דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
18.3°תל אביב
  • 11.6°ירושלים
  • 18.3°תל אביב
  • 14.7°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 20.2°אילת
  • 17.8°טבריה
  • 11.1°צפת
  • 17.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כרואן חלבי, הדרוזית הראשונה שמחזיקה בשיא ישראלי באתלטיקה: "עוד אגיע לאולימפיאדה"

האתלטית (26) מדליית אל כרמל שברה בחודש שעבר שיא בן 25 שנה בריצת 1,000 מטר | בראיון ל'דבר' היא מספרת על הבחירה להיות ספורטאית מקצוענית והשינוי שהיא רואה בחברה שלה: "יש יותר נשים שהתחילו לרוץ, בזכות ההישגים שלי"

כרואן חלבי לאחר ששברה את השיא הישראלי בריצת 1,000 מטר (צילום: רובי יהב)
כרואן חלבי לאחר ששברה את השיא הישראלי בריצת 1,000 מטר (צילום: רובי יהב)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

כרואן חלבי הפכה בחודש שעבר לאתלטית הדרוזית הראשונה שמחזיקה בשיא ישראלי באתלטיקה. חלבי שברה בתחרות סבב האתלטיקה את שיאה בן 25 השנים של עדנה לנקרי בריצת 1,000 מטר, כשעצרה את השעונים על 2:43.99 דקות.

"מאז שהייתי קטנה תמיד התלהבתי מהאולימפיאדה, אמרתי לאבא שלי שיום יבוא ואהיה שם". מספרת חלבי ל'דבר'. "עכשיו, עם התוצאות בחודשים האחרונים זאת הופכת להיות מטרה ריאלית".

הדבר המפתיע בשבירת השיא של חלבי הוא שזה קרה בריצה השלישית שלה בלבד למרחק הזה. "שבועיים לפני התחרות ניסיתי לשבור את השיא ולא הצלחתי", היא מספרת. "המאמן שלי (אהרון שבתייב) אמר לי שאני צריכה להגיע ל-800 מטר ב-2:11 דקות והגעתי ב-2:09.5. בפעמיים הקודמות האטתי ב-400 מטר האחרונים, אז תוך כדי הריצה אמרתי לעצמי שהפעם אני צריכה לתת את כל מה שאני יכולה".

לחלבי (26) מדליית אל כרמל, יש רזומה עשיר באתלטיקה המקומית, היא זכתה באליפויות ישראל בריצת 10 ק"מ כביש, 5 ק"מ כביש, מירוצי שדה והרים, כל זאת במקביל ללימודי תואר שני בהנדסה ביו-רפואית בטכניון. "לאחר שאסיים את התואר בחודשים הקרובים, אני מתכננת עוד יותר להשקיע ולהגיע קריטריון אולימפי", היא מצהירה.

"הבנתי שיש לי יכולות שלא הכרתי קודם"

את דרכה כספורטאית מקצוענית החלה רק לפני ארבע שנים במסגרת מכבי חיפה, לפני כן השתתפה בתחרויות בבית הספר היסודי. היא מספרת שבחטיבת הביניים החליטה להתחיל לרוץ לבד באופן קבוע בשביל לשמור על הבריאות. "זה עשה לי טוב, ידעתי שזה ספורט חשוב לגוף", היא אומרת.

במהלך לימודיה בטכניון חלבי לקחה קורס בריצות ארוכות, שפתח לה דרך חדשה "שמעתי שיש מירוץ בטכניון והתאמנתי אליו חודש לבד, סיימתי רביעית מבין הסטודנטיות", היא מספרת. "מאמן הריצה של הטכניון הציע לי להצטרף לנבחרת הריצות הארוכות, מאז ייצגתי את הטכניון בליגת המכללות וכבר מההתחלה הגעתי למקומות הראשונים".

נקודת המפנה הגיעה עם הזכייה באליפות ישראל ב-10 ק"מ כביש. "שם הבנתי שיש לי עוד יכולות שלא הכרתי קודם. זאת הייתה ריצה בלתי נשכחת מבחינתי" היא מספרת. לאחר מכן כבר זכתה באליפות ישראל במרוצי שדה.

כרואן חלבי על ראש הפודיום באליפות ישראל במירוצי שדה (צילום: אלבום פרטי)
כרואן חלבי על ראש הפודיום באליפות ישראל במירוצי שדה (צילום: אלבום פרטי)

חלבי רצה למרחקים בין 800 ל-10,000 מטר ועדיין מנסה להבין ביחד עם מאמנה מה המקצה בו היא צריכה להתמקד ותוכל להגיע להישגים הכי טובים. "אחרי שנתיים החלטתי לעבור לריצות למרחקים בינוניים, התחלתי יותר לעבוד על טכניקה, מהירות ודברים נוספים. המאמן שלי שיפר אותי ברמה אחרת".

העובדה שהחלה את הקריירה המקצוענית בגיל יחסית מאוחר, גורמת לה להבין שיש לה עוד הרבה על מה לעבוד. "קודם כל אני עובדת על הטכניקה. עשיתי יותר חיזוקים, זה דבר שפעם הייתי מזלזלת בו, הייתי נפצעת הרבה וזה היה מונע ממני להתקדם. גם פיזיותרפיה ותזונה תרמו להצלחה".

"אני רואה שיותר נשים מהעדה שלי התחילו לרוץ ולעשות ספורט"

חלבי, כאמור, היא האתלטית הראשונה מהעדה הדרוזית ששוברת שיא ישראלי. עדה שעדיין לא מקובל בה להיות ספורטאית מקצוענית. "אני מגיעה מעדה שהיא שמרנית יחסית. כשהתחלתי לרוץ כמעט ולא הייתי רואה נשים רצות", היא מספרת ומוסיפה שבעקבות ההישגים והפרסום שלה היא מתחילה לראות שינוי בחברה הדרוזית. "עם הזמן, כשהתחילו להכיר אותי, אני רואה שיש יותר מודעות ויותר נשים התחילו לרוץ ולעשות ספורט".

כרואן חלבי בתחרות סבב האתלטיקה. "יותר נשים בעדה התחילו לרוץ ולעשות ספורט" (צילום: אלבום פרטי)
כרואן חלבי בתחרות סבב האתלטיקה. "יותר נשים בעדה התחילו לרוץ ולעשות ספורט" (צילום: אלבום פרטי)

"אחד האתגרים בחברה שלי הוא שלא מכירים כל כך אתלטיקה, כי זה לא חלק מהתרבות", מספרת חלבי. "עם הזמן המשפחה שלי התחילו להבין את הספורט הזה. קשה לי עדיין עם זה, אבל לקח לי שש אליפויות ושיא ישראל, כדי לגרום להם להבין".

את השינוי העמוק יותר בחברה הדרוזית חלבי מתכננת בעתיד הרחוק יותר. "הרבה שואלים אותי מתי אתחיל לאמן, זה משהו שאני אשים על הפרק בעתיד. כעת, להתאמן מקצועית ולאמן זה בלתי אפשרי. כעת, חלבי מסמנת לעצמה את המטרות הקרובות יותר: "לנסות להגיע לאליפות אירופה. בשנה שעברה חסרו לי 3 שניות בשביל להשתתף בגביע אירופה ב-10,000 מטר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!