דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר איגוד עובדי התחבורה: "השותפות בין העובדים למעסיקים הצילה את ענף התעופה"

בפאנל בכנס אילת ה-25 לנושאי עבודה של ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי, אמר אבי אדרי שגם בעתיד צריך לראות את העובדים כשותפים "לכל דבר ועניין" | סמנכ"ל הכלכלה בהסתדרות, אדם בלומנברג: "משבר הקורונה הציף את חשיבות השיח בין המדינה, ההסתדרות והמעסיקים"

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי בכנס אילת ה-25 לנושאי עבודה. "העובדים הצילו את חברות התעופה" (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי בכנס אילת ה-25 לנושאי עבודה. "העובדים הצילו את חברות התעופה" (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"העובדים הצילו את חברות התעופה", כך אמר היום (שלישי) יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי בכנס אילת ה-25 לנושאי עבודה של ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי בישראל. הכנס יעסוק השנה באתגרי היציאה ממשבר הקורונה.

אדרי ציין את הנכונות של עובדי חברות התעופה להירתם לצעדי פיטורים והתייעלות קשים, ואת העובדה שההסתדרות הזרימה כספים והלוואות לחברות עצמן כי להבטיח את המשך קיומן. הוא הוסיף שלדעתו, גם בעתיד צריך לראות את עובדי חברות התעופה כשותפים לכל דבר ועניין.

"שותפות בין המעסיקים לעובדים היא שותפות אמיצה שבזכותה הצלנו את ענף התעופה", אמר. "העובדים צריכים להיות שותפים לכל דבר ועניין. צריך לזכור שהם תרמו משכרם, רבים פוטרו, וכשיגיעו זמנים טובים שותפות היא הדרך הנכונה לצאת ממשבר הקורונה".

לדברי אדרי, המשבר חידד את הצורך לשמור על העצמאות התעופתית של מדינת ישראל. "אין לנו לוקסוס שלא תהיה חברת תעופה ישראלית", טען. "כל המטוסים הזרים שטסו מפה במלחמת המפרץ היו ישראלים. כך זה בכל מלחמה או מערכה".

סמנכ"לית התאחדות המלונות, יעל דניאלי טענה שפתיחת השמיים "לא הביאה לישועה בתחום התיירות הנכנסת". לדבריה, מה שמנע, ועדיין מונע, את התאוששות התחום הם החסמים שהמדינה מטילה על כניסת משפחות עם ילדים לא מחוסנים, מחלימים מארה"ב שאין להם תעודה דיגיטלית ותיירים שעברו 180 יום מהחיסון השני שלהם בזמן שלרבים בעולם אין כיום גישה לזריקת הבוסטר.

"אלו מגבלות משמעותיות וחסמים קשים ערב חג הפסח", אמרה. "אבל אנחנו ענף אופטימי, ולכן הדלקנו פנסים והתחלנו לגשש אחרי האור בקצה המנהרה. אנחנו מחכים שהממשלה תאשר סוף סוף כניסת משפחות, בגלל שזה אלמנט משמעותי באפשרות שתהיה כאן תיירות בפסח".

"ממשלות קודמות חשבו שאפשר לקדם מדיניות באופן חד צדדי, הדברים האלה השתנו"

"במשך שנים התרופף בישראל השיח המשולש בין המדינה, ההסתדרות והמגזר העסקי. משבר הקורונה הציף את הצורך בהקמה שלו מחדש", אמר סמנכ"ל הכלכלה בהסתדרות, אדם בלומנברג, במושב הפתיחה של הכנס.

"ממשלות קודמות, זה לא מכבר, חשבו שאפשר לקדם מדיניות באופן חד צדדי, בלי להקשיב להצעות של ההסתדרות והמעסיקים", הוסיף. "הדברים האלה השתנו, כי בישראל כמו בישראל, אין דבר שמלכד יותר ממשבר".

על תפקידה של ההסתדרות בתקופת המשבר ואחריו אמר בלומנברג: "ההסתדרות בהנהגתו של היו"ר ארנון בר דוד, מראה שהיא לא קופאת על השמרים ומתאימה את עצמה למציאות משתנה".

"היכולת הזו באה לידי ביטוי בהישגים משמעותיים למען ציבור העובדים ובשיח מתמיד עם השותפים: המדינה והמעסיקים", הסביר. "כך שומרים על ארגון עובדים חזק ורלוונטי שהשפעתו ממשיכה לצמוח, בעתות שגרה וגם בתקופות משבר".

עו"ד ישי פולק, מנכ"ל התאחדות האיכרים ויו"ר ועדת העבודה בנשיאות הארגונים העסקיים: "שיתוף הפעולה ההדוק  של נשיאות המגזר העסקי, כמייצגת של מירב המעסיקים, ההסתדרות, כמייצגת את מירב העובדים, והמדינה כרגולטור וכמעסיק הגדול במשק, הוא השיח הציבורי המגוון והמכיל ביותר שיש בהליכי חקיקה בישראל מיום הקמתה".

"האיזון שבשיתוף פעולה בדרך קבע, בכל יוזמת חקיקה, הוא בכך שהאינטרסים של כל הצדדים מונחים על השולחן", אמר. "בסופו של יום, נוסח החקיקה מבטא את ההסכמות הרחבות ביותר שניתן היה להגיע אליהן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!