דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי עשות אשקלון מאיימים בשביתה: "ההנהלה לא מכבדת סיכומים"

500 עובדי המפעל מוחים על נסיגת ההנהלה מהסכמות לגבי זכויותיהם במכירת המפעל מקבוצת אלביט לקרן פימי | יו"ר מרחב אשקלון בהסתדרות, רמי גואטה: "ההסתדרות תפעל ככל שיידרש כדי לשמור על זכויות העובדים"

הפגנת עובדי מפעל עשות (צילום: דוברות הסתדרות)
הפגנת עובדי מפעל עשות, נובמבר 2021 (צילום ארכיון: דוברות הסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות וועד עובדי מפעל עשות אשקלון, הודיעו היום (שלישי) על החרפת המחאה נגד הנהלת המפעל וקבוצת אלביט, לאחר שההנהלה חזרה בה מסיכומים על זכויות העובדים במהלך מכירת המפעל לקרן פימי של ישי דוידי. יו"ר מרחב אשקלון בהסתדרות, רמי גואטה, אומר שכל הצעדים נשקלים, לרבות השבתת המפעל.

לטענת העובדים, לאחר שהתקיים מו"מ מואץ בין הצדדים, חזרה בה הנהלת אלביט מכלל הסיכומים שהושגו. בעשות אשקלון קיים סכסוך עבודה פתוח מזה מספר חודשים, שמאפשר ל-500 העובדים לנקוט עיצומים ושביתות. בהודעת ההסתדרות נאמר ש"ההסתדרות תבחן את המשך צעדיה הארגוניים".

יו"ר מרחב אשקלון בהסתדרות, רמי גואטה: "העובדים ואני זוכים לגיבוי מלא של יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ואנו נמשיך להגן על זכויות העובדים. מצב כזה בו הנהלת אלביט פועלת באופן שרירותי, עושה ככל העולה על רוחה ואינה מכבדת את הסיכומים אליהם הגיעו הצדדים, אינו ראוי ואינו מכבד. אני קורא להנהלה לפעול בהתאם למכלול הסיכומים שהושגו בין הצדדים. ההסתדרות תפעל ככל שיידרש כדי לשמור על זכויות העובדים, לרבות השבתת מפעל עשות אשקלון".

יו"ר מרחב אשקלון בהסתדרות, רמי גואטה (מימין), ויו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד (צילום ארכיון: דוברות ההסתדרות)
יו"ר מרחב אשקלון בהסתדרות, רמי גואטה (מימין), ויו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד (צילום ארכיון: דוברות ההסתדרות)

יו"ר ועד העובדים בעשות אשקלון, רחמים גואטה, כתב היום למנכ"ל אלביט מערכות, אודי ורד: "לצערי, בחרתם מסיבות השמורות עמכם, לחזור בכם מהסיכומים והשמטתם אותם מטיוטת ההסכם. טענתכם כי ועד העובדים העלה דרישות נוספות, מגוחכת ומעלה תהיות על רצונכם בהגעה להסכם עם העובדים בטרם השלמת הליך המכירה. לא נקבל החלטות לפי רצונכם ותחת איום. אני שב ומציע כי כהנהלה אחראית שרוצה להשלים את הליך המכירה תוך הכרה בזכויות העובדים ובתרומתם האדירה למצבה של החברה, תעמדו במכלול הסיכומים שסוכמו במו"מ בין הצדדים".

עשות אשקלון תעשיות עוסקת בייצור של מערכות מבוססות גלגלי שיניים, גלים למנועי סילון, ממסרות לשימושים צבאיים, תעופתיים, רכבי שטח וציוד בניה. היא מתמחה בייצור חלקי מכונות מהמתכת הכבדה טונגסטן, במערכות הנעה וחלקי חילוף לרכב קרבי משוריין, וכן בפיתוח וייצור של מכלולים ורכיבים לתעופה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!