דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 18.6°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.9°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 16.8°צפת
  • 23.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

מאוגדים נגד המלחמה: ארגוני עובדים בעולם מפגינים סולידריות עם אוקראינה

שורה של איגודים ברחבי העולם פרסמו הצהרות תמיכה בעובדי אוקראינה | קונפדרציית האיגודים המקצועיים: "המתקפה על אוקראינה היא הפרה בוטה של ​​החוק הבינלאומי ושל שלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה כמדינה ריבונית ודמוקרטית"

הפגנת תמיכה באוקראינה שאירגן איגוד מסחר ברומא (צילום: Matteo Nardone / Pacific Press/Sipa USA)
הפגנת תמיכה באוקראינה שאירגן איגוד מסחר ברומא (צילום: Matteo Nardone / Pacific Press/Sipa USA)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

קונפדרציית האיגודים המקצועיים הבינלאומית (ITUC) פרסמה בסוף השבוע שעבר הצהרה משותפת עם קונפדרציית האיגודים המקצועיים האירופית (ETUC) שמגנה את פלישת רוסיה לאוקראינה ודורשת מכל הכוחות הרוסיים לסגת לאלתר מהמדינה. "המתקפה על אוקראינה היא הפרה בוטה של ​​החוק הבינלאומי ושל שלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה כמדינה ריבונית ודמוקרטית".

הקונפדרציות קראו לארגונים החברים בהן לנקוט סולידריות מעשית ולסייע בהקמת קרן סולידריות עבור האיגודים המקצועיים באוקראינה ולפעילות הומניטרית, וקראו לאיגודים ברחבי אירופה לקדם קליטה של מאות אלפי הפליטים מאוקראינה במדינותיהם.

"אנחנו מתאבלים על אלה שאיבדו את חייהם ומציעים את תנחומינו העמוקים והסולידריות לאלה שאיבדו את יקיריהם או נפצעו", אמרה המזכירה הכללית של ITUC, שרן בורו. "הטלת סנקציות על ידי ממשלות שתומכות בדמוקרטיה ובשלטון החוק היא בלתי נמנעת ומוצדקת, וצריכה להתמקד במיוחד בסביבתו של הנשיא ולדימיר פוטין, שמוביל את רוסיה בנתיב ההרסני הזה ומאיים על השלום באירופה ובעולם".

לוקה ויסנטיני, מזכ"ל ה-ETUC והמועצה האזורית הפאן-אירופית של ITUC אמר: "אירופה חייבת לעמוד איתנה מול התוקפנות של פוטין ולהפעיל לחץ מרבי על משטרו, כדי להביא לשלום ודיאלוג. אנחנו לא יכולים לאפשר למדיניות להתעצב על ידי אלימות, ואנחנו מצפים ממנהיגי העולם והאיחוד האירופי להגן על שלמותה של אוקראינה, כמו גם על הביטחון של כל שאר המדינות באזור".

לדבריו, הפדרציות קראו למדינות אירופה ולאיחוד האירופי להתכונן לקבל את פניהם של יותר מ-100 אלף הפליטים שכבר נעקרו מאוקראינה. ויסנטיני הוסיף שפדרציית האיגודים רואה בחיוב את ההבטחות וההתחייבויות בנושא שפרסמו כבר חלק ממדינות האיחוד.

"רק שלום וביטחון יכולים ליצור התאוששות כלכלית"

גם האיגוד המקצועי הבינלאומי אינדסטריאול, שמאגד את עובדי התעשיות ברחבי העולם, פרסם הצהרה שאומרת שדיפלומטיה ודיאלוג הם הדרך היחידה לסיום המשבר והמלחמה. ״אנחנו מביעים סולידריות עם כל האיגודים המקצועיים באזור, שבמשך זמן רב מדי היו בני ערובה של סכסוכים גיאופוליטיים. רק שלום וביטחון יכולים ליצור את התנאים להתאוששות כלכלית בת-קיימא, תוך הבטחת רמה אפקטיבית של צדק חברתי והגנה חברתית לאנשים עובדים ומשפחותיהם״.

הפדרציה הבינלאומית של עובדי התחבורה (ITF) והפדרציה האירופית של עובדי התחבורה (ETF) קראו להפסקת אש מיידית, לחזרה למגעים הדיפלומטיים ולכיבוד זכויות האדם הבינלאומי והמשפט ההומניטרי.

״אנחנו יודעים שעובדי התחבורה נמצאים תחת איום מיוחד", כתבו, והוסיפו שהם קיבלו דיווחים על הכפפת תשתיות תחבורה לצבא, שינויי שליטה בשדות תעופה ומסילות רכבת, וכן על השבתת המרחב האווירי והנמלים".

"ההסלמה תגרום הרס רב יותר בשרשרת האספקה״

הארגונים אמרו שהם תומכים בקריאות של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ליישוב הסכסוך במזרח אוקראינה בהתאם להסכמי מינסק. ״אנחנו קוראים למנהיגים מכל הצדדים לגלות איפוק, לקדם דיפלומטיה ולהפחית בדחיפות את הסכסוך, כדי למזער את האיום על חייהם ופרנסתם של אזרחים. הסלמה נוספת לא רק תגרום לאובדן המוני של חיים ועקירה, אלא גם תהרוס את פרנסתם של עובדי התחבורה ברחבי האזור ותגרום הרס רב יותר בשרשרת אספקה ​​מתוחה ממילא״.

האיגוד הבינלאומי של עובדי המזון, המלונאות והחקלאות (IUF) פרסם הצהרה בשיתוף עם מועצת התיאום של הארגון באוקראינה והאיגודים באוקראינה שמסונפים אליו, שמביעה דאגה לחברי האיגוד באוקראינה ולגורלם.

״אנחנו דואגים לחייהם של חברינו הנמצאים באזורי הסכסוך, ומביעים את תמיכתנו בהם״, כתבו, והוסיפו שמועצת התיאום של IUF אוקראינה קיבלה הודעה שמפעלי עיבוד המזון באוקראינה נסגרים.

בין היתר נסגר מתחם כריית המלח ארטמסול, מפעל הטבק פיליפ מוריס בחרקיב ומפעל הטבק JTI בקרמנצ'וג. מבשלת הבירה ABInBevEfes בצ'רניגוב נערכת לסגירה, והייצור הופסק במפעל קוקה קולה בקייב. כמו כן התקבלה החלטה לסגור את יחידת עיבוד החלב לקטאליס בניקולייב לאחר עיבוד מוצרי הגלם שבמלאי, ומשלוחי החלב למפעל פסקו.

"אנחנו קוראים לתנועת העבודה ולממשלות באירופה וברחבי העולם לתת את תמיכתם המלאה לתושבי אוקראינה. רוסיה חייבת לעצור את המלחמה הזו! מיליוני עובדים שוחרי שלום כבר הפכו לקורבנות של המלחמה הזו. אבל המבצע הצבאי הרוסי לא רק יפגע בכלכלה האוקראינית, אלא גם ינחית מכה איומה על המפעלים ברוסיה, שם המערכת הפיננסית כבר על סף קריסה".

פדרציית האיגודים בקנדה: "לפתוח את דלתות ארצנו"

פדרציית האיגודים 'קונגרס הלייבור הקנדי' קראה לממשלה לפתוח את שערי המדינה לפליטים אוקראינים ללא צורך בוויזה. "אנחנו קוראים לממשלת קנדה לפתוח את הדלתות של ארצנו לאלה שנמלטים מהסכסוך, כולל באמצעות גישה ללא ויזה לאוקראינים, ולספק סיוע הומניטרי משמעותי לקורבנות העוינות הרוסית הללו".

הפדרציה קראה לממשלת קנדה לפעול בזירה הבינלאומית במטרה להפעיל לחץ על רוסיה להפסיק את פעולותיה התוקפניות כלפי אוקראינה. "הקהילה הבינלאומית חייבת לעמוד מאוחדת למען השלום, ולמען אוקראינה חופשית וריבונית.

"האיגודים של קנדה גם פונים בסולידריות לקהילה האוקראינית-קנדית הגאה של האומה שלנו, שחוששת כיום לביטחונם של בני משפחה וחברים שנקלעו באופן טרגי לעימות החמוש של רוסיה".

בקנדה חיה הקהילה האוקראינית הגולה הגדולה בעולם, עם כ-2 מיליון תושבים בעלי שורשים אוקראיניים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!