דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

חיסון קורונה חדש: סנופי הצרפתית ו-GSK הבריטית דיווחו על ניסוי מוצלח

ניסוי רחב בחיסון הציג יעילות של 75% בהגנה ממחלה בינונית עד קשה | החברות יפנו לרשויות בארה"ב ובאירופה לבקשת אישור שימוש בחיסון

מעבדה של חברת התרופות הבלגית ablinx, חברה בת של יצרנית התרופות סנופי (צילום אילוסטרציה: ap images)
מעבדה של חברת התרופות הבלגית ablinx, חברה בת של יצרנית התרופות סנופי (צילום אילוסטרציה: ap images)
דפנה איזברוך

חברות התרופות סנופי הצרפתית  וגלקסו סמית' קליין (GSK) הבריטית הודיעו ברביעי שיבקשו אישור שימוש לחיסון קורונה חדש שפיתחו, לאחר ניסויים בבני אדם שהציגו רמה גבוהה של הגנה מהמחלה. החיסון מבוסס על טכנולוגיית mRNA, בדומה לחיסונים של חברות פייזר ומודרנה.

היצרנים אמרו שהם מתכננים לבקש אישור מרשויות הבריאות ממנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) וסוכנות התרופות האירופית, שמוסמכת לאשר שימוש בתרופות במדינות האיחוד האירופי.

החברות הודיעו שמנתוני השלב האחרון והמקיף בניסוי הקליני שערכה החברה עולה ששתי מנות מהחיסון החדש היו יעילות ב-58% במניעת הדבקה בקורונה, ו-75% במניעת מחלה בינונית עד קשה.

בנוסף דווח על מחקר נוסף שבדק שימוש בחיסון כמנת דחף (בוסטר), והראה שהוא "גרם לעלייה משמעותית בנוגדנים המנטרלים את הנגיף".

"ההתפתחות האפידמיולוגית של נגיף הקורונה ממחישה את הצורך במגוון של חיסונים", אמר רוג'ר קונור, נשיא GSK.

קונור אמר שהחיסון של סנופי ו-GSK משתמש ב"גישה מבוססת היטב שכבר יושמה במידה רבה כדי למנוע הידבקות בנגיפים אחרים, כולל שפעת פנדמית". לדבריו, "אנחנו משוכנעים שהחיסון הזה יכול לשחק תפקיד חשוב בזמן שאנחנו ממשיכים להתמודד עם המגפה ולהתכונן לתקופה שלאחר המגפה".

החברות תכננו שהחיסונים יהיו מוכנים כבר בשנה שעברה, אך השלבים המוקדמים של הניסוי שערכו הראו שהחיסון ייצר תגובה חיסונית "לא מספקת" בקרב אנשים בני 60 ומעלה, מכיוון שלא הכיל מספיק חומר שגרם לייצור הנוגדנים שנלחמים במחלה.

שלב האחרון בניסוי שנערך בגרסה הנוכחית של החיסון כלל 10,000 מבוגרים בארצות הברית, אסיה, אפריקה ואמריקה הלטינית. החברות לא הציגו התפלגות של יעילות החיסון בקבוצות גיל שונות. תוצאות מלאות של המחקר יפורסמו מאוחר יותר השנה.

האישור לשימוש בחיסון יחזר את המאמצים להילחם במגפה שכבר גבתה את חייהם של יותר מ-5.9 מיליון בני אדם ברחבי העולם, כשיצרני החיסונים הקיימים נאבקים לייצר מספיק מנות כדי לעמוד בביקוש. GSK וסנופי חתמו על הסכמים לאספקת מיליוני מנות חיסון לארה"ב, האיחוד האירופי, קנדה ומדינות מתפתחות. עם זאת, עד כה חברות התרופות מנסות לבלום נסיונות לבטל את בעלותן על הפטנטים של החיסונים, כדי לאפשר למדינות מתפתחות לייצר אותם בעצמן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!