דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
23.8°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 27.9°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

המגוון ביותר עד כה: המחזור ה-9 של תכנית הצוערים לשירות המדינה יצא לדרך

35% מהמשתתפים הם מאוכלוסיות היעד לגיוון תעסוקתי במגזר הציבורי, ו-50% מאוכלוסיות שמיוצגות בחוסר בשירות המדינה | נציב שירות המדינה: "התכנית היא אמצעי להבאת קולות שונים לשולחן קבלת החלטות"

משתתפי המחזור התשיעי של תכנית הצוערים לשירות המדינה (צילום: דוברות נציב שירות המדינה)
משתתפי המחזור התשיעי של תכנית הצוערים לשירות המדינה (צילום: דוברות נציב שירות המדינה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המחזור התשיעי של תכנית הצוערים לשירות המדינה נפתח השבוע, עם 35% משתתפים מאוכלוסיות היעד לגיוון תעסוקתי במגזר הציבורי (החברה הערבית, המגזר החרדי, אנשים עם מוגבלות ויוצאי אתיופיה). כמעט 50% מהמשתתפים במחזור הם מאוכלוסיות שמיוצגות כיום בחוסר בשירות המדינה, בין היתר דור ראשון להשכלה גבוהה ודוברי רוסית.

המחזור החדש, בו לוקחים חלק 23 גברים ונשים, הוא המבוגר ביותר בתכנית עד כה עם גיל ממוצע של 32.8, והנשי ביותר עד כה עם 65% נשים (מהן חמש מעל גיל 37).

המחזור הנוכחי הוא גם המגוון ביותר עד כה, במכלול רחב של היבטים נוספים: משתתפים בו שני משוחררים טריים משירות קבע, שתי יוצאות אתיופיה, שניים מהחברה הערבית ונציגה דרוזית ראשונה.  עוד משתתפים בו שתי דוברות רוסית ילידות חבר העמים, שלושה משתתפים שהם דור ראשון להשכלה גבוהה ושני אנשים עם מוגבלות.

זה גם המחזור הראשון של התכנית שהנציבות איתרה וגייסה בימי הקורונה, על השינויים הגדולים שעוברים על שוק התעסוקה בעקבותיה.

"נבחרתם בתהליך מיון מעמיק מבין מאות רבות של מועמדים שביקשו להצטרף לתכנית, ואתם מצטרפים לרבים שכבר מובילים היום תהליכים משמעותיים ומשפיעים", אמר לצוערים נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ בסמינר הפתיחה של המחזור החדש. "לאור חשיבות התפקידים המיועדים לכם, אנו מקפידים במיוחד על ההשתתפות בתכנית של מצטיינים ממגוון הקבוצות בחברה הישראלית כאמצעי להבאת קולות שונים לשולחן קבלת החלטות".

לפי הודעת נציבות שירות המדינה, כבר בשלב הגשת המועמדות 28% מהפונים השתייכו לאוכלוסיות הגיוון. זהו נתון משמעותי בגלל שבעבר הקושי להנגיש את העבודה במגזר הציבורי לאוכלוסיות אלו התחיל כבר בשלב הקריאה להגשת מועמדויות.

המאמצים להנגשה ואיתור אקטיבי של מועמדים לתכנית מאוכלוסיות בייצוג חסר, קודמו באמצעות התגייסות של כל הגופים הממשלתיים שעוסקים בתחום, בהם אגף בכיר עתודות לישראל במשרד ראש הממשלה, הרשות לפיתוח כלכלי של החברה הערבית, מינהל אוכלוסיות בזרוע העבודה והאגף לגיוון תעסוקתי ואגף גיוס ומיון בנציבות שירות המדינה.

לפי נציבות שירות המדינה, כונס 'שולחן עגול' של ארגונים וגופים ממשלתיים לגיבוש דרכים שיגדילו את את מספר המשתתפים מהחברה הערבית בתכנית הצוערים, כתכנית דגל של שירות המדינה וכפיילוט שלקחיו ישמשו בסיס לפעולות בהמשך.

דגש מרכזי ניתן לצעדים בוני אמון ואמצעים להמחשת הרצון של התכנית לקלוט את מגוון האוכלוסיות. הדבר נעשה, בין היתר, על ידי הגדרת איש קשר וכתובת מייל ייעודית לפניות של מועמדים מאוכלוסיות גיוון, הוספת תרגום לערבית בסרטון השיווק של התכנית והקלטת סרטון בערבית, קיום מפגשי חשיפה ייעודיים לאוכלוסיות השונות והנגשה אקטיבית של אמצעי סיוע ממשלתיים קיימים לאוכלוסיות גיוון.

תכנית הצוערים הוקמה כדי לגייס ולהכשיר עובדים מצטיינים מכל חלקי החברה הישראלית ולשלב אותם במגזר הציבורי. משתתפי המחזור החדש יצטרפו ליותר מ-200 בוגרי התכנית שכבר מועסקים בשירות המדינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!