דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

טאואר מנעה מנציגי ההסתדרות להיפגש עם עובדיה; יו"ר המרחב: "הפרה בוטה וחסרת תום לב של זכות ההתארגנות"

היו"ר לאון פרץ קורא להנהלה לאפשר לעובדים להיפגש עם נציגי ההסתדרות, בשל השלכות המכירה של החברה לאינטל | על סירובה של ההנהלה לדון עם ההסתדרות בהבטחתן של זכויות העובדים אמר פרץ: "נבחן את האפשרות להכריז על סכסוך עבודה ושביתה במפעל"

יו"ר ההסתדרות במרחב עמקים צפוני לאון פרץ  (צילום: ישראל פרץ)
יו"ר ההסתדרות במרחב עמקים צפוני לאון פרץ. "הדברים חמורים שבעתיים לנוכח הפרסומים על המכירה לאינטל" (צילום: ישראל פרץ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"הפרה בוטה וחסרת תום לב של זכות ההתארגנות של העובדים", כך כינה לאון פרץ, יו"ר ההסתדרות במרחב עמקים צפוני, את התנהלותה של הנהלת טאואר סמיקונדוקטור, במכתב ששלח לה אתמול (ראשון). פרץ קרא להנהלה לחדול מפגיעה בהתארגנות העובדים, לאחר שנמנע מנציגי ההסתדרות להיכנס למפעל במגדל העמק ביום שישי האחרון.

פרץ הוסיף שכשהגיעו נציגי ההסתדרות לשערי המפעל, הונחו העובדים לא לקבל מידיהם פלאיירים ולא לעצור לידם. "הדברים חמורים שבעתיים בעת הזו במיוחד, לנוכח הפרסומים בנוגע למכירת טאואר לאינטל, והחשש מהשלכותיה על העובדים. בנסיבות אלה, נדרש להגביר את תכיפות הביקורים של נציגי ההסתדרות במפעל ולאפשר את כניסתם למפעל לאלתר".

לדברי פרץ, אף שהביקור במפעל תואם ואושר, הודיעה החברה באופן פתאומי שהרשאת הכניסה של נציגי ההסתדרות מבוטלת, שכן עליה "לבדוק אישור כניסה לאור ההסכם שנחתם עם אינטל".
במכתבו, שהיה ממוען לסמנכ"לית משאבי אנוש בחברה, דלית דהן, כתב פרץ: "לנוכח סירוב החברה לדון עם ההסתדרות בהשלכות המכירה לאינטל, לרבות מענק לעובדים ושמירה על ביטחונם התעסוקתי, נבחן את האפשרות להכריז על סכסוך עבודה ושביתה במפעל".

הוא הדגיש שההסתדרות תנקוט את כל הצעדים שברשותה לשם מימוש זכות ההתארגנות של העובדים, לרבות פנייה חוזרת לבית הדין לעבודה שכבר הורה בעבר לחברה לא לפגוע בהתארגנות עובדיה.

סעיף 33 בחוק ההסכמים הקיבוציים, שנחקק ב-2009, קובע שעל מעסיק חל איסור למנוע מנציג ארגון העובדים להיכנס למקום העבודה לשם קידום הזכות לפעילות או לחברות בוועד עובדים או בארגון עובדים, בכפוף לצורכי מקום העבודה ושמירה על צנעת הפרט.

לאורך השנים הבהירו בתי הדין לעבודה שבמקרים מסוימים על נציגי ארגון העובדים לתאם את מועדי כניסתם למקום העבודה, אבל הבהירו גם שעל המעסיק לתת אפשרות נאותה ומספיקה לנציג ארגון העובדים לנסות לשכנע את העובדים להצטרף להתאגדות.עובדי טאואר החלו את מהלך ההתאגדות בהסתדרות ביוני 2021. בית הדין האזורי לעבודה בנצרת הוציא כבר אז צווי מניעה זמניים נגד הנהלת החברה, והנחה אותה לא לפגוע בהתארגנות העובדים.

בתחילת השבוע שעבר הודיעה אינטל שתרכוש את החברה הישראלית ב-5.4 מיליארד דולר. טאואר סמיקונדוקטור נסחרת בנאסד"ק בארצות הברית ובבורסה בתל אביב. השבבים של טאואר נמצאים במוצרי אלקטרוניקה, כלי רכב וציוד תעשייתי בכל רחבי העולם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!