דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עצמאים ושכירים יהיו זכאים לשלושה חודשים נוספים בתשלום על דמי הבידוד

הביטוח הלאומי עדכן בוועדת העבודה והרווחה שהחל מה-1 באפריל יוכלו עצמאים להגיש תביעות לקבלת דמי בידוד | ח"כ אפרת רייטן: "נוודא שהתשלומים יועברו כבר בתחילת החודש הקרוב"

הפגנת עצמאים בתל אביב, שלישי 25 בינואר 2022 (צילום: הדס יום טוב)
הפגנת עצמאים בתל אביב, שלישי 25 בינואר 2022 (צילום: הדס יום טוב)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת העבודה והרווחה האריכה את הזכאות לדמי בידוד לעצמאים ולשכירים בשלושה חודשים נוספים עד ה-31 במאי. הביטוח הלאומי עדכן את הוועדה שהחל מה-1 באפריל יוכלו עצמאים להגיש תביעות לקבלת דמי בידוד, ושהוא מעריך שעד אמצע אפריל ישולמו הסכומים בפועל."ב-1 באפריל טופס התביעה אמור לעלות לאוויר והעצמאים יוכלו לקבל דמי אבטלה רטרואקטיבית מאז יולי" אמרה רינת זקן, אחראית תשלום דמי הבידוד בביטוח הלאומי. "הטופס יעלה ונתחיל לשלם".

זקן הבהירה שלהערכתה ייקח כשבועיים בין הגשת התביעות לתשלום והוסיפה כי באתר הביטוח הלאומי הוקם כבר דף נחיתה עבור עצמאים בו ניתן להתעדכן. לוחות הזמנים שנקבעו לביטוח הלאומי להשלמת התהליך קבעו כי עליהם לסיים בהקמת המערכת עד מאי, שלושה חודשים לאחר פרסום חוק דמי בידוד לעצמאים ברשומות.הצעת האוצר המקורית הייתה להאריך את הזכאות לדמי בידוד בחודשיים בלבד, בעלות של 40 מיליון שקלים, אולם לבקשת הוועדה בראשות ח"כ אפרת רייטן (עבודה) נועצו הפקידים באוצר והסכימו להארכת הוראת השעה בחודש נוסף על מנת לא לחייב את כינוס הוועדה במהלך הפגרה.

יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אפרת רייטן מרום (צילום ארכיון: דוברות הכנסת/נועם מושקוביץ)
יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אפרת רייטן מרום (צילום ארכיון: דוברות הכנסת/נועם מושקוביץ)

תשלום דמי בידוד לעצמאים מאומתים – לא הוארכה, ועצמאים אלו אינם זכאים לדמי בידוד החל מסוף חודש פברואר (שכירים מאומתים זכאים לתשלום דמי מחלה על חשבון ימי מחלה צבורים). לצד זאת לא הוארכה הוראת השעה שהאריכה את מספר ימי הבידוד להם זכאים עצמאים ל-4, והחל מתחילת מרץ הם זכאים ל-3 ימי בידוד בלבד בתקופת בידוד. גם זכאותם של שכירים לדמי בידוד בגין יום הבידוד הראשון, פגה בתחילת חודש מרץ.

כזכור, שווי יום בידוד לעצמאי שעומד בהגדרות הביטוח הלאומי עומד על 570 שקלים. אם הוא אינו מחוסן או מחלים בהגדרות משרד הבריאות, זכאי ל-75% משווי יום הבידוד – 427.5 שקלים ליום. שווי יום בידוד לעצמאי שאינו עומד בהגדרת עצמאי של הביטוח הלאומי עומד על 285 שקלים. אם אינו מחוסן או מחלים בהגדרות משרד הבריאות, הוא זכאי ל-75% משווי יום הבידוד – 214 שקלים.

שר האוצר אביגדור ליברמן: ״אנחנו ממשיכים להיות קשובים ולהעניק סיוע ממוקד היכן שצריך. הארכת תשלום דמי הבידוד בשלושה חודשים נוספים תחזק את הוודאות בקרב העצמאים, השכירים והמעסיקים שהם מנוע הצמיחה של המשק".יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אפרת רייטן הוסיפה שהוועדה תומכת בחוק המוצדק ופועלת על מנת לוודא שהביטוח הלאומי יחל להעביר את התשלומים כבר בתחילת החודש הקרוב.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!