דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בנט והורוביץ סיכמו: התו הירוק יבוטל לחלוטין ב-1 במרץ

בדיון בהשתתפות גורמי המקצוע סוכם שחובת בדיקת אנטיגן בכניסה לבתי אבות תימשך | בנט התגאה ב"ירידה תלולה במספר החולים הקשים. הגל הזה נשבר", למרות שמספר המאושפזים גבוה ביחס לגלים קודמים

בדיקת תו ירוק (צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר / פלאש90)
בדיקת תו ירוק (צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר / פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה, נפתלי בנט, החליט שלא להאריך את מתווה התו הירוק בחתונות, מסיבות ואירועים גדולים, והוא יפוג בעוד שבועיים, ב-1 במרץ. ההחלטה התקבלה בדיון מקצועי שערך רה"מ יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי המשרד. עוד הוחלט שחובת ביצוע בדיקת אנטיגן בכניסה לבתי אבות תימשך.

הדיון שהוביל רה"מ נקטע עקב פגישת ראש הממשלה עם יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, ננסי פילוסי. דיון נוסף בעניין הקלות נוספות יתקיים בהמשך. אתמול (רביעי) הודיע רה"מ על כוונה להסיר את ההגבלות על התיירות ולאפשר גם לילדים עד גיל 12 שלא התחסנו להיכנס לישראל, ובכך לאפשר כניסת משפחות של תיירים לארץ.

בשבוע שעבר צומצם התו הירוק וכיום הוא חל רק באולמות וגני אירועים, או מקום אחר שמתקיימים בו אירועים או שמחות; מועדונים ודיסקוטקים; מקומות לעריכת כנסים שיש בהם הגשה או מכירה של מזון; ומקום שמתקיימת בו פעילות תרבות שאינה בהושבה בלבד. כאמור, התו הירוק יהיה בתוקף במקומות אלו לשבועיים נוספים, עד ה-1 במרץ.

נוסף על כך, חובת הצגת תו ירוק חלה כיום גם על עובדים במוסדות בריאות, רווחה וחינוך, וכרגע נמצאת בתוקף עד סוף מרץ. בהודעת לשכת רה"מ לא נמסר האם חובה זו תימשך.

בפתח הדיון הציג בנט את ההתמודדות של ישראל עם גל האומיקרון כהצלחה. "אנחנו רואים ירידה תלולה במספר החולים הקשים. הגל הזה נשבר", אמר בנט, "האסטרטגיה שלנו, של כלכלה פתוחה לצד מאבק וביצוע פעולות רבות נגד הקורונה, הביאה את מדינת ישראל להיות המדינה מספר 1 בצמיחה במדינות המפותחות, ולרמת צמיחה כלכלית שלא ראינו מזה 21 שנים".

עם זאת, הבוקר (חמישי) אושפזו בבתי החולים 886 חולים במצב קשה, יותר משיאי הגלים הקודמים, מלבד הגל השלישי בינואר 2021. בדבריו לא הזכיר בנט גם את מי ששילמו מחיר כבד בגל הקורונה הנוכחי: 1,453 הנפטרים מתחילת ינואר, ובני משפחותיהם.

"ישראל היא המדינה הצומחת ביותר בזכות מערכת הבריאות והצוות כאן שפועל מסביב לשעון. אנחנו מדברים על צמיחה בהיקף של 8%, הגידול הכי גבוה בין מדינות ה-OECD. ברבעון האחרון מדובר על צמיחה של 16%.

"היינו המדינה הראשונה שסגרה את שעריה באומקירון, לכן זה הזמן גם לשחרר בהדרגה. מבחינתי צריך להיערך לשחרור ההגבלות בקרוב. כלכלה פתוחה ומערכת חינוך פתוחה, מבלי להגיע לאי ספיקה – אלו האיזונים הנכונים".

"אני רוצה להודות לכם על עבודה מסורה ומקצועית. לשר הבריאות, הנהלת מערכת הבריאות, לכל השותפים כאן – זו הצלחה משותפת. בתי החולים וקופות החולים עשו עבודה נפלאה ואיפשרו לנו לקיים כלכלה צומחת.

"במקביל, אנחנו גם ניערך לגל הבא. אני רוצה שנפיק לקחים במקומות שצריך מניהול הגל הזה ונבוא מוכנים יותר לתרחישי עתיד".

התו הירוק החל לפעול בפברואר 2021, סמוך לתחילת מתן חיסוני הקורונה בישראל, והגביל כניסה למקומות בילוי, תרבות ופנאי לאנשים עם חיסון בתוקף או שהציגו בדיקת קורונה שלילית עדכנית, בתשלום או על חשבון מארגן האירוע. הוא הופסק ביוני, כעבור ארבעה חודשים, עם ירידת התחלואה. באמצע יולי, עם תחילת גל הדלתא, הוא הוחזר חלקית בחתונות ואירועים (אז כונה 'התו השמח'), ובמהלך אוגוסט הוחזר במלואו, כאשר מי שלא התחסן נדרש להיבדק בתחנת בדיקה, ולשלם על הבדיקה רק אם אינו יכול להתחסן מפאת גיל או מצב רפואי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!