דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שכר שעתי גבוה מהמינימום, כרטיס אוכל נטען: הסכמים קיבוציים בקבוצות פז, הוט ופרטנר

2 הסכמים חדשים שנחתמו היום (ד׳) מצטרפים ל-3 נוספים שנחתמו בשבוע החולף במקצועות הבריאות, הבניין והמחלבות | "ההסתדרות גדלה בכל ענפי המשק״ אומר ארנון בר-דוד, ״כולל בענף התקשורת והסלולר״

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, ועד העובדים ונציגי ההנהלה חתמו היום (ד') על הסכם קיבוצי ראשון לעובדי חברת "ניתוב" מקבוצת פז. כ-450 עובדי החברה מתדלקים, פקידים, סגנים ומוכרנים הצטרפו להסתדרות בשנה שעברה.

לפי ההסכם, בעלי תפקידים מיוחדים יקבלו שכר שעתי גבוה יותר משכר המינימום המוגדר בחוק, ותעריפים אלה יגדלו יחד עם כל שינוי בשכר המינימום במשק.

החל מסוף ינואר 2022 ורטרואקטיבית, יועלה שכר סגני מנהלי התחנות. בנוסף ייהנו מתוספת שכר שנתית שבין 2.4-2.9% בכל ארבע השנים הקרובות מדי חודש אפריל. בתום חמש שנות העסקה יזכו לקרן השתלמות עם 5% הפרשות מעסיק. תקציב הרווחה יעמוד על 200 שקל לעובד לשנה. העובדים יהיו זכאים לראשונה לדמי אש"ל יומי ויקבלו שי לחגים ולימי הולדת.

חתימת הסכם ניתוב (צילום: ההסתדרות)
חתימת הסכם ניתוב (צילום: ההסתדרות)

"בשירות הציבורי, בתחומי הרווחה או בתעשייה״, אומר ארנון בר-דוד, ״ההסתדרות נמצאת בכל מקום ופועלת לשפר את תנאי העובדות והעובדים באשר הם. בזכות ההסכם הזה, מאות צעירות וצעירים יוכלו לחוש גאים יותר שהם משתכרים טוב יותר ושמישהו רואה אותם. ההסתדרות היא הבית של העובדים בישראל וככזאת היא תמשיך לדאוג לכלל ענפי המשק".

יו"ר איגוד עובדי התעשייה בהסתדרות גבי אסרף אומר שההסכם הקיבוצי המיוחד לעובדי ניתוב הוא בשורה אמתית לעובדים המוחלשים, רובם צעירים אחרי שירות צבאי שעושים עבודה מועדפת.

״ההסכם משפר את תנאי ההעסקה של העובדים החדשים שהיו מועסקים טרם חתימת ההסכם בשכר מינימום״, אומר אסרף, ״שכר העובדים הללו יהיה גבוה ב-3.25% משכר המינימום הקיים וכפי שיעודכן בשנים הקרובות. אני שמח על ההישגים הללו שהבאנו לעובדים שעובדים קשה ומגיע להם להשתכר טוב יותר וליהנות מתנאים משופרים".

תוספת של 3% לשכר, וכרטיס הסעדה של 38 שקלים

הסכם קיבוצי חדש נחתם גם בחברת PHI Networks. ההסכם, שיהיה בתוקף לשלוש שנים, יחול על כ-105 עובדי חברת התקשורת המנהלת את רשת הרדיו של החברות פרטנר והוט מובייל (ונמצאת בבעלות משותפת של השתיים). החברה, שמשרדיה באיירפורט סיטי, הוקמה במסגרת מיזם איחוד שירותי רשת הסלולר של חברות האם. עתה נחתם בה הסכם קיבוצי חדש.

חתימת הסכם PHI NETWORKS (צילום: ההסתדרות)
חתימת הסכם PHI NETWORKS (צילום: ההסתדרות)

בין עיקרי ההסכם תוספת שכר של 3% בשנת 2022; הגדלת ההפרשות לפנסיה ולפיצויים גם על רכיב השעות הנוספות בפועל לטכנאי אתרים ולמומחי רדיו (שאינם מקבלים תוספת גלובלית בגין אותן שעות; הגדלת מספר ימי החופש על חשבון המעסיק בערבי החג משניים לארבעה; הגדלת השתתפות החברה בכרטיס ההסעדה הנטען ל-38 שקל ליום; הסדרת מכסת והליכי ההתייעלות לתקופת ההסכם בתנאי פרישה מיטיבים; פרט לכל אלה, יישמרו הזכויות מההסכם הקיבוצי הקודם שנחתם ב-2017.

ארנון בר-דוד אומר שההסתדרות ממשיכה לצמוח ולהיות הבית של העובדים בישראל בכל ענפי המשק. ״הגדילה של ההסתדרות לא פוסחת גם על ענף התקשורת והסלולר״, אומר יו״ר ההסתדרות, ״אני שמח על ההסכם הזה שמבטא שיתוף פעולה והסכמות, ונובע מתוך הבנה שחיזוק העובדים הוא חיזוק של החברה עצמה בשוק התחרותי הזה״.

מנכ"ל PHI Networks אייל אילוז: "מאז הקמתה של PHI ולאור ייחודיותה כחברת מיזם משותף לפרטנר והוט מובייל, מיוחסת חשיבות רבה להסדרת תנאי העובדים, לצד אתגריה המקצועיים.

הסכם במחלבות שטראוס (צילום: ההסתדרות)
הסכם במחלבות שטראוס (צילום: ההסתדרות)

״זהו צעד נוסף וחשוב ביכולתה של החברה להיטיב עם עובדיה ועם עתידם הפנסיוני, המחזק את השותפות והמחויבות ההדדית, ואת חוסנה הטכנולוגי של רשת הסלולר הטובה בישראל״.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק יקי חלוצי: "מקום עבודה מאורגן בהסתדרות הוא מקום עבודה טוב יותר. יחד עם ההנהלה עשינו תיקון חשוב ותקדימי במתכונת ההעסקה, ודאגנו לעתיד העובדים. מעתה כל שכר הטכנאים יבוטח לפנסיה״.

יו"ר ועד עובדי PHI Networks יצחק מילשטיין: "ההסכם החדש מהווה בשורה חשובה לעובדים. גם בתקופה מורכבת ומאתגרת זו הצלחנו לשפר באופן ניכר את תנאי העובדים ולשמור על היציבות התעסוקתית שלהם. ההסכם מבטא הבנה משותפת של הוועד וההנהלה כי הנכס האמיתי של PHI  הוא ההון האנושי האיכותי הקיים בחברה, ומכאן החשיבות בטיפוחו ובהשקעה בו ביתר שאת".

5 הסכמים בשבוע החולף

שני ההסכמים מהיום מצטרפים לשלושה נוספים שנחתמו במקצועות הטכנולוגים הרפואיים, חברת עמידר ומחלבות שטראוס. כ-1,000 עובדי הטכנולוגים הרפואיים יקבלו מענק התמדה שנתי ותוספות שכר במסגרת ההסכם הקיבוצי. ההסכם של כ-400 עובדי עמידר תקף ל-4 שנים וכולל תוספות שכר ומענק חתימה. כ-390 עובדי שטראוס יקבלו מענק של 800 שקלים והרחבה של ההפרשות לקרן ההשתלמות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!