דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עד 9,600 ש״ח שכר מינימום למאבטח: שרת הכלכלה תחתום על צו הרחבה להסכם ההסתדרות

״דאגנו ונמשיך לדאוג לאוכלוסיות המוחלשות ולעובדים בשכר הנמוך״, אומר יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ״ציבור המאבטחים עושה עבודה חיונית וקשה״ | עליית השכר תיכנס לתוקף בספטמבר

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי הודיעה אתמול (רביעי) שתאמץ את ההסכם הקיבוצי שחתמה ההסתדרות עם המעסיקים בענף האבטחה, ותחתום על צו הרחבה שיהפוך אותו למחייב. שר האוצר יביא לישיבת הממשלה הקרובה את התוספת התקציבית הדרושה ליישום ההסכם. משמעות החתימה על הצו תהיה ששכר המינימום של המאבטחים יעמוד החל מספטמבר על 110% עד 160% משכר המינימום במשק.

החלטת השרה התקבלה לאחר לחצים שהפעיל יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ואיום של ההסתדרות בשביתה, במידה שההסכם לא ייחתם. צו ההרחבה קובע מודל של שכר מינימום דיפרנציאלי למאבטחים, על פי קורסי ההכשרה ודרישות התפקיד שלהם.

שכר מינימום של מאבטחים שעברו קורס הכשרה בן 4 ימים, יעמוד על 10% מעל לשכר המינימום במשק; הכשרה של 6 ימים, 15% מעל לשכר המינימום במשק; הכשרה של 8 ימים, 30% מעל לשכר המינימום במשק; הכשרה של 15 ימים, 40% מעל לשכר המינימום במשק; והכשרה של 20 ימים, 60% מעל לשכר המינימום במשק. ההסכם מחייב את כל ענף האבטחה.

תוספות השכר יוצמדו לעלייה המתוכננת בשכר המינימום במשק, על פי עסקת החבילה שנחתמה בין ההסתדרות למעסיקים והמדינה. שכר המינימום צפוי לעלות בעוד חודש וחצי (אפריל) ל-5,400 שקלים, וב-2025 יעמוד על 6,000 שקלים. על פי צו ההרחבה שייחתם למאבטחים, צפוי שכר המינימום בענף לעלות לגובה של 8,640-5,940 שקלים בחודש, כבר בספטמבר הקרוב. ב-2025 יעלה שכר המינימום של המאבטחים ל-9,600-6,600 שקלים בחודש, בהתאם להיקף ההכשרה (52.75-36.25 שקלים בשעה).

״דאגנו ונמשיך לדאוג לאוכלוסיות המוחלשות, ולעובדים בשכר נמוך״, אומר ארנון בר-דוד, ״ציבור המאבטחים הוא ציבור חשוב שעושה עבודה חיונית וקשה. ההסתדרות דאגה ותמשיך לדאוג לעתידם, לביטחונם התעסוקתי ולתנאים של המאבטחים. אני מודה לשר האוצר ליברמן, שרת הכלכלה ברביבאי, יו״ר איגוד חברות האבטחה שיף ויו״ר איגוד עובדי האבטחה ברבי על שיתוף הפעולה״.

״ההסתדרות לא תיתן יד לרמיסת זכויות עובדי קבלן״

ההסתדרות הגיעה להסכם קיבוצי עם איגוד חברות האבטחה במרץ 2021. לשם תחילת יישומו נדרשה חתימה של שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי (יש עתיד), כך שיהפוך למחייב עבור כל עובדי ענף האבטחה. החתימה על הצו התעכבה כיוון שמשרד האוצר דרש להיות מעורב ביישומו.

בסוף ינואר, איים יו״ר ההסתדרות כי במידה ולא ייחתם צו ההרחבה, תשבית ההסתדרות את המשק. ״הדבר פוגע אנושות בענף השמירה והאבטחה״, כתב ארנון בר-דוד לשר האוצר ושרת הכלכלה, ״הן בהיבט של השחיקה ההולכת ונמשכת בשכרם השעתי של המאבטחים, והן בהיבט של הקושי לגייס עובדים לענף. ההסתדרות לא תיתן יד לרמיסת זכויות עובדי קבלן ולהתעלמות מצרכיהם״.

האולטימטום שהציבה ההסתדרות לחתימה על צו ההרחבה היה עד ל-15 בפברואר. בעקבות האיום בשביתה, ובפגישה לילית שנערכה עם השרים, גובשו הסכמות לחתימה על צו ההרחבה שיכנס לתוקף בספטמבר.

שיפור בתנאי העסקתם של 100,000 עובדי אבטחה

״אישורו של ההסכם הקיבוצי שמגדיר דיפרנציאלית את שכר המאבטחים בענף האבטחה  מעל לשכר המינימום״, אומר פיני שיף, מנכ״ל ארגון חברות האבטחה, ״מגיע בתקופה בה קיים מחסור חמור במילוי השורות ומשימות האבטחה בפריסה ארצית, ועתיד להוות זרז רציני לגיוס מאבטחים. המאבטחים מתמודדים עם תפקיד קשה, אחראי, ולעיתים כפוי טובה, ואני כולי תקוה שההסכם יעניק להם רמת שכר ראויה״.

״צו ההרחבה להסכם הקיבוצי בענף האבטחה שנחתם על ידי שרת הכלכלה והתעשייה מהווה מהפכה בענף״, אומר יוסי ברבי, יו״ר איגוד עובדי השמירה והסיעוד, ״ההסכם משפר את שכרם ותנאי העסקתם בצורה משמעותית של 100,000 עובדי אבטחה במדינת ישראל.

״כיו״ר איגוד של 240,000 עובדים בענפי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי, אני אמשיך לפעול למען ציבור העובדות והעובדים במגמה לשפר את שכרם ותנאי העסקתם באמצעות הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה ענפיים נוספים.

״אני מודה ליו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, שפועל ללא הפסקה למען העובדות והעובדים, והביא לצו ההרחבה בענף האבטחה. תודה לפיני שיף מנכ״ל ארגון חברות האבטחה, ולחברי הנהלת הארגון על השותפות המיוחדת למען ציבור עובדי האבטחה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!