דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות

שר התחבורה לשעבר סמוטריץ׳: ״אם שרת התחבורה לא תלכלך את הידיים ותייצר דיוני עומק, לא יהיה פתרון לפקק בנמלים״

חברי כנסת מהקואליציה האשימו את ההסתדרות בעומסים, יו״ר איגוד התחבורה הגיב: ״בחסות החסינות אפשר להגיד הכול, ראוי שדיון כזה יעשה סביב עובדות״ | לפי הכלכלנית הראשית באוצר, החלק של הנמלים ביוקר המחייה הוא 0.1%

אוניית משא ליד נמל אשדוד (צילום: משה שי/פלאש90)
אוניית משא ליד נמל אשדוד (צילום: משה שי/פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה השבוע דיון נוסף על פקק האוניות בנמלים. חברי הוועדה תבעו מעורבות הדוקה יותר של שרת התחבורה, מרב מיכאלי, במציאת פתרון לעומסים, ודרשו לשתף את ההסתדרות בכל פתרון.

״נעשה כל מה שאפשר להילחם בפקקים, בלי לסכן אלפי משפחות״, אמר יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, ״אבל אני מצפה שדיון כזה ייעשה סביב עובדות. לפי הכלכלנית הראשית באוצר, החלק של הנמלים ביוקר המחייה הוא 0.1%״.

חברי הכנסת מטעם הקואליציה שרן השכל (תקווה חדשה), יום טוב כלפון (ימינה) ואביר קארה (ימינה) האשימו במהלך הדיון את ההסתדרות בעומס בנמל. אדרי הסביר שלהסתדרות אין כל השפעה על העלייה המהירה בביקוש לסחורות שיוצרת פקקי נמל בכל רחבי העולם. ״בחסות החסינות אפשר להגיד הכול״, ביקר אדרי את חברי הכנסת, ״תסירו את החסינות ונבחן את זה במבחן משפטי״.

שר התחבורה לשעבר, בצלאל סמוטריץ׳ ביקר את התנהלותה של השרה מיכאלי: ״אם שרת התחבורה לא תלכלך את הידיים ותייצר דיוני עומק עם כל אנשי המקצוע לא יהיה פתרון. תבינו, מנכ"ל נמל אשדוד לא רוצה להכשיר אנשים במשך כמה חודשים ועד שהם יסיימו את ההכשרה הוא כבר לא יוכל להעסיק אותם, צריך לנהל את זה בעדינות. חלק מהאיזון היה שפותחים רציפים לאט, כדי לשמור על האיזונים.

״הסיפור בנמלים זה קצת יותר מורכב, אנחנו רוצים שתהיה תחרות. אם הנמלים הוותיקים יפגעו וייסגרו, בסוף לא תהיה תחרות והמחירים שוב יעלו עם מונופול של הנמלים החדשים. הדבר הכי ישים באופן מידי זה להרחיב את ההסמכה של נמל מספנות ישראל״.

יצחק בלומנטל, מנכ״ל חברת נמלי ישראל המחזיקה בקרקעות של כלל הנמלים הסביר כי כבר היום מתקיימת העלמת עין מכך שנמל מספנות ישראל פורק יותר סחורה מאשר מותר לו בכתב ההסמכה, שמגביל אותו פורמלית ל5% מכלל פריקת המטענים. בלומנטל הזהיר שאם הבעיה לא תטופל בקרוב ישראל תהיה בבעיה קשה לקראת פסח״.

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר שכותרת הדיון לא נכונה, שההסתדרות היא לא השאלה, ושצריך לראות איך פותרים את המצב בשיתוף כל הגורמים. ח״כ רון כץ (יש עתיד), שמילא את מקומו של יו״ר הוועדה מיכאל ביטון, אמר לסיכום שׁהוועדה לא תנוח עד שלא תפתור את העומס בנמלים. כץ קרא לשר האוצר ליברמן ושרת התחבורה מיכאלי להרים את הכפפה ולמצוא פתרון לפקק שמשפיע ישירות על יוקר המחייה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!