דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

טור אורח / שוב הזמן הזה בחודש: צריך לדבר על מחזור במקומות העבודה

החוויה של מחזור חודשי בעולם העבודה היא חוויה מודרת מהשיח | לגוף הנשי יש בשורה להביא לארגונים, והגיע הזמן להתחיל לדבר על המחזור החודשי באופן שייטיב עם העובדות וייצור סביבת עבודה שוויונית יותר

נשים בעבודה (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
נשים בעבודה. למה אנחנו צריכות להרגיש לא בסדר שהגוף שלנו עושה את העבודה שלו ומתפקד? (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
מאיה אופנהיימר

מי מאתנו לא קמה בבוקר של מחזור ונכנסה לתוך הג'ינס שלה בעודה חולמת להישאר בבית עם הטרנינג? מי לא הגיעה להעביר פרזנטציה כשהיא במחזור וכל מה שהיא רצתה זה ללכת להיבלע בתא השירותים?

אבל לצערנו, אנחנו צריכות לקום, ללכת לעבודה ולהתנהג כאילו הכול כרגיל. אנחנו נדרשות להתעלם מההיבטים הפיזיים של גופנו. החוויה של מחזור חודשי בעולם העבודה היא חוויה מודרת מהשיח.

המציאות היא שבעולם קפיטליסטי ופטריארכלי יש ציפייה שנהיה 'כמו גברים'. אנחנו מתחרות על אותם משאבים מול גברים, כשהכלים בידינו לא מתאימים לגוף שלנו. למרות הדרך הארוכה שעברנו במאבק לזכויות נשים, כשאת סובלת מכאבי מחזור בזמן העבודה, את מפנימה את הרעיון שהגוף שלך פגום לעומת הגוף הגברי, 'הניטרלי' כביכול.

המחזור שלנו נתפס עדיין כתירוץ למי שרוצה להבריז משיעורי ספורט בתיכון. הרבה נשים מרגישות שהן עלולות להיתפס כבכייניות או עצלניות אם ייחסו לו חשיבות. למה אנחנו צריכות להרגיש לא בסדר שהגוף שלנו עושה את העבודה שלו ומתפקד?

אנחנו מודעות לחסרונות בלהיות אישה בעולם גברי. אבל על זה אף אחד לא מדבר. אם תיכנעי למחזור החודשי את עלולה להיתפס כלא רצינית, ילדותית ומפונקת. אישה עלולה בקלות לחוות את המחזור כעול, כגורם מפריע בדרך אל ההצלחה, בעוד לגברים שעובדים לצדה יש בעיה אחת פחות להתמודד איתה.

העבודה שלנו מתקיימת על רצף של זמן ליניארי. יש לה התחלה, אמצע וסוף, עם יעדים ומשימות. אנחנו משתנות בהתאם למחזוריות החודשית שלנו. בכל זמן בחודש פועלים בנו הורמונים שונים שמשפיעים על טמפרטורות הגוף, הרעב, החשק המיני, הפרודוקטיביות שלנו ועוד.

כשאנחנו מנסות לכפות על הגוף שלנו את הזמן הליניארי, מתקיימת התנגשות שאצל חלקנו עלולה לבוא לידי ביטוי בכאבי מחזור, תסמונת קדם-וסתית, עייפות, מצבי רוח, חוסר אנרגיות, חוסר מוטיבציה ועוד.

המעקב אחרי המחזור החודשי לא נועד רק לתכנון הריונות, אלא גם לכל אספקט אחר של החיים. יש תקופות בחודש שבהן אנחנו אטרקטיביות יותר ואנרגטיות יותר, ותקופות אחרות בחודש שבהן אנו מכונסות יותר, צריכות יותר אנרגיה ויכולות להרגיש עייפות ואינטואיטביות יותר. אפשר לנחש מתי מתאים לנו להעביר פרזנטציה, ומתי כדאי לשבת ולחשוב על בעיות ולהסיק מסקנות.

כשאת לא חייבת ללכת נגד הגוף שלך, קל לך יותר לממש את הפוטנציאל שלך בעולם. את מרגישה בעלת ערך רב יותר, ואין צורך להסתיר ולהתבייש. זה יכול להתבטא בהקלה על כאבים ומצבי רוח.

יתרה מכך, את יכולה לקבל החלטות בצורה בהירה יותר, לדעת מתי הזמנים המומלצים עבורך להשתתף בפגישות ומתי לא, להגביר את היצירתיות שלך, להיות יעילה יותר ולאפשר מנוחה שהגוף מאותת לך ובכך לשמר אנרגיה. זו מציאות שרחוקה מרובנו, אבל גם במסגרת האילוצים הקיימים יש פעולות קטנות שיכולות להיות משמעותיות מאוד.

לגוף הנשי יש בשורה להביא לארגונים, ואפשר בהחלט ללמוד ממנו איך לשמר אנרגיה ולחלק את הזמנים, להיות קשובים לאינטואיציה ולקבל החלטות טובות יותר. גם ברמה הארגונית הגיע הזמן להתחיל לדבר על המחזור החודשי, באופן שייטיב עם העובדות וייצור סביבת עבודה שוויונית יותר. הנה כמה המלצות (וטיפ חשוב) שאתם יכולים ליישם בארגון שלכם:

  • שימור אנרגיה: המחזוריות מלמדת אותנו שאי אפשר להתנהל באופן ליניארי ואינטנסיבי לאורך זמן בלי סיכון להגיע לנקודת שבירה. לכן כדאי לחלק את הזמנים באופן מחזורי לתקופות אינטנסיביות ולתקופות רגועות יותר. ככה תקטינו את הסיכון לחוות משברים. שמרו על העובדים והעובדות שלכם שמחים, בריאים ומתפקדים, והשקיעו פחות זמן וכסף בגיוס עובדים חדשים. חשוב גם לעודד את האפשרות לעבוד מהבית או לקחת יום מנוחה במהלך החודש לפי בחירת העובדות והעובדים.
  • קבלת החלטות ואינטואיציה: מחקרים מראים שהחלטה שנלקחה תוך 3 שניות יכולה להיות מדויקת לא פחות, ואף יותר, מהחלטות שנלקחו לאחר שיקולים רבים. התרבות שלנו לא מעודדת אותנו להקשיב לאינטואיציה. זה חלק מתפיסת עולם מערבית שבה השכלתנות נחשבת יותר על פני תחושות הגוף. אבל כמה פעמים תחושות הגוף התגלו בדיעבד כנכונות? דווקא כנשים זה המקום שלנו להיות עם ידינו על העליונה ולנצל את זה לטובתנו. זמן המחזור הוא זמן של התכנסות, ולכן זמן טוב להקשיב לתחושות הגוף.
  • עידוד אוטונומיה: אוטונומיה בקרב העובדות והעובדים בקביעת זמנים, פגישות, זמינות וקבלת החלטות, יכולה לעודד יצרנות גבוהה יותר, להגדיל את שביעות רצון העובדים ולהיות רווחית לארגון, ויכולה לאפשר לעובדות ולעובדים גם לאזן את העבודה בהתאם למחזוריות האישית שלהם.
  • שרפרפים בשירותים: אבזרו את תאי השירותים בשרפרפים. כן, זה נשמע הזוי ומוזר מאוד, אבל כל מי שטייל במזרח יכול לזכור חוויית התרוקנות שונה כשיושבים בכריעה. גם בזמן המחזור תנוחת הכריעה מעודדת זרימת דם ויכולה להקל על ההתרוקנות, על כאבים ועל אי-נוחות.

מאיה אופנהיימר היא יועצת לתזונה נכונה ועבודה עם המחזור החודשי. בימים אלה מוציאה את ספרה הראשון 'מדריך לחיבור בריא לגוף הנשי'

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!