דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי משרד החוץ: "הולכים לקראת שיתוק של המשרד"

בדיון חירום שנערך היום (א') בוועדת החוץ והביטחון אמר יו"ר ועד עובדי משרד החוץ: "נוצרה נורמה חדשה שניתן לנצל את עובדי משרד החוץ"

ח"כ רם בן ברק (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש 90)
ח"כ רם בן ברק (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי משרד החוץ התריע היום (ראשון) בפני ועדת החוץ והביטחון כי במידה ולא תושג מחר פריצת דרך במשא ומתן עם נציגי משרד האוצר הם ישביתו את משרד החוץ.

"נוצרה נורמה חדשה שניתן לנצל את עובדי משרד החוץ", אמר יו"ר ועד העובדים יוסי לוי-ספרי. "אנחנו הולכים מחר לדיון חשוב במשרד האוצר ואני אומר כאן: נהגנו עד היום באחריות והעיצומים היו מינוריים. אם נקבל כתף קרה, אנחנו הולכים לשיתוק של משרד החוץ".

חברת הוועד גלית פלג סיפרה לוועדה שבסוף השבוע האחרון הייתה חברה בצוות שמטפל במשבר אוקריאנה, ועבדה בשישי ושבת – ללא כל תגמול על שעות נוספות.

יו"ר וועדת החוץ והביטחון של הכנסת רם בן ברק אמר בדיון: "אנחנו צריכים בשירות החוץ את האנשים הכי טובים. כמו בצבא, במוסד והשב"כ. הם צריכים לקבל שכר הגון. צריך לעשות כאן הסתכלות חדשה על כל נושא משרד החוץ ועובדיו ואני מקווה ששרי החוץ והאוצר ישכילו להביא לפתרון".

המחאה במשרד החוץ: העובדים מפגינים בכניסה למשרד החוץ כחלק מסכסוך העבודה שהוכרז (צילום ארכיון: ועד עובדי משרד החוץ)
המחאה במשרד החוץ: העובדים מפגינים בכניסה למשרד החוץ כחלק מסכסוך העבודה שהוכרז (צילום ארכיון: ועד עובדי משרד החוץ)

ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) שיזם את דיון החירום אמר: "אנחנו רואים מה קורה בקייב ואיך השליחים של משרד החוץ משרתים גם תחת אש. הפגיעה המתמשכת בעובדי משרד החוץ בלתי נסבלת, הם חוד החנית שלנו". אקוניס הוסיף, "במחלוקת בין משרד האוצר למשרד החוץ אני עומד לצד עובדי משרד החוץ".

חבר ועד העובדים יאיר פרומר אמר: "משרד האוצר החליט חד צדדית להפר את כל הסיכומים מ-2017 ולפגוע בשכר העובדים בחו"ל. המשמעות היא שבגיל 67 הפנסיה המשפחתית אחרי 40 שנות עבודה עומדת על 6,000-8,000 שקלים. מישהו יכול לחיות מזה"?  את עובדי משרד החוץ ייצגו בדיון החירום גלית פלג ורחלי מרלי, שהביעו את התסכול של עובדי משרד החוץ מהפגיעה המתמשכת בהם ובבני משפחותיהם כתוצאה ממדיניות האוצר.

"האוצר יבין רק בהשבתה"

יו"ר ההסתדרות מרחב ירושלים, דני בונפיל אמר שהשבתה של משרד החוץ הולכת ומתקרבת, בשל התנהלות האוצר: "אנשי משרד החוץ טובים מדי. האוצר יבין רק בהשבתה".

נציג משרד האוצר ניסה לטעון כי אנשי משרד האוצר פתוחים לשיח על זכויות העובדים אולם חברי הוועד הזכירו לו, כי  לצורך קיום הפגישה מחר עם הממונה על השכר במשרד האוצר, נדרשה התערבותם של שרי החוץ והאוצר.

חברי כנסת נוספים שנכחו בדיון החירום התבטאו בחריפות נגד הפגיעה של משרד האוצר בעובדי משרד החוץ. "התמונה העולה להבנתי היא שהקיצוצים של משרד האוצר פוגעים בתפקוד המשרד עד כדי שיתוק". אמר חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס.

חברת הכנסת אמילי מואטי מסיעת (העבודה): "עובדי משרד החוץ הוכיחו מחויבות לפעולה גם תחת סכסוך העבודה. אני מכירה פערים קשים מאוד ביכולת של דיפלומטים לתפקד". בדיון נכחו גם חברי הכנסת אורית סטרוק ו-עמיחי שקלי שהביעו תמיכה נחרצת בחשיבות הפעילות של עובדי משרד החוץ ובצורך לתקן את הפגיעה הנמשכת בתנאי העסקתם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!