דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

רן ארז על הרפורמה בבגרויות: "הילדים יבינו שאם הם לא יצטרכו להיבחן, הם לא יצטרכו ללמוד"

ארז הזהיר מהתפתחות "מסחר בעבודות מוכנות שיימכרו לתלמידים" בעקבות הכוונה לבטל את הבגרויות במקצועות ההומניים | שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון: "תהיה אפס פגיעה בצוותי ההוראה, הרפורמה נועדה לחזק את המקצועות"

רן ארז, יו״ר ארגון המורים (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש 90)
רן ארז, יו״ר ארגון המורים (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז, ביקר אמש (שני) את כוונת משרד החינוך לבטל את בחינות הבגרות במקצועות ההומניים שמקדמת שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון. ״אנחנו בעד שינוי שיטות הלימוד, אך נגד ביטול המבחנים", אמר ארז בכנס מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות שנערך באילת, "הילדים חכמים והם יבינו שאם הם לא יצטרכו להיבחן, הם לא יצטרכו ללמוד."

שאשא-ביטון מגבשת בשבועות האחרונים רפורמה שכוללת מעבר לחובת בגרויות באנגלית, שפת אם, מתמטיקה ומקצוע בחירה אחד בלבד, והחלפת הבגרויות ביתר המקצועות בבחינה בית ספרית ובעבודה חקר אקדמית. מאז פרסום כוונת השרה לבצע רפורמה, ארגון המורים מבקר אותה ומזהיר מירידת ערכם של המקצועות ההומניים, צמצום שעות לימוד ופגיעה במורים שמלמדים אותם.

בדבריו הדגיש ארז את חששו מ"התפתחות מסחר בעבודות מוכנות שיימכרו לתלמידים, אשר יזהמו את תהליך הלמידה ויורידו את ערך המקצועות ההומניים בתעודת הבגרות."

ד"ר שי פרוכטמן, יו"ר איגוד מנהלי מחלוקת החינוך (מימין), שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון ויו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז בכנס מנהלי מחלקות החינוך באילת (צילום: אודי פורטיל)
ד"ר שי פרוכטמן, יו"ר איגוד מנהלי מחלוקת החינוך (מימין), שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון ויו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז בכנס מנהלי מחלקות החינוך באילת (צילום: אודי פורטיל)

ארז הדגיש כי התנגדותו אינה קשורה לחשש מפגיעה בגמול הבגרות שמשולם למורים המגישים לבגרות, "כיוון שהוא נטוע בהסכמים הקיבוציים".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה אמש (שני) ש"תהיה אפס פגיעה בצוותי החינוך" ברפורמה בבחינות הבגרות שהיא מגבשת. בתגובה לביקורת על ביטול הבחינות במקצועות ההומניים, הדגישה שאשא ביטון שמטרת הרפורמה היא חיזוק המקצועות ההומניים.

בנאומה הזכירה את הפערים הלימודיים והרגשיים שנוצרו בעקבות מגפת הקורונה והכריזה על תוכנית לצמצום פערים לימודיים במקצועות הליבה, שתתחיל לאחר חופשת הפסח. תוכנית זו מצטרפת לתוכנית "באים בטוב" שמטרתה להתמודד עם העלייה במקרי האלימות במערכת החינוך.

ביטון הודיעה שתקדם בשנה הבאה תכנית להחלת גמישות ואוטונומיה למנהלי מחלקות החינוך ומנהלי בתי הספר בדמות של תכנית בשווי 2 מיליארד שקלים. "אנחנו יוצאים בשנה הבאה בתהליך מקיף של שני מיליארד שקלים שיעברו לידיים שלכם, ואתם תוכלו לבחור איך אתם מייחדים את העשייה החינוכית, כל אחד במקומו הוא.״

כמו כן הכריזה כי תהיה תכנית לאומית העוסקת במצוקת כוח האדם בצוותים החינוכיים ובמקצועות הפרא רפואיים במערכת החינוך – קלינאיות תקשורת, מרפאות בעיסוק פיזיותרפיה ועוד. "אנחנו במשרד החינוך נצא למהלך, שאנחנו כבר התחלנו אותו, לתכנית לאומית שנוגעת לכל אחד מהסקטורים שנוגעת להכשרה ולתנאי השכר וההעסקה שלהם. אני מנצלת את זה שאני כיו"ר המועצה להשכלה הגבוהה אוכל לקדם את המכסות כדי להכשיר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!