דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

6,737 שקלים לנהג עם ותק של עשור: הסכם קיבוצי חדש לעובדי ההיסעים הפרטיים

במסגרת הסכם עליו חתמה ההסתדרות יעלה השכר של הנהגים במאות שקלים בחודש | יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: ״ההסכם מוכיח שבאמצעות משא ומתן שקט, שנמשך חצי שנה, אפשר להגיע להעלאות שכר ולשיפור תנאי העובדים״

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות וארגון חברות ההסעה, שמאגד ומייצג מעסיקים בענף ההיסעים הפרטיים, חתמו היום (א') על הארכת ההסכם הקיבוצי הכללי לנהגי ענף ההיסעים. ההסכם, שיחול על למעלה מ-10 אלפים נהגים, יהיה בתוקף עד סוף שנת 2023.

הוראות ההסכם הכללי בענף ההיסעים הפרטיים מ-2017 ימשיכו לחול על ציבור הנהגים בענף, ושכרם יעלה במאות שקלים. שכרו של נהג אוטובוס בוותק של 6 שנים, לדוגמה, יעודכן מ-34 שקלים לשעה (6,188 שקל בחודש) ל-36.34 שקל לשעה (7,613 שקלים בחודש).

בהסכם החדש נוספה דרגת ותק חדשה לכלל הנהגים בוותק של מעל 10 שנים, כך שנהג אוטובוס עם ותק של למעלה מעשור ישתכר ממארס הקרוב 37.02 שקלים לשעה, שהם 6,737 שקלים בחודש.

נקבע גם מנגנון שקיפות לנתוני שכרו של הנהג, כך שכל נהג או מי מטעמו יוכל לפנות למעסיקו בבקשה לקבל את המסמכים ששימשו לחישוב שכרו והמעסיק יעביר את הנתונים בהתאם.

"אני מברך על ההסכם שמוכיח שבאמצעות משא ומתן שקט שנמשך חצי שנה אפשר להגיע להעלאות שכר ושיפור תנאיהם של העובדים, אומר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ״וזאת לאחר שנתיים של קשיים כלכליים בעקבות משבר הקורונה. לצד הליווי של נהגי התחבורה הציבורית, ההסתדרות היא גם הבית של הנהגים בענף ההיסעים הפרטיים. אני מודה לאבי אדרי, לארגון חברות ההסעה ולכל מי שהיה מעורב בחתימת ההסכם החשוב הזה. נמשיך לפעול למען העובדים בישראל, בכל ענפי המשק".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי: "בתקופה כלכלית לא פשוטה, מדובר בהישג משמעותי ביותר שרלוונטי ליותר מ-10,000 משפחות. נמשיך לחזק את האדם העובד".

ארגון חברות ההסעה: "הארכת ההסכם הקיבוצי הענפי מעלה את תעריפי השכר לנהגי אצ"ז (אוטובוס ציבורי זעיר), מיניבוסים ואוטובוסים תוך שמירה על תנאי עבודה הוגנים. תודה למנהלי המו"מ ניסים סרוסי ושוקי שדה מהארגון, ולאבי אדרי וענבל סופרו מההסתדרות".

בגיבוש ההסכמות היו מעורבים מטעם ההסתדרות: מנהלת חטיבה ארצית באיגוד עובדי התחבורה ענבל סופרו, ראש תחום בכיר מרחבים באגף לאיגוד מקצועי עו"ד גלי שטיינברג, יועצת משפטית באגף לאיגוד מקצועי עו"ד הילה גבר, כלכלנית מאגף הכלכלה שונטל קולטופורום יו"ר הוועדים בענף ההיסעים הפרטיים. מטעם ארגון חברות ההסעה: היו"ר ניסים סרוסי, המנכ"ל שוקי שדה, חברי הנהלת הארגון, מנהלת לשכת מנכ"ל ארגון חברות ההסעה רותי כהן והיועצים המשפטיים לארגון עו"ד יונתן פסי ועו"ד יפעת אהרונובסקי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!