דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

"תגמול הולם לעבודה מאומצת": הסכם קיבוצי ראשון לטכנולוגים הרפואיים יכלול תוספת שכר ומענקי התמדה

ההסכם כולל תוספת שכר בסך 300 ש"ח בחודש, ומענק התמדה שנתי בסך 4,000 ש"ח, שיועלו בהמשך | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "הסכם קיבוצי פורץ דרך, שישפר את תנאי העובדים וידאג לבטחונם התעסוקתי"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בחתימה על עסקת החבילה עם המדינה והמעסיקים (צילום: דבר)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום ארכיון: דבר)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי ראשון ל-1,000 עובדים במקצועות טכנולוגיים-רפואיים, מפעילי מכונות ההנשמה והמכשור הרפואי נחתם היום (חמישי). ההסכם, שנחתם על ידי משרד האוצר, ההסתדרות, שירותי בריאות כללית, בתי החולים איכילוב ובני ציון והסתדרות מדיצינית הדסה, יהיה בתוקף למשך חמש שנים. ההסכם כולל תוספות שכר, מענקי התמדה,

העובדים הטכנולוגיים-רפואיים אחראים על הפעלת מכשור רפואי לטיפולים ואבחונים, לרבות מכשירי הנשמה והחייאה שסייעו בטיפול בחולי קורונה, מכשור לאבחון מחלות ממאירות, הדמיה, ציוד לחדרי ניתוח ואמצעים נוספים, וכן על תחזוקה שוטפת ומונעת של הציוד.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר עם חתימת ההסכם: "זה יום חג לטכנולוגים הרפואיים, שלראשונה ייהנו מהסכם קיבוצי פורץ דרך שישפר את תנאיהם וידאג לביטחונם התעסוקתי. לטכנולוגים תפקיד חשוב במערכת הבריאות ובהפעלת מכשור לטיפול בחולים, ואני שמח שהם יקבלו תגמול הולם על עבודתם המאומצת. אני מודה לדני הורנשטיין, למשרד האוצר, לקופת חולים כללית ולכל מי שהיה מעורב במו"מ לחתימת ההסכם הזה. נמשיך ונפעל למען העובדים בישראל, בכל ענפי המשק".

ההסכם נחתם כחלק מעסקת החבילה במשק המשותפת להסתדרות, לארגוני המעסיקים ולמשרד האוצר, במסגרתה נקבע שבשנת 2022 יוקדשו מאות מיליוני שקלים לשיפור תנאי העבודה במספר ענפים מוחלשים במגזר הציבורי, ביניהם עובדי מערכת הבריאות וסייעות במערכת החינוך, כמהלך מקדים להסכם מסגרת חדש במגזר הציבורי שיחל ב-2023.

4,000 ש"ח מענק התמדה שנתי, תוספת 300 ש"ח לשכר

לפי ההסכם, החל ממשכורת מרץ 2022 ולא יאוחר ממשכורת אפריל 2022 ישולם מענק התמדה שנתי של 4,000 שקלים לכל עובד ששכרו שולם לפי דרגות 1 עד 3 בשנה הקודמת לחודש התשלום. סכום זה יינתן לעובד במשרה מלאה, שהועסק לאורך כל השנה הקלנדרית הקודמת לחודש התשלום בדרגות הללו. עובד שהועסק במשרה חלקית ו/או בחלק מהתקופה הקובעת בדרגות האמורות, אך לא פחות מ-6 חודשים, ובחלקיות משרה של 30% לפחות בחודשים בהם הועסק בדרגות האמורות, יהיה זכאי למענק יחסי לחלקיות משרתו הממוצעת לאורך השנה.

הסכם קיבוצי ראשון לעובדים במקצועות טכנולוגיים-רפואיים (צילום: דוברות ההסתדרות)
הסכם קיבוצי ראשון לעובדים במקצועות טכנולוגיים-רפואיים (צילום: דוברות ההסתדרות)

עוד סוכם כי החל מ-1 במרץ 2022 יהיו זכאים העובדים הטכנולוגים-רפואיים לתוספת שכר קבועה של 300 שקלים בחודש (למשרה מלאה), שתיקרא "תוספת טכנולוג רפואי".

השתתפות בהכשרות ובאגודות מקצועיות, תנאים מיוחדים לעובדים שחשופים לקרינה

ההסכם קובע שהעובדים ישתתפו במהלך תקופת העסקתם בהכשרות מקצועיות הרלוונטיות לתפקידם, לפי דרישת המעסיק. זאת במהלך שעות העבודה ולפי התנאים המקובלים. עוד סוכם על הגדלת הזכאות של העובדים להחזר דמי חבר באגודות מקצועיות.

בהמשך אף יוגדלו תוספת טכנולוג רפואי ומענק ההתמדה, וישונה לוח התפקוד – דבר שיביא להתפתחות מקצועית ולשיפור יכולת ההשתכרות של העובדים. כמו כן, עובדים שחשופים לקרינה מייננת יקבלו בהמשך תנאים נוספים.

טכנאי הנשמה בבית חולים (צילום: חטיבת הטכנולוגים הרפואיים)
טכנאי הנשמה בבית חולים (צילום: חטיבת הטכנולוגים הרפואיים)

כחלק מיישום ההסכם תוקם ועדת מעקב בהשתתפות הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר ויו"ר הסתדרות ההנדסאים, שתעקוב אחר ביצועו ותסייע בכך.

הממונה על השכר: "לטכנולוגים תרומה מכרעת לתפקוד מערכת הבריאות"

הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר נתן: "לטכנולוגים הרפואיים תרומה מכרעת לתפקוד מערכת הבריאות. תרומה זו בלטה ביתר שאת בתקופת הקורונה, שבה הצילו העובדים חיי אדם בין היתר במסגרת תפעול מכשירי האקמו, תוך נטילת סיכון אישי. הגענו היום להסכמות חשובות לשיפור תנאי עבודתם של הטכנולוגים הרפואיים. הסכם חשוב זה מצטרף לשורת הסכמים שמטרתם לצמצם את הפערים הבלתי מוצדקים במערכת הבריאות. הסכם זה יסייע לשפר את תנאיהם של הטכנולוגים הרפואיים, יבטיח את קליטתם ושימורם של עובדים בדרגות הנמוכות במערכת הבריאות הציבורית ויצמצם גם הוא את פערי השכר הבלתי מוצדקים. בנוסף, ההסכם יסייע בשמירה על כשירות מקצועית של העובדים״.

יו"ר חטיבת הטכנולוגים בהסתדרות: "ההסכם ישפר את איכות הרפואה הדחופה בפריפריה"

יו"ר הסתדרות ההנדסאים והטכנאים, דני הורנשטיין: "אני מברך על הסכם ראשון והיסטורי זה שבו הסדרנו את מבנה ההעסקה של הטכנולוגיים הרפואיים. אני מברך את כל העוסקים במלאכה, ובהם יו"ר החטיבה שלומי מרום, על ההישג חסר התקדים".

יו"ר חטיבת טכנולוגים רפואיים בהסתדרות ההנדסאים והטכנאים, שלומי מרום: "זה יום היסטורי לטכנולוגים הרפואיים. ההסכם מגדיר את מעמדם כמובילי הטכנולוגיה במדינה עם ייצוג רשמי במשרד הבריאות, בבתי החולים ובמרפאות הכללית. כמו כן, ההסכם משפר באופן דרמטי את איכות הרפואה הדחופה בפריפריה ואת רמת ההשתכרות בתגמול מלא של כוננויות, תוספות שכר, מענקי התמדה, הדרכה קלינית ותוספת תפקוד משמעותית של אחראי וסגנים לכלל התחומים."

מרום הודה ליו"ר ההסתדרות בר-דוד, יו"ר הסתדרות ההנדסאים הורנשטיין וממלא מקומו יעקב לוי, למנכ"ל הסתדרות האחיות אורי פליישמן, ליו"ר ארגון עובדי קופ"ח כללית פרוספר בן חמו, ולטכנולוגית הצנתורים דגנית כהן מבית החולים ברזילי על תרומתם להגעה להסכם.

במו"מ לחתימת ההסכם היו מעורבים מטעם ההסתדרות: יו"ר הסתדרות ההנדסאים והטכנאים דני הורנשטיין, מ"מ יו"ר הסתדרות ההנדסאים והטכנאים יעקב לוי, יו"ר חטיבת טכנולוגים רפואיים בהסתדרות ההנדסאים והטכנאים שלומי מרום, מנכ"ל הסתדרות האחיות עו"ד אורי פליישמן, עו"ד הילה גבר מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי ועו"ד נטלי שוכוביצקי ממשרד אלעד מורג. מטעם הממונה על השכר במשרד האוצר: רכזת בריאות באגף ענבל רואי, הכלכלן אור קיים ועו"ד ליאת טפיירו מהלשכה המשפטית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!