דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

משרד הבריאות אוסר 'טיפולי המרה' ללהט"ב: "התעללות מסוכנת"

חוזר מנכ"ל חדש שפרסם המשרד מזהיר את הציבור מ'טיפולים' לשינוי נטייה מינית, וקובע סנקציות על אנשי בריאות שיעסקו בכך | שר הבריאות ניצן הורוביץ: "אף אחד לא צריך המרה"

שר הבריאות ניצן הורוביץ בהצגת חוזר מנכ״ל האוסר על ״טיפולי המרה״ (צילום: מירי שמעונוביץ)
שר הבריאות ניצן הורוביץ בהצגת חוזר מנכ״ל האוסר על ״טיפולי המרה״ (צילום: מירי שמעונוביץ)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ״ל המשרד פרופ׳ נחמן אש הציגו היום (שני) חוזר מנכ״ל חדש, האוסר על ״טיפולי המרה״ – טיפולים נפשיים שנועדו לשנות את נטייתו המינית של המטופל. החוזר מבהיר שנטייה מינית או זהות מגדרית לא מהווה בעיה רפואית, גופנית או נפשית הדורשת טיפול, וכי אין עדויות על הצלחות בטיפול מסוג זה.

חוזר המנכ"ל החדש מזהיר מהסכנות הנפשיות הנגרמות משימוש ב״טיפולי המרה״, ואוסר מעתה על כל גורמי המקצוע להציע, לפרסם או לתת ״טיפול״ מסוג זה ומבהיר כי מדובר בפרקטיקה לא לגיטימית. החוזר גם מזהיר מפני סנקציות כנגד בעלי מקצוע רפואי, המורשים על ידי משרד הבריאות ושמציעים, מפרסמים או נותנים ״טיפולי המרה״, ומאפשר להחיל עליהם הליכי משמעת חמורים ושלילת רשיונות טיפול.

שר הבריאות ניצן הורוביץ: ״אף אחד לא צריך המרה. לסביות, הומואים, טרנסים וסטרייטים, אתם טובים ויפים בדיוק כמו שאתם. חוזר המנכ"ל החדש שהצגנו אוסר מפורשות על טיפולי המרה, וכולל גם סנקציות נגד בעלי מקצוע שיעסקו בהתעללות המסוכנת הזו בנוער להט"בי.

שר הבריאות ניצן הורוביץ (חמישי מימין) ומנכ״ל המשרד פרופ׳ נחמן אש (רביעי מימין) בהצגת חוזר מנכ״ל חדש האוסר על ״טיפולי המרה״ ללהט"ב (צילום: מירי שמעונוביץ)
שר הבריאות ניצן הורוביץ (חמישי מימין) ומנכ״ל המשרד פרופ׳ נחמן אש (רביעי מימין) בהצגת חוזר מנכ״ל חדש האוסר על ״טיפולי המרה״ ללהט"ב (צילום: מירי שמעונוביץ)

לדברי הורוביץ, ״טיפול המרה״ הם התעללות אכזרית בבני נוער במצוקה. הפרקטיקה הזו היא רצח של הנפש, ולפעמים גם של הגוף. חובתנו לפעול נגד מי שעוסק בה, ומסכן חיי אדם. זה מה שאנחנו עושים היום. אם יש מישהו שצריך המרה אלו ההומופובים, אנשי החושך ומפיצי השנאה. עוד נצחון במאבק לסובלנות ושיוויון, ובמקרה הזה נצחון חשוב גם במאבק על החיים".

'טיפולי המרה' נפוצים בחברה הדתית והחרדית, בעיקר לבנים עם נטיות הומוסקסואליות שמכונות "נטיות הפוכות". חלק מהטיפולים ניתנים על ידי אנשי מקצוע מתחום הטיפול הנפשי וחלקם על ידי אנשי חינוך ורבנים. זאת למרות עמדות ברורות של איגודי הפסיכולוגיה בעולם ואיגוד העובדים הסוציאליים שנטייה מינית אינה מחלה או בעיה, והסכנות שב'טיפול' לשינויה.

לפני כשנה וחצי עברה בכנסת בקריאה טרומית הצעת חוק לאיסור טיפולי המרה, בה הוצעו סנקציות לפסיכולוגים שיבצעו טיפולים כאלה, וכן עונש של שנה מאסר. ההצעה עברה בזכות הצבעה של חברי כנסת מסיעת כחול לבן, שהיו בקואליציה באותו זמן, בניגוד לעמדת הממשלה ונוצר בעקבותיה משבר בקואליציה.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!