דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
20.7°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 20.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

פרויקטור הקורונה: "הגל החמישי אינו הגל האחרון, חובתנו להפיק לקחים ולשמר מוכנות לגל הבא"

לדברי פרופ' זרקא, מתווה הבידודים במערכת החינוך יופסק בקרוב, וכשהתחלואה תרד יופסקו גם הבידודים לילדים שחוזרים מחו"ל |הוא הביע חשש מירידה במספר המתחסנים: "פועלים מול רשויות מקומיות כדי לעודד התחסנות"

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא (צילום: דוד כהן / פלאש90)
פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא (צילום: דוד כהן / פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"אנחנו מסתכלים באופטימיות זהירה על המשך הירידה בהיקף הגל החמישי", כך אמר היום (חמישי) פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, בתדרוך עיתונאים. "ירידה באבחונים מבדיקות, מפניות לקופות החולים ולרפואה הדחופה. גם מספרי האשפוזים יורדים, אבל מוקדם להכריז שהגל מאחורינו. הנגיף עדיין כאן". זרקא הדגיש ש"הנחת המוצא היא שהגל החמישי אינו הגל האחרון, חובתנו להפיק לקחים ולשמר מוכנות לגל הבא."

זרקא שיבח את ההתמודדות של מערכת הבריאות עם הגל החמישי. "הגל החמישי התאפיין בעומסים כבדים על מערכת הבריאות, לצד לימודים פתוחים ומשק פתוח, הכל בזכות מערכת הבריאות המצוינת. קיבלנו הוכחה שמערכת הבריאות היא מרכיב חשוב ממערכת הביטחון של מדינת ישראל, ועלינו לחזק אותה".

על הודעת ראש הממשלה נפתלי בנט שיסיר את ההגבלות אמר זרקא: "אזרחי ישראל כמעט ולא נמצאים תחת הגבלות, ועדיין חובתנו להתאים את ההגבלות למצב. המלצנו על ביטול התו הירוק החל מ-1 במרץ. ככל שהנגיף ייתן הפוגה נוכל לבטל בידוד, בעיקר לילדים שנכנסים מחו"ל. חשוב לציין שהכניסה לישראל עדיין תהיה עם בדיקת PCR."

זרקא אמר שבקרוב ייפסק מתווה ביטול הבידודים בבתי הספר, שכולל בדיקות קבועות לכלל התלמידים: "עם המשך הירידה מתווה נבדקים ולומדים ימצה את מטרותיו, ועל כך נודיע בקרוב". עם זאת הוא לא אמר מה יחליף את המתווה, והאם תהיה דרישה לבידוד מילדים שלא התחסנו.

לדברי זרקא, הוא לא מוטרד מאפשרות שהורדת ההגבלות הנוכחיות תביא לבלימת הירידה בתחלואה, מכיוון שההגבלות הקיימות אינן משמעותיות. עם זאת אמר שהוא מאמין שההנחיה לעטיית מסכות בחללים סגורים צריכה להישאר בתוקף.

זרקא אמר שהוא מודאג מהיענות נמוכה לחיסונים. "ככל שהתחלואה יורדת, אנשים לא מתחסנים. חיסון 3 ו-4 חשובים מאוד, בעיקר לקבוצות בסיכון. אנו פועלים מול רשויות מקומיות כדי לעודד התחסנות."

על השאלה האם בקרב כלל האנשים שמוגדרים כנפטרים מקורונה, סיבת המוות המשמעותית היתה הקורונה, אמר זרקא: "אני לא עושה השוואה בין חיים לחיים, אבל צריך לקחת בחשבון שיש נגיף קטלני. אנחנו עוקבים אחרי כל נתוני הפטירה ומתחקרים נתונים. חטיבת הרפואה בקשר רציף עם בתי החולים על כל פטירה, ומבררת אם סיבת המוות היא קורונה או לא."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!