דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מנהלי רשתות המחשבים בבתי הספר מאיימים בסכסוך עבודה: "דורשים הגדרת תפקיד ושכר הולם"

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל דורש מהשלטון המקומי לקיים מו"מ כדי להסדיר את תנאי העבודה במקצוע, שהפך לחיוני במיוחד בתקופת הקורונה | יו"ר הוועד, מוטי איזיקוביץ': "המערכת לא סופרת אותנו"

גיל בר-טל, יו״ר הסתדרות המעו״ף (צילום: יונתן בלום)
גיל בר-טל, יו״ר הסתדרות המעו״ף (צילום: יונתן בלום)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, דורש ממרכז השלטון המקומי להסדיר את תנאי עבודתם של מנהלי רשתות המחשבים בבתי הספר התיכוניים, ומזהיר שללא הסדרה הוא יכריז סכסוך עבודה.

"יש ליצור הגדרת תפקיד, שכר הולם, תנאי עבודה מתאימים, הכשרות מתאימות ולהתאים את התפקיד והדרישות המשתנות למשרה", כתב בר-טל בתחילת השבוע לראש מינהל שכר והסכמי עבודה בשלטון המקומי, חגית מגן, ולנציג שלוש הערים הגדולות, סמנכ"ל משאבי אנוש של עיריית תל אביב אבי פרץ.כחלק ממחאת העובדים, ההסתדרות הנחתה את העובדים שלא לענות לקריאות לאחר שעות העבודה, שלא לעבוד בשעות נוספות ושלא לבצע כל פעולות מיוחדות עד שלא תוסדר הגדרת התפקיד, זכויותיהם ותנאי עבודתם ושכרם. צעדים אלו נעשו במחאה על "הזלזול שמפגין מרכז השלטון המקומי אשר ביטל ישיבות בנוגע להסדרת תנאי עבודתם של מנהלי הרשת".

סכסוך עבודה, ככל שיוכרז, יהיה עשוי להשפיע על מוכנות בתי הספר לתקופת הבגרויות, שבחלקן עוברות כיום במודל ממוחשב. בר-טל התריע ש"אי הנעימות והתקלות שייווצרו הם באחריותכם ובשל התנהלותכם".  לדברי בר-טל, מדובר בתפקיד שהתווה והתרחב בשנים האחרונות בתיכונים ובחטיבות הביניים, בו נעזרים צוותי ההוראה כמעט בכל פעולה טכנית המתבצעת בבתי הספר, לצורך הפעלת הציוד האור קולי, הפעלת ותחזוקת המחשבים, ביצוע הרכש של ציות טכנולוגי לבתי הספר, תחזוקה וליווי של תוכנת התקשוב של מט"ח, תחזוקת הרשת, אבטחת מידע, ותכלול נושא הבגרויות המתוקשבות. בתקופת הקורונה גם ליווי צוותי ההוראה בתהליכי ההפעלה והחיבור של תוכנת 'זום' והתוכנות השונות ללמידה מרחוק.

"מדי יום נוספות פעולות טכנולוגיות וציוד טכנולוגי נוסף שמנהלי הרשתות נדרשים לתת לו מענה", הוסיף בר-טל, "בפועל מנהלי הרשת נמצאים בכוננות, מקבלים טלפונים ממורים ומתלמידים ונענים לקריאות ללא מגבלת ימים ושעות".מוטי איזיקוביץ', יו"ר ועד הפעולה הארצי של מנהלי מערכות המחשבים, אומר ל'דבר': "בכל שנה בקיץ אנחנו מכינים את המחשבים לקראת שנת הלימודים. בשנים האחרונות נכנסו התוכנה של הבגרויות ושל מט"ח. הם בוחרים להוציא עדכוני גרסה בספטמבר, ועושים לנו עבודה כפולה. מודיעים לנו בכל פעם 'יש לכם שבוע לשדרג את התוכנה בכל המחשבים בבית הספר, אחרת לא ניתן יהיה לגשת עליהם לבחינות הבגרות'. ככה זה נראה כשאין לנו אבא ואמא והמערכת לא סופרת אותנו".

לדבריו, בתקופת הקורונה החלו לדרוש ממנהלי הרשתות לטפל גם במחשבים האישיים של מורים שנדרשו לעבוד מרחוק. "הבעיה היא שאין אחידות, לא בתנאים ולא בהגדרות המקצוע. חלק ממנהלי הרשתות מקבלים גמולי השתלמות, החזקת רכב או חופשה פנימית של עובדי הרשויות, וחלק לא. אנחנו דורשים אחידות, הסדרת התנאים שלנו בצורה ברורה, ושהשלטון המקומי יכיר בכך שיש תפקיד כזה, טכנאי מחשבים במערכת החינוך. אלו עובדים איכותיים ולא צעקניים, שהיו יכולים להשתכר היטב בחוץ, ובוחרים לעבוד בתוך המערכת. מגיע להם להשתכר שכר ראוי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!