דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

טור אורח / "איש חסד ולוחם": פעילי הדיור הציבורי נפרדים ממנכ"ל עמיגור יובל פרנקל

בעשרים השנים האחרונות נוצר קשר מיוחד בין פרנקל לבין הפעילים ומשפחות הדיור הציבורי | דני גיגי, מנכ"ל הפורום לדיור ציבורי נפרד: "פעל בתוך המערכת אבל היה אקטיביסט בנפשו"

יובל פרנקל (צילום: תמיד אזרחות)
יובל פרנקל (צילום: תמיד אזרחות)
דני גיגי
דני גיגי
כותב אורח
צרו קשר עם המערכת:

יובל פרנקל, מנכ״ל חברת הדיור הציבורי עמיגור, הלך לעולמו השבוע בלי כותרות וטקסים, באותה צניעות שאפיינה אותו כל חייו. המון אנשים יספרו שיובל היה איש חסד אמתי, כמו שאלפי משפחות להן הוא סייע יכולות להעיד. אבל לי לא פחות חשוב לספר שהוא גם היה לוחם חברתי עקשן, למען הדיור הציבורי ולמעו חסרי קורת הגג.

יובל נאבק לטובת כל עשרות אלפי המשפחות שנפלו בין הכיסאות ולא הצליחו להשיג דירה, ועבד 24 שעות ביממה כדי לסייע לכל מי שנזקק לעזרתו. שרים, חברי כנסת, פעילי דיור ציבורי וכל אדם, מצא אצלו אוזן קשבת כאשר היה צריך למצוא למישהו קורת גג. מצד שני, הוא לא חסך בביקורות שהייתה לו על מקבלי ההחלטות והשרים כאשר נדרש לדבר על ההזנחה והחיסול של הדיור הציבורי.

יובל פרנקל בכנס עם פעילי הדיור הציבורי (צילום: דני גיגי)
יובל פרנקל בכנס עם פעילי הדיור הציבורי (צילום: דני גיגי)
יובל פרנקל עם פעילת הדיור הציבורי ריקי כהן בן לולו (צילום: דני גיגי)
יובל פרנקל עם פעילת הדיור הציבורי ריקי כהן בן לולו (צילום: דני גיגי)

הייחודיות של יובל היא שהוא הצליח איפה שכולם נכשלים: מצד אחד הוא הצליח להיכנס ולפעול בתוך מערכת פוליטית ממשלתית קשיחה ונוקשה. מצד שני, נשאר בליבו ובנפשו אקטיביסט מושבע של הדיור הציבורי. אנחנו הפעילים לא אחת צחקנו על כך שבסוף הוא יעזוב הכל ויצטרף לפורום המאבק שלנו, וכמובן שהוא הגיב בחיוך הנבוך שלו. הוא התנהג עם פעילי הדיור הציבורי כמו חבר ושותף, ולכן הצליח לבנות יחסי אמון ועבודה משותפת שהובילה לחיזוק משמעותי של הדיור הציבורי.

יובל פעל בכל כוחו למען הצדק. למרות שגם היה נדיב מאוד ועשה זאת בסתר, הצדק ולא הצדקה היה המנוע שהניע את העשייה שלו. הוא נלחם למען הזכות של דיירים ממשיכים בדיור הציבורי, עצר בכל כוחו פינוים של דיירים גם כשהופעלו עליו לחצים ממשרד השיכון, והכיר בתפקיד של דיור ציבורי לייצר צדק היסטורי לתושבי השכונות.

מעבר לכך הוא פעל בתוך החברה האזרחית על מנת לשתף בידע. ביחד אתו פעלנו בעשרות צמתים בעשור האחרון כדי לקדם חקיקה ותוכניות ממשלתיות לשיקום הדיור הציבורי. הוא היה מחויב לבעיית הדיור וניתן היה לראות בעיניים שלו את הניצוץ כאשר התנהלו דיונים עקרוניים על בעיית הדיור.

פעילת הדיור הציבורי מיטל כהן ומנכ"ל עמיגור יובל פרנקל (צילום: אלבום פרטי)
פעילת הדיור הציבורי מיטל כהן ומנכ"ל עמיגור יובל פרנקל (צילום: אלבום פרטי)

אין אדם שהכיר את הדיור הציבורי כמו שהכיר יובל פרנקל, מכל הזוויות שלו, וכולנו הפסדנו עם לכתו. אבל הייחודיות האמתית של יובל הייתה לא רק בידע שלו או בחמלה המדהימה שלו כלפי חסרי הדירה אלא בעיקר במסירות שלו ובנחישות שלו להילחם למען הדיור הציבורי ולמען התפיסה הרחבה שדיור הוא זכות יסוד שהמדינה חייבת לספק ולהגן עליה. לנחישות הזאת יהיה הכי קשה לייצר תחליף, ונקווה שנצליח לעמוד בצוואה שהוא השאיר לנו – לחזק את הדיור הציבורי ולדאוג שלכל אדם תהיה קורת גג ראויה.

דני גיגי הוא מנכ"ל פורום הדיור הציבורי

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!