ההייטק הדינמי של ישראל, עומד בניגוד חד ליצרנות הנמוכה במגזרים אחרים ומסורתיים יותר, שבפועל מעסיקים את רוב כוח העבודה בישראל. זה מוביל ליצרנות נמוכה יותר מזו שישראל יכולה הייתה להשיג על סמך הפוטנציאל שלה".

שר החוץ יאיר לפיד אמר מנגד: "יש לנו רק מקום אחד ללכת אליו: מיליון ישראלים בהייטק".

"מיליון ישראלים בהייטק, זה לא רק מתכנתים ומהנדסים", הוסיף. "זה גם מזכירים ומזכירות, שיווק, מזון וקייטרינג. גם השומר בכניסה לחברת הייטק מקבל שכר גבוה יותר".

"מיליון ישראלים בהייטק זה אומר שאנחנו יוצאים ממדינת תל אביב, עוד ועוד יוניקורנס שמכניסים דולרים לקופת המדינה", טען לפיד. "מיליון ישראלים בהייטק אומר שאנחנו ממוקדים במאמץ להכניס אוכלוסיות נוספות לשוק העבודה. זה אומר שהחינוך הטכנולוגי צריך להיות פרויקט לאומי".

ראש הממשלה נפתלי בנט: "אנחנו מתאוששים מהקורונה במהירות בזכות השארת המשק פתוח. לישראל יש כמה מנועי צמיחה, הראשון והחשוב מכל הוא מגזר ההייטק. גם ההחלטה שלנו לשחרר עשרות אלפי גברים חרדים צעירים לשוק העבודה, ועלינו לאמץ אותם. הם חכמים, ושהם יכנסו למגזר ההייטק ולאחרים נראה צמיחה גדולה. הגשרים שאנחנו בונים עם האמירתים זה עוד מנוע, כמו גם שילוב הציבור הערבי בשוק העבודה".

לדברי שר האוצר אביגדור ליברמן: "הדבר הראשון שעשינו היה לשנות את המדיניות הכלכלית מקצה לקצה. הערות ה-OECD מאד חשובות לנו. אני מסכים עם התפיסה לגבי מיסוי חברות בינלאומיות, לגבי מס פחמן, וכמובן המאמץ שלנו להכניס גברים חרדים ונשים ערביות למעגל העבודה, ולהגדיל את הקבוצה שעובדת ותורמת".

"אני לא יומרני כמו שר החוץ", הוסיף. "כרגע מעסיקים בהייטק 380 אלף עובדים, אם נכפיל את המועסקים בתחום ההייטק נכנס למועדון האקסקלוסיבי של עשר המדינות עם רמת החיים הגבוהה ביותר. אנחנו שואפים למעמד ביניים חזק ומצליח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!