דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

הונג קונג תחייב את 7.5 מיליון תושביה לעבור בדיקת קורונה במהלך מרץ

הנהגת העיר האוטונומית מתכננת לבדוק מיליון בני אדם בכל יום, כל תושב יחויב בשלוש בדיקות במהלך החודש | בניו זילנד התפתחו עימותים בין המשטרה לשיירת המחאה נגד חובת החיסון בענפים מסוימים

תור לבדיקות קורונה בהונג קונג (צילום ארכיון: AP Photo/Kin Cheung)
תור לבדיקות קורונה בהונג קונג (צילום ארכיון: AP Photo/Kin Cheung)

הונג קונג תחייב את כל 7.5 מיליון תושביה לעבור בדיקות לאיתור נגיף הקורונה במהלך חדש מרץ, כך הודיעה היום (שלישי) מנהיגת העיר קארי לאם. זן האומיקרון הביא לכך שהונג קונג נמצאת כיום בשיאו של גל התחלואה הקשה ביותר מאז התפרצות המגפה.

לפי הודעת לאם, ראש הרשות המבצעת של הונג קונג, כל תושב ייבדק שלוש פעמים במהלך מרץ. לדבריה, הבדיקות הבדיקות היומי יועלה למיליון בני אדם ויותר. "יש לנו כשבעה מיליון תושבים", הסבירה, "אז תהליך הבדיקה אמור לקחת בערך שבעה ימים".

כ-5,000 נשאים מאומתים של הנגיף אותרו מדי יום בהונג קונג מאז ב-15 בפברואר, ועומס החולים עלול להביא לקריסת מערכת הבריאות המקומית. מאז העלייה בשיעורי התחלואה בתחילת השנה, העיר רשמה קרוב ל-54 אלף נדבקים חדשים ו-145 חולים מתו.

גורמים רשמיים במערכת הבריאות בעיר אמרו בשבוע שעבר שבתי החולים המקומיים נמצאים כבר ב-90% תפוסה, ומתקני הבידוד לנדבקים מלאים לחלוטין. נשאים מאומתים בהונג קונג מחויבים להיכנס לבידוד בבית חולים או במתקנים מיוחדים שהוקמו לשם כך.

לאם הודתה היום שמתקני הבידוד בעיר "לוקים מאוד בחסר", ושהרשות המבצעת של הונג קונג "עובדת קשה מאוד, בתמיכה מלאה של הרשויות הסיניות" לבנות מתקנים נוספים.

לאם הודיעה גם שההגבלות הקיימות, בהן איסור על ישיבה במסעדות אחרי 18:00 ואיסור הפעלת בתי עסק כמו מכוני כושר, יוארכו עד ה-20 באפריל. "אלה לא חדשות טובות לענפים שנפגעו מההגבלות", אמרה. "אבל האמת שבשלב הזה של המגפה אין לנו ברירה אלא להשתמש בהן".

גם הגבלות הכניסה למבקרים ממדינות שהוגדרו כסיכון גבוה הוארכו עד ל-20 באפריל. רשימת המדינות כוללת, בין היתר את אוסטרליה, קנדה, נפאל, הודו, פקיסטאן, הפיליפינים, בריטניה וארצות הברית.

הגבלות נוספות עליהן הוכרז היום כוללות סיום מוקדם של שנת הלימודים, והקדמת חופשת הקיץ השנתית מיולי-אוגוסט למרץ ואפריל. המהלך יאפשר להפוך את מוסדות החינוך לאתרי בדיקות, בידוד וחיסון.

ההוראה על בדיקות החובה לכל התושבים באה אחרי שסין, תחתיה מתנהלת הונג קונג, שלחה בשבוע שעבר אפידמיולוגים, אנשי צוותים רפואיים ומשאבים רפואיים נוספים לעיר האוטונומית, בניסיון לעצור את התפשטות המחלה.

עד עכשיו הונג קונג יישרה קו, ברוב המקרים, עם המדיניות הסינית של  'אפס מקרי קורונה', שמכוונת לקטוע כל התפרצות של המחלה, גם אחרי שמדינות רבות בעולם עברו למדיניות של חיים לצד הנגיף.

סגרים על ערים שלמות הוטלו כבר במספר אזורים בסין עצמה, אבל לאם טענה היום שצעדים אלה לא נשקלים כרגע בהונג קונג בגלל שזה "לא מציאותי".

לאם הכחישה גם שממשלת סין מעבירה הוראות להונג קונג על הדרך בה יש לנהל את המאבק בקורונה.

"אני אומרת שוב שהממשלה המרכזית מעולם לא העבירה הוראות לפעולה שלנו נגד המגפה", טענה. "הממשלה המרכזית תציע לנו סיוע אם יהיה בזה צורך או אם נבקש, אבל ברור שתמיד נדון בינינו על העמדות השונות בנושא".

ניו זילנד: עימותים בין מפגינים נגד הגבלות הקורונה למשטרה

רכב שמשתתף בשיירת מחאה נגד חובת חיסון לקורונה בניו זילנד דהר לעבר כוחות המשטרה בבירה וכמעט דרס מספר שוטרים, כך דיווחה היום המשטרה המקומית. בימים האחרונים מהדקת משטרת ניו זילנד את האבטחה סביב השיירה, שחונה מחוץ לבניין הפרלמנט בשבועיים האחרונים.

העימותים היום בבירה וולינגטון באו אחרי שאתמול דיווחה המשטרה שמספר מפגינים הטילו צואה לעבר השוטרים.

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן אמרה שהמפגינים הלכו רחוק מדי ושהם צריכים לחזור כעת לבתיהם. "מה שקורה עכשיו בוולינגטון לא טוב", אמרה.

מוקדם יותר השבוע אמרה ארדרן שבכוונתה להקל את ההגבלות וחובות החיסונים אחרי שגל התחלואה הנוכחי יעבור את שיאו.

העימותים האחרונים התחילו אחרי שכ-250 שוטרים הגיעו לפנות בוקר והשתמשו במלגזות כדי להזיז מחסומי בטון שהידקו את חגורת האבטחה המשטרתית סביב מאות המכוניות והמשאיות שחוסמות את רחובות הבירה. המשטרה השתמשה השבוע במחסומים כדי לאפשר יציאה של כלי רכב מאזור המחאה ולמנוע כניסה של כלי רכב נוספים.

סרטון שפורסם באינטרנט תיעד מכונית לבנה שנסעה נגד כיוון התנועה בכביש חד סטרי לעבר קבוצת שוטרים, שמיהרה לזוז מדרכה. המכונית עצרה ליד השוטרים, והם נכנסו אליה ומשכו החוצה את הנהג.

לדברי סגן מפקד המשטרה ריצ'ארד ציימברס, שלושה שוטרים רוססו בחומר צורב לא מזוהה ונלקחו לטיפול רפואי בבית חולים.

המחאה, שהתחילה כשיירה של מכוניות ומשאיות שנסעה לעבר הפרלמנט, קיבלה השראה ממחאות דומות בקנדה. המוחים הקימו בבירה מתחם מאורגן היטב ובנו אוהלים על המדשאה מחוץ לפרלמנט והציבו מתקני שירותים ניידים. ארגזים של תרומות מזון.

אחרי שיו"ר הפרלמנט טרבור מאלאר פתח את הממטרות, בניסיון לגרום להם לעזוב, שהפכו את שטח המדשאה לבוצי, הביאו המוחים ערימות חציר עליהן ניתן לשבת או לשכב.

ניו זילנד מחייבת עובדים במספר ענפים להתחסן נגד הנגיף, כולל מורים, רופאים, אחיות, חיילים ושוטרים. הכניסה למרבית החנויות והמסעדות במדינה מחייבת הצגת אישור חיסון.

המחאה באה בזמן שניו זילנד חווה את גל התחלואה הקשה ביותר מאז התפרצות המגפה, בין היתר בגלל ההתפשטות המהירה של זן האומיקרון. מספר הנדבקים היומי זינק היום לשיא חדש של יותר מ-2,800, למרות שחולה אחד בלבד מאושפז במצב קשה. כ-77% מאוכלוסיית המדינה קיבלו כבר את החיסון.

מאז התפרצות המגפה דיווחה ניו זילנד 56 מקרי מוות בלבד, מתוך אוכלוסייה של כ-5 מיליון בני אדם, אחרי שבשלבים הראשונים שהממשלה הטילה סגרים והגבלות משמעותיות על כניסה למדינה כדי לקטוע את התפשטות הנגיף.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!