דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ארגון חברות הניקיון לשרת הכלכלה: חתמי על צו שיגדיל את השכר המינימלי בענף

ההסתדרות והארגון הגיעו להסכמות, כבר בנובמבר, לפיהם שכר מינימלי של עובד ניקיון יהיה גבוה ב-22% משכר המינימום ויעמוד על 6,500 שקלים בחודש. השרה ברביבאי מסרבת לחתום על צו הרחבה | ורוניקה רוזנברג: ״היושבים באולמות משרדי הממשלה לא הולכים לנקות את השירותים״

עובדת ניקיון במסדרונות משרד האוצר (צילום ארכיון: קובי גדעון / פלאש 90)
עובדת ניקיון במסדרונות משרד האוצר (צילום ארכיון: קובי גדעון / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגון חברות הניקיון החל השבוע בקמפיין שקורא לשרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, לחתום על צו הרחבה בענף. ההסתדרות חתמה עם הארגון על הסכם קיבוצי לפיו השכר המינימלי בענף יעמוד על 6,500 שקלים, תוספת של 6 שקלים לשעה לכל עובד ניקיון. ההסכם נחתם כבר בנובמבר, אבל לא זכה לצו הרחבה על ידי הממשלה.

ההסכם שקובע כי שכר המינימום בענף יעמוד על 22% מעל לשכר המינימום במשק, נולד כחלק מהמהלכים המשותפים להסתדרות ולארגון חברות הניקיון. המדינה היא אחד הצרכנים המשמעותיים בישראל של שירותי ניקיון, ולכן נדרש צו ההרחבה שתקוע בינתיים אצל השרה ברביבאי.

בארגון חברות הניקיון הבהירו שהעלאת השכר בענף היא קריטית כיוון שכבר היום חסרים כ-42 אלף עובדים, והחברות מתקשות לגייס עובדים בשכר הקיים.

״אנחנו מנסים כל הזמן לפתור את מצוקת כוח האדם בענף״, אומרת מנכ״לית ארגון חברות הניקיון בישראל, ורוניקה רוזנברג, ״המהלך המתבקש הוא שיפור תנאי העובדים הקיימים והפיכת ענף הניקיון לאטרקטיבי עבור עובדים חדשים. ההתעלמות של שרת הכלכלה ברביבאי מההסכם שמעלה את שכר עובדי הניקיון בשישה שקלים, היא עלבון ופגיעה בראש ובראשונה בעובדי הניקיון שפועלים, לילות כימים, בחזית המלחמה נגד הקורונה.

רוזנברג מבהירה שהתמהמהות המדינה לחתום על צו ההרחבה נובעת מרצונה שלא לשלם על שירותי הניקיון במשרדי הממשלה יותר ממה שמשלמים כיום. ״יש עובדי ניקיון במשרדי הממשלה שעובדים כבר שנים ארוכות״, אומרת רוזנברג, ״העובדים ממשיכים להשתכר שנה אחר שנה משכר מינימום, וזאת בתקופה של עליית יוקר המחייה שמטילה על העובדים המוחלשים עול כבד. אלה עובדים שעושים עבודה קשה ואינטנסיבית. היושבים באולמות, לא ילכו לנקות שירותים״.

אבי מזרחי, יו״ר ארגון חברות הניקיון בישראל, תומך גם הוא בתביעה להעלות את השכר במסגרת חתימה על צו הרחבה: ״כבעל חברה שנמצא עשרות שנים בענף אני רואה את הענף הולך ונעלם. העובדים לא מגיעים לעבודה בין היתר בגלל תנאי העסקה המוצעים בענף, וזה בדיוק מה שאנחנו מנסים לשנות ולשפר בכל כוחנו.

״אנחנו דורשים את התערבותה של השרה ברביבאי באופן מיידי לטובת המשך קיום הענף ובעיקר לטובת שיפור תנאיהם של העובדים שעובדים כל כך קשה לפרנסתם. עליות המחירים האחרונות היו אמורות לדרבן את השרה לקדם את ההסכם במהירות האפשרית, אבל לצערנו גם בנסיבות אלה עובדי הניקיון נשארים ללא אוזן קשבת במשרד הכלכלה. אנחנו מחמיצים את ההזדמנות לייצר דור המשך של עובדי ניקיון שיוכלו להתפרנס בכבוד מעבודתם בענף״.

גורם בכיר בהסתדרות אומר שבהתאם לסיכומיו של יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, עם שר האוצר ושרת הכלכלה, ממתינים גם בהסתדרות לחתימה על הצו בתקופה הקרובה, וזו תהיה בשורה חשובה ביותר לעשרות אלפי עובדים במדינת ישראל״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!