דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כנס אילת לעבודה

נשיא לשכת העצמאים: ״הממשלה צריכה להודיע היום על תכנית סיוע או שנצא לרחובות״

רועי כהן אמר שההסתדרות היא היחידה שמסייעת לעצמאים במאבק לפיצויים | דדי סוויסה, יועץ ההסתדרות לפורום העצמאים: ״בן אדם שקם בבוקר לעבוד זה לא משנה אם יש לו תלוש או חשבונית הוא צריך רשת ביטחון״

נשיא לשכת העצמאים רועי כהן, מנהלת מערך תקשורת בביטוח הלאומי מיכאלה כהן, ויו״ר פורום העצמאים בהסתדרות רמי בז׳ה (צילום: קרן שמש)
נשיא לשכת העצמאים רועי כהן, מנהלת מערך תקשורת בביטוח הלאומי מיכאלה כהן, ויו״ר פורום העצמאים בהסתדרות רמי בז׳ה (צילום: קרן שמש)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

״הממשלה צריכה להודיע היום על תוכנית סיוע לכל העצמאים שנפגעו בלמעלה מ-25% בהכנסותיהם״, אמר נשיא לשכת העצמאים רועי כהן אמר היום (רביעי) בכנס אילת לעבודה, ״לא צריך להמציא את הגלגל מחדש, יש מודלים שכבר קיימים לזה״.

כהן הדגיש שהשותפות של העצמאים עם ההסתדרות במאבק להבטחת רשת ביטחון סוציאלי היא מכפיל כוח משמעותי. ״כבר במרץ לפני שנתיים, כשהודיעו על הסגר הראשון, ולא נתנו מענה לעצמאים, יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר לי ׳זה לא הגיוני, מפקירים אתכם, תהפכו את המדינה׳״.

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ונשיא לשכת העצמאים רועי כהן. ״לנו אין יד על השאלטר כמו ההסתדרות, ודווקא בגלל זה הבית שיש לנו כאן משמעותי כל כך״ (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ונשיא לשכת העצמאים רועי כהן. ״לנו אין יד על השאלטר כמו ההסתדרות, ודווקא בגלל זה הבית שיש לנו כאן משמעותי כל כך״ (צילום: דוברות ההסתדרות)

״לנו אין יד על השאלטר כמו ציבור העובדים וההסתדרות, ודווקא בגלל זה הבית שיש לנו כאן בהסתדרות ובנשיאות המגזר העסקי משמעותי כל כך״. כהן הבהיר שבמידה והממשלה לא תיתן מענה מיידי לעצמאים, יחדשו ארגוני העצמאים את המאבק ויצאו לרחובות.

״צר לי שכל אלה שהבטיחו לנו הבטחות ועמדו איתנו בהפגנות לא עומדים במילתם; עודד פורר, אביר קארה, מרב מיכאלי, אלכס קושניר, ניצן הורוביץ – כולם אמרו לנו שצריך לטפל בנו ביום הראשון של הממשלה. כולם אמרו שצריך מנגנוני פיצוי בזמן אמת ולא אחרי חודשים של מלחמות. ולצערי הם לא קיימו. שכחו אותנו. אנחנו נמשיך לפעול בכל הכוח, בכל מקום ובכל האמצעים״.

״הרבה שנים פחדו לטפל בעצמאים״

״הרבה שנים בהסתדרות פחדו לקבל החלטה מנהיגותית ולטפל בציבור העצמאים״, אמר דדי סוויסה, יועץ ארגוני להסתדרות ולפורום העצמאים, ״כשהודיעו על סגר דיברתי עם יו"ר ההסתדרות, והוא אמר לי שכשבן גוריון הקים את ההסתדרות הוא קרא לה 'הסתדרות העובדים', ולא הסתדרות השכירים.

״בן אדם שקם בבוקר לעבוד זה לא משנה אם יש לו תלוש או חשבונית הוא צריך רשת ביטחון. לכן הוקם פורום העצמאים בהסתדרות כדי להיאבק על רשת הביטחון הזו לעצמאים״.

״גם לי זה היה מוזר בהתחלה״, אמר יו"ר פורום העצמאים בהסתדרות, רמי בז׳ה על הקמת הארגון בליווי ההסתדרות, ״אבל הבנו שצריך לאחד כוחות. עבורי זה כבוד אדיר לשתף פעולה ולעמוד כתף לכתף עם ההסתדרות״.

מנהלת מערך התקשורת של הביטוח הלאומי, מיכאלה כהן, אמרה שהביטוח הלאומי תמך עוד קודם למשבר הקורונה בקידום מנגנון רשת ביטחון לציבור העצמאים, לרבות מנגנון לתשלום דמי אבטלה. "לצערנו הביטוח הלאומי לא יכול להרים את האצבע בכנסת. אבל גם אנחנו זועקים על הצורך בריענון החוקים. מה שהיה נכון לשנות ה-50 לא נכון היום״.

במענה לשאלה מדוע הביטוח הלאומי לא הקים את המנגנון לתשלום דמי הבידוד לעצמאים כפי שעבר בממשלה, השיבה כהן שהביטוח הלאומי פועל בנושא במלוא המרץ, וקיבל רק לפני יומיים את נתוני הבידודים ממשרד הבריאות והתחייבה: ״בחודש וחצי הקרובים נעביר לעצמאים את כל התשלומים הרטרואקטיביים המגיעים להם מאז חודש יולי״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!