דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

אסתר חיות כתבה לאמסלם: ״גדלתי עם אמסלמים ומכלופים״; הוא ענה: ״תמליצי למנות שופטים חרדים״

נשיאת בית המשפט העליון הגיבה לדבריו החריפים של ח״כ דוד אמסלם מהליכוד נגדה: ״שמעתי בצער את דברי הבלע כלפיי וכלפי חבריי השופטים, מניין כל הרעל והשנאה?״ | אמסלם: ״אני לא פחות חכם ממך״ | נתניהו התקשר לחיות והתנצל: ״דברי אמסלם לא מקובלים עליי״

ח״כ דודי אמסלם ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות (צילומים: הדס פרוש, יונתן זינדל / פלאש90)
ח״כ דודי אמסלם ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות (צילומים: הדס פרוש, יונתן זינדל / פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות שלחה היום (חמישי) מכתב פתוח לח"כ דוד אמסלם, בו השיבה למתקפה שהשמיע על בית המשפט במהלך נאומו במליאת הכנסת. חיות פנתה לאמסלם בחריפות ושאלה "מנין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר".

"שמעתי אתמול בצער את דברי הבלע שהשמעת מעל דוכן הכנסת כלפיי וכלפי חבריי השופטים ולא בפעם הראשונה", כתבה הנשיאה חיות. "רציתי לומר לך דוד אמסלם – במעברה שבה נולדתי ובשיכון הצפוף שבו גדלתי היו הרבה אמסלמים, מכלופים, ביטנים ועורקבים לצד מוסקוביצ'ים, הרשקוביצים ורביצים. כילדים, שיחקנו יחד בשכונה ולמדנו יחד בכיתה, והחברות שצמחה בינינו כילדים חיה ונושמת עד היום, כי בחרנו באהבת אדם ובכבוד לזולת. ככה חינכה אותי סבתי המנוחה שגידלה אותי ואלה הערכים שהולכים איתי לאורך כל הדרך״.

"התחלתי את דרכי כשופטת בבית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב לפני 32 שנים, וזהו תפקיד שבלעדי אותה אהבת אדם, כל אדם, לא ניתן למלא אותו באמונה״, הוסיפה השופטת חיות. ״אז לא, אין דבר רחוק יותר מן האמת מלומר עליי שאני לא סובלת את האמסלמים והמכלופים, ואני תוהה מנין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל-כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר״.

חיות העידה שהיא "בהחלט נהנית לשתות לפעמים כוסית של ערק טוב עם המשפחה והחברים, אבל אין לזה שום קשר לפסקי הדין שאני כותבת וכותבים חבריי. אלה נכתבים בדעה צלולה לחלוטין על פי הדין, וכמיטב היכולת והידע המשפטיים שלנו״.

״הגענו רחוק בחיים, אני ואתה – אני לבית המשפט העליון ואתה היית שר בישראל והיום חבר כנסת", הוסיפה השופטת. "אני מאמינה שמהמקום שאליו זכינו להגיע יש לנו, לי וגם לך, חובה לעשות טוב, לתרום לאחדות בישראל ולא לזרוע פילוג והסתה".

תגובתו של אמסלם לא איחרה להגיע, כשדקות ספורות לאחר פרסום המכתב אמר בריאיון לגלי ישראל שהוא "מופתע כי בדרך כלל שופטים לא עונים לאנשי ציבור. גברת חיות, אם היית אישה הגונה היית מציעה לוועדה לבחירת שופטים שיהיו קצת שופטים ספרדים חרדים ואתיופים. אני יודע מתי הולכים לי על הראש, ואת עשית זאת כי את לא סובלת את מה שאני עושה".

אמסלם הוסיף: "אני לא פחות חכם ממך, אני מוכן לשבת איתך בכל נושא שתבחרי ותביני עם מי יש לך עסק. אתם נגועים בעניין ואתם יודעים שברגע שתתחלף הממשלה נעשה שינויים מרחיקי לכת בעליון. שלוש עתירות דחיתם לי באותו יום. שום דבר לא יוצא באקראי, הגדלת לעשות וכתבת שטויות. אני רואה פה רוע צרוף".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו שוחח לאחר פרסום המכתב עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ואמר לה כי ״דבריו של חבר הכנסת דודי אמסלם אינם מקובלים עלי, אינם משקפים את עמדתי ונאמרו שלא בידיעתי. בדמוקרטיה אין שום גורם שהוא חסין מפני ביקורת, אבל הביקורת חייבת להיות עניינית, לגופו של עניין ולא לגופו של אדם״.

נתניהו הוסיף ש״הניסיון הציני של בעלי עניין לייחס לי את דבריו של ח״כ אמסלם ולעשות משקר זה הון פוליטי הוא מגוחך, בפרט על רקע קריאתי להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתמנה הנשיאה חיות, כדי לבדוק את פרשת הריגול החמורה של המשטרה נגד אזרחי ישראל״.

אמסלם: ״מדירים אותי מביהמ״ש העליון״

אתמול, מעל בימת הכנסת, אמר אמסלם כי השופטת יעל וילנר שדחתה את עתירותיו "לא ראויה להיות שופטת אפילו בשלום. ילד בכיתה ו' לא יכתוב פסק דין הזוי כזה, את לא יודעת מה את כותבת. את התכנסת עם חיות וכל החבר'ה והחלטתם שאמסלם דוד לא נכנס למוסד הזה, לא משנה מה יקרה".

הוא טען כי שופטי העליון הם בקבוצה סגורה שמחליטה מי ראוי להיכנס לדיונים ומי לא. "זה המוסד של האבא שלכם, של האליטה שלכם, של התרבות והערכים שלכם ואנחנו לא שם. לא האמסלמים ולא הביטונים", זעק אמסלם.

חבר הכנסת מהליכוד הזכיר את דבריו נגד דוד מינץ, עליו אמר ששתה ויסקי לפני שכתב את פסק דינו: "אחרי שאמרתי על השופט ששתה, אני מציע לכל הצופים שהם יחליטו מה שווה הגברת וילנר. בושה וחרפה לעם ישראל. במקום לקשקש שטויות שאת לא מבינה, תכתבי 'מר אמסלם אני לא סובלת אותך, לא את האמסלמים ולא את המכלופים ואתם לא שייכים לנורמות שלנו ולעולם שלנו'".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!