דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף ללא גבולות

נגיף ללא גבולות: חובת המסכות תבוטל בארה״ב, מורים דורשים בתי ספר מוגנים

המורים במיניאפוליס טוענים ששכרם נמוך מהממוצע בערים אחרות במינסוטה, ודורשים אמצעים להגן על עצמם ועל התלמידים מפני הדבקה | חובת המסכות בארצות הברית תבוטל לחלוטין ב-26 במרץ | ממשלת הונג קונג מתקשה להחליט איך לבלום את התמותה בעיר | ההנהגה באוסטריה חזרה בה מהכוונה לחייב את כל המבוגרים להתחסן

הפגנת מורים במיניאפוליס, מינסוטה (צילום: Elizabeth Flores/Minneapolis Star Tribune/TNS/ABACAPRESS.COM)
הפגנת מורים במיניאפוליס, מינסוטה. "למען עתיד טוב יותר לכולם" (צילום: Elizabeth Flores/Minneapolis Star Tribune/TNS/ABACAPRESS.COM)

ארצות הברית

המורים בבתי הספר הציבוריים במיניאפוליס, מינסוטה, קיימו אתמול (שלישי) הכריזו על שביתה, בדרישה לשכר גבוה יותר ולבתי ספר בטוחים יותר. ההורים נאלצו להתמודד עם חוסר ודאות, מצב לא חדש בתקופת הקורונה.

ראשי האיגוד הבהירו שהצדדים רחוקים מהסכמות לגבי הצפיפות בכיתות והסיוע הנפשי לתלמידים. עבור משפחותיהם של 29 אלף התלמידים במחוז הגדול ביותר במדינה, שביתה של 3,300 מורים משמעותה חזרה למאמצים לאזן בין עבודה לבין דאגה לילדים.

"לכולנו יש עבודות אמיתיות", אמרה מולי דנגלר, שבנה הוא תלמיד כיתה א' בבית ספר יסודי בעיר. "אולי היום זה בסדר שהמורים ישבתו, אבל לא ייתכן שזה יימשך". דנגלר, נשיאת ועד ההורים, אמרה שהוועד משתמש בווטסאפ כדי לעדכן את ההורים, לחבר אותה לסיוע ולארגן קבוצות לימוד.

השכר השנתי הממוצע של מורה במיניאפוליס מגיע ליותר מ-71 אלף דולר, נמוך בהשוואה לשאר הערים, לטענת האיגוד.

"אנחנו שובתים כדי להבטיח בתי ספר בטוחים ויציבים, למען שינוי מערכתי, למען התלמידים, למען עתיד העיר ועתיד מערכת החינוך", אמרה גרטה קלהן, נשיאת איגוד המורים בפדרציית המורים, בנאום שנשאה בהפגנה של 100 חברי איגוד מחוץ לחטיבת ביניים בעיר.

הוואי, המדינה האחרונה בארצות הברית שבה עדיין חלה חובת מסכה הודיעה שתבטל אותה ב-26 במרץ, כך הודיע המושל דיוויד איגה. באורגון ובוושינגטון תבוטל החובה כבר ביום שישי הקרוב.

איגה אמר שנתוני ההדבקה והאשפוזים בהוואי נמצאים בירידה. הממוצע השבוע של נדבקים חדשים עומד על 140, לדבריו, בעוד לפני שבוע הגיע ל-300. נכון לאתמול, 48 חולים אושפזו בבתי החולים. הוא הוסיף שהפעם האחרונה שבה מספר המאושפזים היה נמוך מ-50 היה בקיץ.

הונג קונג

הנשיאה קארי לם אמר היום שצמצום התמותה בגל התחלואה שפוקד את העיר נמצא בראש סדר העדיפויות שלו, והודיע שהתוכנית לבדיקה של כל האוכלוסייה תוקפא.

לם אמרה שאין "נקודת זמן מדויקת" לבדיקה של כל האוכלוסייה, שבועיים אחרי שאמרה שהמבצע יסתיים החודש. בהודעתה הקודמת רמזה לם על סגר שיוטל על העיר, וגרמה לכך שאזרחים רבים רוקנו את מדפי הסופרמרקטים מסחורה.

בעיר מתגוררים 4.7 מיליון תושבים, והתפרצות הקורונה בה הובילה לסגירת מסעדות וחנויות. יותר מ-500 אלף נדבקו ויותר מ-2,000 מתו מאז תחילת הגל החמישי בסוף דצמבר, רבים מהם מבוגרים ולא מחוסנים.

הממשלה מתמקדת בצמצום התמותה והתחלואה הקשה, ועוקבת בדאגה אחרי ההתפשטות המהירה של הנגיף, אמרה לם במסיבת עיתונאים עם בכירים נוספים בממשלה.

אוסטריה

הממשלה הודיעה היום שלא תחייב את רוב האזרחים המבוגרים להתחסן, בניגוד לתוכניותיה. חובת ההתחסנות על בני 18 ומעלה עוגנה בחוק בחודש שעבר, חודשיים וחצי אחרי שהממשלה הכריזה על כוונתה לחוקק אותה, בשיא גל הדלתא.

מאז, תחושת הדחיפות נעלמה. לפי התוכנית המקורית, המשטרה הייתה אמורה לבדוק תעודות חיסון לנהגים בכבישים, ולקנוס ב-600 אירו מי שנמצא לא מחוסן. העונש המרבי היה יכול להצטבר ל-3,600 אירו במקרה שאדם מתעקש לא להתחסן.

אבל רשות השידור האוסטרית דיווחה שהממשלה הודיעה היום על השעיית החובה להתחסן. ועדת מומחים תתכנס באמצע יוני כדי להמליץ על צעדים עתידיים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!