דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.2°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.2°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 20.3°באר שבע
  • 29.3°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 15.0°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תנופת ההסכמים הקיבוציים נמשכת: הסכם מיוחד ל-400 עובדי עמידר

ההסכם יכלול תוספות שכר קבועות ותוספות דיפרנציאליות על עמידה ביעדים | כל עובד יקבל מענק חתימה בסך 1,000 ש"ח | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "לעובדי עמידר יש חלק משמעותי במציאת פתרונות דיור לאוכלוסיות חלשות"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:
ההסתדרות, הנהלת עמידר החדשה (החברה הלאומית לשיכון בישראל בע"מ) וועד עובדי החברה חתמו היום (חמישי) על הסכם קיבוצי מיוחד בחברה. ההסכם, שיחול על כ-400 עובדים, יהיה בתוקף עד שנת 2026.

ההסכם, שהוא חלק מתהליך ההתייעלות בחברה ומשמעותו יותר כסף לדיור הציבורי, כולל תוספות שכר קבועות ותוספות דיפרנציאליות, שיחושבו בהתאם לביצועים ועמידה ביעדים. כל עובדי עמידר יקבלו מענק חתימה של 1,000 שקל. עוד סוכם כי החברה תשתתף בביטוח הבריאות של העובדים.

במסגרת ההסכם תוכל עמידר לתגמל לראשונה את עובדי השטח בחברה, שנמצאים בעבודה ישירה מול דיירי הדיור הציבורי, ולשפר את איכות השירות והמענה. במסגרת זו יקבלו כלל מנהלי תיקי הלקוחות בעמידר רכב שיסייע להם לתת מענה מהיר לזכאי הדיור הציבורי ברחבי הארץ, וכן תוספת שכר חודשית של כ-2,100 שקל. בנוסף יכלול ההסכם פרישה מרצון של כ-50 עובדים ותיקים.

חתימת הסכם קיבוצי בחברת עמידר (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם קיבוצי בחברת עמידר (צילום: דוברות ההסתדרות)

מוקדם יותר היום (ה׳) נחתם הסכם קיבוצי ראשון לטכנולוגים הרפואיים בבתי החולים וקופות החולים, שיעלה את שכרם ב-300 שקלים בחודש ובמסגרתו יקבל כל עובד מענק התמדה שנתי בסך 4,000 שקלים. ההסכמים הללו מצטרפים לעשרות הסכמים קיבוציים שנחתמו בשבועות האחרונים.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "לחברת עמידר, לה תפקיד היסטורי בבניין הארץ, יש תפקיד חשוב במציאת פתרונות דיור לאלו שידם אינה משגת לרכוש או לשכור דירה בשוק החופשי. בתקופה שבה מחירי הדיור בישראל רק עולים ועולים לרמות בלתי אפשריות, אסור להשאיר את האוכלוסיות החלשות מאחור, ולעמידר יש חלק משמעותי במציאת פתרונות הולמים עבורן. אני מברך את גיל בר-טל, משרד האוצר, הנהלת עמידר, ועד העובדים וכל מי שהיה מעורב במו"מ להשגת ההסכם הקיבוצי בחברה. נמשיך ונפעל לטובת העובדים בישראל".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל: "אני שמח שלאחר תקופה ארוכה חודש ההסכם הקיבוצי. במו"מ ובשיתוף פעולה בין ההנהלה לנציגות העובדים, הושגו הישגים משמעותיים לעובדי עמידר ביניהם תוספות שכר משמעותיות, השתתפות ההנהלה בביטוח בריאות לעובדים ושורה של הטבות שמביעות הערכה לעובדים על מסירותם. יחסי הכבוד והאמון בין ההנהלה לוועד העובדים הביאו לתוצאות מצוינות. תודה ליו"ר ועד העובדים מלכי משולם ולכל חברי הוועד על עמידתם האיתנה על משמר זכויות העובדים ולהנהלה על שיתוף הפעולה. כך נראים יחסי עבודה קיבוציים במיטבם ואני מברך על כך".

"ההסכם מתקן עוול של שנים"

יו"ר עמידר יאיר זילברשטיין: "מדובר בצעד מרכזי וחשוב המקדם את החברה ועובדיה, ומצטרף לתנופה של עמידר בימים אלו, ולשינוי המשמעותי בחברה הכולל אישור מבנה ארגוני חדש ואיוש שדרת ההנהלה באנשי מקצוע מהמעלה הראשונה. ההסכם נחתם ברוח טובה ובהבנה, הן מצד ההנהלה והן מצד העובדים שזו התוצאה הטובה עבור כולם. ההסכם מתקן עוול של שנים, בהן שכרם של העובדים לא שיקף נאמנה את תרומתם להצלחת החברה, והוא מהווה אבן דרך משמעותית. אני מברך את הנהלת החברה, ועד העובדים ויתר השותפים להסכם על עבודתם המאומצת ועל הרוח הטובה ושיתוף הפעולה".

מנכ"ל עמידר, יגאל אהרוני: "כמי שצמח בתחום משאבי האנוש, בעיניי עובדי החברה הם ליבתה, בפרט בחברת עמידר, בה נדרשת עבודה רגישה ואכפתית בקרב קהילת הדיירים. אני שמח על שיתוף הפעולה עם נציגי משרד האוצר, ההסתדרות, ועד העובדים בראשות מלכיאל משולם, סמנכ"ל משאבי אנוש ארז הנקין, סמנכ"ל הכספים טלי סימון, מנהלת תחום חברות ממשלתיות ביחידת הממונה על השכר באוצר טלי אוברמן וחברי ההנהלה למען קידום המטרה המשותפת של כולנו – חיזוק העובדים ובניית בסיס איתן שיאפשר המשך תנופת עשייה בדיור הציבורי".

יו״ר ועד עובדי עמידר, מלכיאל משולם: "לאחר תהליך ארוך ומורכב, אנו שמחים להביא לעמידר הסכם שכר חדש המהווה אבן דרך משמעותית בתנאי ההעסקה של עובדי החברה בהווה ובעל ערך רב, בתנאי הפנסיה, לעתיד. ראינו לנגד עינינו את טובת העובדים, הן בשכר השוטף והן בהסתכלות ארוכת טווח לעתיד, גם בעת פרישה. בימים לא פשוטים אלה, אני מודה להנהלת החברה ולהסתדרות. יחד הבאנו בשורה לחברה ולתחום הדיור הציבורי בישראל, והכל מתוך ראייה וחשיבה על העובדים הנושאים בנטל השירות".

במו"מ לחתימת ההסכם היו מעורבים מטעם ההסתדרות: יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל, ראש חטיבת מוסדות לאומיים, חברות ממשלתיות וחברות הגז בהסתדרות המעו"ף עו"ד אסף אדר, עו"ד הילה גבר מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, עו"ד יעל שילוני ואקטואר אבי עייש. מטעם אגף שכר במשרד האוצר השתתפו רכזת תחום חברות ממשלתיות טלי אוברמן, ליעוז כהן ועו"ד מאור לזר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!