דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יריד תעסוקה לעובדי תיירות יתקיים בשבוע הבא; מורי דרך: "הסבת מקצוע לקראת פתיחת השמיים היא בדיחה"

יריד תעסוקה וירטואלי עבור עובדי ענף התיירות הנכנסת יתקיים ביום ראשון הקרוב | מורי דרך: "המדינה מבססת את החלטותיה על נתונים שגויים וגורמת נזק עצום לכלכלה ולחברה. את העוול הזה אפשר לתקן"

מורי דרך מפגינים בקריית הממשלה בירושלים השבוע (צילום ארכיון: יואב רותם)
מורי דרך מפגינים בקריית הממשלה בירושלים השבוע. נדרשים להוכיח שעבדו חצי שנה בזמן שהענף היה סגור (צילום ארכיון: יואב רותם)
הדס יום טוב

יריד תעסוקה וירטואלי יתקיים ביום ראשון, כחלק מחבילת הסיוע לענף התיירות עקב המשבר המתמשך בענף. היריד הוא פרי יוזמתן של ההסתדרות, זרוע העבודה במשרד הכלכלה, מנהלת המעסיקים ואגודת מורי הדרך בישראל.

ביריד ישתתפו חברות מרכזיות כמו בנק הפועלים, אל על, רשת ישרוטל, רשת פתאל, נס טכנולוגיות, DHL, חקלאות עירונית, תגבור, אסותא, תרגומי איכות ולאופר. נוסף על היריד, יתקיימו השתלמויות באורך כשלושה חודשים לעובדי בתי מלון ברחבי הארץ לשיפור מיומנויות תעסוקתם תוך שימור העסקתם בענף.

היריד נקבע, בהובלת ההסתדרות, אחרי שבחודש האחרון פורסם שזרוע העבודה תעניק הכשרות והשתלמויות מקצועיות לעובדי ענף התיירות בהשקעה של 17 מיליון שקלים, ומלגות של עד 10,000 שקלים לעובדים מהענף התיירות שנפגעו עקב משבר הקורונה, בהתאם לאישור שיקבלו ממשרד התיירות.

עם זאת, העובדים נדרשים להוכיח שעבדו בתיירות במשך חצי שנה לפחות ב-2021-2020, כשהתיירות הייתה סגורה לחלוטין.

"כל מי שעובד בענף התיירות ומוצא את עצמו נפגע ממשבר הקורונה זכאי לסיוע בתעסוקה ולהכשרה מקצועית בסבסוד המדינה", הודיעה זרוע העבודה, "בין היתר על ידי מגוון קורסים מסובסדים בשיתוף מעסיקים, כדי להבטיח תעסוקה בתום ההכשרה וכדי לדייק את ההכשרה לצורכי המשק".

מורי דרך: "המדינה סגרה את הענף ומתעלמת מזה בכל המתווים שלה"

עמותת "מורשת דרך" למורי דרך בתיירות הנכנסת: "שוב מדינת ישראל משתמשת במכונת יחסי הציבור שלה נגד ענף התיירות הנכנסת המופקר, החבוט והמדמם. מדינת ישראל סגרה והשביתה בפועל את ענף התיירות מיולי, לא אפשרה לו להתרומם, ובכל המתווים הנוכחיים היא מתעלמת מזה.

"הסבת מקצוע בזמן שמדברים על פתיחת השמיים היא בדיחה. ההסבות האלה הן בגדר חרב פיפיות. אי אפשר להתקיים מהכסף הזה. גם סיורי החינם הם חסד לציבור ולא למורי הדרך, אין שום סיבה שמדינת ישראל תתייחס לימי עבודה שלנו כחסד ולא כזכות להרוויח בכבוד וביושר. מתווה הפיצוי שנתנו למורי הדרך הוא בדיחה".

"המדינה מבססת את החלטותיה על נתונים שגויים. הם לא יושבים עם אנשי המקצוע, ולכן אין היגיון בריא והם לא מבינים את הנזק העצום שהם גורמים לכלכלת המדינה ולחברה כולה. את העוול הזה אפשר לתקן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!