דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות בארה"ב 2016

חודש לבחירות בארה"ב / בכירים במפלגה הרפובליקנית דורשים את התפטרות טראמפ

טראמפ בתגובה: "לעולם לא אפרוש מהמרוץ". המועמד לשעבר לנשיאות ג'ון מקיין משך את תמיכתו מטראמפ. השערורייה הנוכחית החלה בפרסום הקלטה של טראמפ מדבר באופן המחפצן ומבזה נשים.

דונאלד טראמפ במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות. צילום: AP
דונאלד טראמפ במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות. צילום: AP

יותר ויותר רפובליקנים קוראים למועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ "לזוז הצידה" ולפרוש מהמירוץ לנשיאות ארה"ב. על פי רשת CNN, לפחות 10 סנטורים הודיעו כי לא יתמכו בו בבחירות. טראמפ מצידו הודיע כי אין כל סיכוי שיתפטר.

האחרון להצטרף לקבוצת הסנטורים המתנגדים הוא שחקן מרכזי בפוליטיקה האמריקאית: המועמד לשעבר לנשיאות ארצות הברית וסנטור מדינת אריזונה, ג'ון מקיין, שאמר כי אינו יכול יותר לתמוך בטראמפ.

גם קונדוליסה רייס, מי שהייתה מזכירת המדינה בזמן ממשל בוש, תקפה את טראמפ בחריפות ואמרה "מספיק! דונלד טראמפ לא צריך להיות נשיא. הוא צריך לפרוש."

טראמפ, מצידו, לא משאיר ספק בנוגע לאופן התמודדותו עם הפרשה. בראיון לעיתון הוול סטריט ג'ורנל אמר המועמד כי יש "אפס סיכויים שהוא יפרוש", וכי הוא מקבל תמיכה "שלא תיאמן". אשתו של טראמפ, מלניה, אמרה כי היא נפגעה מהערותיו של בעלה והן אינן מקובלות עליה, אך יש לו את "הלב והמוח" של מנהיג.

עם שלושים יום בלבד עד הבחירות ועימות נשיאותי שני היום בערב, יצטרך להוכיח טראמפ שהקמפיין שלו אינו "ספינה שוקעת". נכון לעכשיו מתבטאת הסלידה ממנו גם בחלק מהסקרים, מגמה שעלולה להתפתח למומנטום שיוציא אותו בפועל מהמירוץ לנשיאות.

בקלטת שפרסמו עיתון הוושינגטון פוסט ורשת אנ.בי.סי נשמע טראמפ כשהוא מתאר איך הוא מנסה לפתות נשים נשואות לקיום יחסי מין, ומתרברב על כך שנשים מאפשרות לו לנשק אותן ולגעת בהן מאחר והוא מפורסם. "כשאתה כוכב הן מאפשרות לך לעשות את זה", אמר טראמפ, "הן מאפשרות לך לעשות כל דבר".

בתוך שעות אחדות הביאה ההקלטה השערורייתית להוקעה גם בתוך ביתו הפוליטי של טראמפ, המפלגה הרפובליקנית. חבר המפלגה ויושב ראש בית הנבחרים פול ראיין אמר שהוא חש גועל מהדברים שטראמפ אמר. "אף אישה לא צריכה להיות מתאורת במושגים האלה או שידברו עליה באופן הזה". אמר ריינס פריבוס, אשר עמד לצדו של טראמפ בביקורת שנשמעה עליו על אמירות פרובוקטיביות שאמר בעבר.

"אמרתי כמה דברים טיפשיים", אמר טראמפ בסרטון תגובה שפירסם בעמוד הפייסבוק שלו הבוקר (שבת). "אבל יש הבדל גדול בין מילים למעשים של אנשים אחרים. ביל קלינטון ניצל נשים בפועל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!