דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ברוך שמאילוב זכה בזהב ותמנע נלסון לוי בארד בגרנד סלאם תל אביב

שמאילוב גבר על נז'אפוב האזרי בגמר לאחר שברבע הגמר ניצח טל פליקר בדרבי הישראלי | נלסון לוי ניצחה את פודולאק מפולין | שירה ראשוני וגפן פרימו הפסידו בקרב על מדליית הארד וסיימו במקום החמישי

  • שמאילוב גבר על נז'אפוב האזרי בגמר לאחר שברבע הגמר ניצח טל פליקר בדרבי הישראלי | נלסון לוי ניצחה את פודולאק מפולין | שירה ראשוני וגפן פרימו הפסידו בקרב על מדליית הארד וסיימו במקום החמישי
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גרנד סלאם תל אביב 2022 יצא לדרך היום (חמישי) בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב וכבר בערב הראשון ברוך שמאילוב זכה במדליית הזהב ותמנע נלסון לוי זכתה בארד. שמאילוב גבר על נז'אפוב האזרי בגמר, לאחר שברבע הגמר ניצח טל פליקר בדרבי הישראלי. נלסון לוי ניצחה את פודולאק מפולין אחרי שהפסידה בחצי הגמר. שירה ראשוני וגפן פרימו הפסידו בקרב על מדליית הארד וסיימו במקום החמישי. 

בתחרות היוקרתית, שנערכת בפעם השנייה בישראל, צפויים להשתתף כ-300 ספורטאים מ-34 מדינות, חלקם אלופים ואלופות אולימפיים. ישראל העמידה 45 מתחרים, רובם צעירים שיקבלו צ'אנס להתחרות הרמה הכי גבוהה ואולי להפתיע.

ברוך שמאילוב עם מדליית הזהב בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)
ברוך שמאילוב עם מדליית הזהב בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)

זו הפעם הראשונה מאז אולימפיאדת טוקיו שהספורטאים הישראלים מתחרים בארץ וזוכים לעידוד של הקהל הישראלי, שנמנע ממנו להגיע לתחרות בשנה שעברה בעקבות הגבלות הקורונה.

ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג) התחיל את יום הקרבות שלו בסיבוב השני, שם פתח מצוין מול סוד-ארדנה גונצ’ינלקאם המונגולי והכניע אותו. ברבע הגמר פגש את חברו לנבחרת טל פליקר שניצח את לאשה נדירדזה הגאורגי ואייבק אואולו מקירגיסטן.

ברוך שמאילוב בגרנד סלאם ת"א בג'ודו (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)
ברוך שמאילוב בגרנד סלאם ת"א בג'ודו (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)

ברבע הגמר שמאילוב ניצח בדרבי הישראלי את פליקר, בזכות ווזארי שהשיג באמצע הקרב. שמאילוב ניצח בחצי הגמר את גוסמן קיקיזבייב הקזחי עם איפון בניקוד הזהב ועלה לגמר. פליקר הפסיד בבית הניחומים לדייקי בובא בווזארי וסיים את דרכו בתחרות.

קרב הגמר: שמאילוב פגש את יאשאר נז'אפוב מאזרבייז'אן וניצח באיפון אחרי 10 שניות בניקוד הזהב. עבור שמאילוב זו המדליה הראשונה בתחרות גרנד סלאם.

ירדן מנגד הפסיד מול בובור ואדייב מאוזבקיסטן והודח מהתחרות. איילון ברששת התמודד ניצח את אדוניס דיאז האמריקאי בסיבוב הראשון בזכות איפון בניקוד זהב ובקרב הבא הפסיד ליאסאר נאיאפוב האזרי. מתן קוקולייב הפסיד לאג'אייב האזרי בסיבוב השני.

תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג), זוכת מדליית הזהב בגרנד סלאם תל אביב 2021, החלה בסיבוב השני ועלתה לרבע הגמר אחרי שניצחה את סבארה נישנבאייבה הקזחית בריתוק מהיר. נלסון לוי פגשה ברבע הגמר את האלופה האולימפית מריו 2016 רפאלה סילבה הברזילאית, שחזרה להתחרות אחרי הרחקה בגלל שימוש בחומרים אסורים. בתום קרב קשה שנגרר לניקוז זהב, הישראלית הצליחה להשלים תרגיל נהדר בדרך לאיפון ולמקום בחצי הגמר.

נלסון לוי פגשה בחצי הגמר את פרסיליה גנטו והפסידה לה באיפון מהיר. בקרב על הארד פגשה את ארלטה פודולאק מפולין וניצחה בזכות שלושה עונשים ליריבתה. רומי דורי ומיה לאופולד הודחו בסיבובים המוקדמים.

תמנע נלסון לוי עם מדליית הארד בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)
תמנע נלסון לוי עם מדליית הארד בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)

שירה ראשוני (עד 48 ק"ג) פתחה את יום התחרויות שלה מהסיבוב השני שם ניצחה את קטרינה טאנצר האוסטרית, בזכות ווזארי שהשיגה בתחילת הקרב, ועלתה לרבע הגמר. ברבע הגמר, שירה ראשוני ניצחה בעונשים את באסנקו באוודורי ממונגוליה. בחצי הגמר הפסידה בווזארי ובעונשים ותיאבק על הארד.

בקרב על הארד פגשה את חוליה פיגוארה הספרדייה והפסידה לאחר 4 דקות בתוך ניקוד הזהב. תמר מלכה הודחה על ידי פרנצ'סקה מילאני האיטלקייה בסיבוב השני.

שירה ראשוני בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)
שירה ראשוני בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)

גפן פרימו (עד 52 ק"ג) החלה את יום הקרבות שלה מהסיבוב השני נגד פביולה דיאז מוונצואלה, אותה ניצחה בריתוק ועלתה לרבע הגמר, שם גברה על מאשה בלהאוס הגרמנייה ועלתה לחצי הגמר.

פרימו פגשה את אסטרידה גנטו הצרפתייה, הפסידה לה בעונשים ותיאבק על הארד. בקרב על מדליית הזהב פגשה פרימו את אודט גיופרידה מאיטליה והפסידה לה באיפון בקרב שהגיע לניקוד הזהב. פז כפרי וירדן ראב התחרו גם כן והפסידו בשלבים המוקדמים.

מתן קוקולייב (עד 60 ק"ג) פגש את היריב הקובני דלגאדו קאייחה וניצח אותו בווזארי, לאחר מכן הפסיד לבלאבאיי עגייב האזרי בסיבוב השני וסיים את דרכו בתחרות. יהונתן וקסלר התמודד מול מגזאן שמשדין הקזחי בסיבוב הראשון ובתום קרב שארך למעלה משמונה דקות, הפסיד בווזארי. ים וולצ'ק וליאור רפאילוב הפסידו גם הם בקרבות הראשונים.

שר התרבות והספורט חילי טרופר בירך: "ברוך שמאילוב מוכיח בענק איזה אלוף הוא. ברכות על הזכייה במדליית הזהב. ברוך שוב מראה לכולם כיצד אפשר להתגבר על כל מכשול. ברכות גם לתמנע נלסון לוי המצויינת על מדליית הארד. יום פתיחה פנטסטי לגראנד סלאם תל אביב, שרק ימשך ככה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!