דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קק"ל

קק"ל / מנכ"ל קק"ל מאיר שפיגלר יזומן לשימוע לפני פיטורין

דירקטוריון הארגון בחר וועדה שתבחן את תפקודו הניהולי של שפיגלר, על רקע טענות לאווירה עכורה בארגון ולשימוש בחברת חקירות למעקב אחר העובדים. המנכ"ל בתגובה: "אין בכוונתי לסטות מהמשך הטמעת התהליכים הנורמטיבים בקק"ל"

הקרן הקיימת לישראל (צילום אילוסטרציה: דבר ראשון).
הקרן הקיימת לישראל (צילום אילוסטרציה: דבר ראשון).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

דירקטוריון הקרן הקיימת לישראל החליט אתמול (שני) כי מנכ"ל הארגון מאיר שפיגלר יזומן לשימוע שבו יוחלט על המשך העסקתו. בישיבת הדירקטוריון הוחלט כי תוקם ועדה בת שבעה חברים שתבחן את תפקודו של המנכ"ל ותוסמך לזמן אותו לשימוע לפני פיטורים. ברקע עומדות טענות כנגד אופן הניהול של שפיגלר וכן שימוש בחברת חקירות לשם ביצוע מעקבים אחרי עובדים בארגון.
"את ההצעה העליתי כבר לפני כמה חודשים על רקע תפקוד המנכ"ל ופעולותיו בארגון". אמר ל"דבר ראשון" משה דבוש, נציג מפלגת העבודה בדירקטריון, "לטעמי הוא מביא את הארגון הזה לתרבות רעה בהתנהלות שלו מול הסמנכ"לים והמנהלים. הוא לא מתייחס אליהם אין ישיבות עבודה וגם לא ישיבות צוות, שהוא משנה בדקה התשעים. כל פעם כשמישהו מהמקורבים שלו מתקשר לבקש משהו הוא הופך תוך שניה את ההחלטות למה שהוא רוצה, זו התרבות. חוץ מזה מי שלא הולך בדרכו, הוא דואג לחסל אותו".

לאחרונה נחשף ב"וואלה" כי שפיגלר שכר חוקרים פרטיים על מנת שיעקבו אחר עובדי קק"ל ויבררו האם הם מגיעים לעבודה כפי שהם מדווחים. ועד עובדי קק"ל גינה בתוקף את השימוש בחברת החקירה הפרטית והנושא אף נדון לאחרונה בוועדת האתיקה של הארגון. דני עטר, יו"ר קק"ל שהופיע מול הועדה גינה את את המהלך וכינה אותו אגרסיבי. כמו כן גינה עטר את אי-הגעתו של שפיגלר למפגש גישור שניסה עטר לארגן בין המנכ"ל לבין ארגון העובדים.

לדבריו של דבוש קיימת עצומת עובדים הקוראת לפיטורי המנכ"ל, אך עם זאת הוא מדגיש כי פרשה זו אינה הסיבה להצבעת אי-האמון: "הגשתי את זה לפני שידעתי שמתנהל מעקב כנגד עובדים, אבל זה בהחלט הקש ששבר את גב הגמל של חלק מהחברים. זה דבר קשה. היות שאני גם סגן יו"ר מרחב השפלה בהסתדרות, אז הנושא הזה גם חורה לי.אבל זו לא היתה הסיבה שבגללה התחלתי את המהלך כבר לפני מספר חודשים. זה עוד נדבך. אם כל העובדים היו זהים מבחינתו ובכל העובדים היה צורך לטפל, ולבדוק – ניחא. אבל הוא עושה איפה ואיפה – מי שקרוב אליו הוא מכסה עליו, ומי שלא הוא מחפש אותו, הוא מוציא חוקרים ומנסה לפטר אותו". לדבריו לפני כשנה הורה שפיגלר להתקין מצלמות בארונות חשמל, וננזף בנושא על ידי הדירקטריון.

בתגובה לדיון אמר המנכ"ל מאיר שפיגלר אמר ל"כלכליסט" כי "בכל מקרה, אין בכוונתי לסטות כהוא זה מהמשך הטמעת התהליכים הנורמטיבים בקק"ל לרבות חיוב כל העובדים לדווח נוכחות במערכת מקוונת".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!