דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
27.4°תל אביב
  • 24.9°ירושלים
  • 27.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 25.4°אשדוד
  • 25.8°באר שבע
  • 32.6°אילת
  • 25.8°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 27.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

"אני מרחפת מעל המים": גל צוקרמן היא התקווה האולימפית של ישראל בדגם הקייט פויל

הגולשת הצעירה מקיבוץ שדות ים זכתה השנה במדליית הזהב באליפות העולם עד גיל 19 שנערכה בעומאן | בראיון ל'דבר' היא מספרת על המעבר לדגם החדש שהחזיר לה את האהבה לגלישה והדרך לאולימפיאדת פריז 2024: "משקיעה בזה יותר מכל דבר שעשיתי בחיים"

גל צוקרמן גולשת בדגם הקייט פויל. "המטרה היא להגיע לאולימפיאדה ולייצג את ישראל בכבוד" (צילום: סנדר ואן דר בורך)
גל צוקרמן גולשת בדגם הקייט פויל. "המטרה היא להגיע לאולימפיאדה ולייצג את ישראל בכבוד" (צילום: סנדר ואן דר בורך)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גל צוקרמן היא חלק ממסורת של אלופי שייט שהגיעו מקיבוץ שדות ים. הגולשת הצעירה (18) הפכה בשנה האחרונה לתקווה אולימפית ופרצה לתודעה הספורטיבית עם זכייתה באליפות העולם עד גיל 19 בדגם ה"קייט פול" שנערכה בחודש דצמבר בעומאן. בהמשך גם זכתה באליפות ישראל לבוגרות שנערכה בחודש פברואר באילת.

זו הייתה אליפות העולם הראשונה לנוער בדגם הקייט פויל, שיכנס למשחקים האולימפיים בפריז 2024. הקייט פויל דומה לגלשן מצנח רחיפה רגיל, אולם מותקנת בו כנף תת מימית לגלשן, דבר המרים אותו מעל פני המים ומאפשר הגעה למהירויות גבוהות של עד 65 קמ”ש.

"להגיע לתחרות הזו ולייצג את ישראל זו הייתה הרגשה מדהימה, הדבר היחיד הטוב יותר מהזכייה הייתה הדרך בה הצלחתי לעשות את זה", אומרת צוקרמן בראיון ל'דבר'. השתתפותה באליפות העולם הייתה במעטה חשאיות, בעקבות הסכם שהושג בין נציגי עומאן לאיגוד השייט העולמי. השייטים הישראלים לא הופיעו בפרסומים של התחרות, התבקשו לא לשאת דגל או סמלי ישראל ולא לעלות לפודיום עם דגל ישראל.

"בכל שיוט אני מגיע כדי לנצח"

לעומאן היא הגיעה ללא ציפיות מיוחדות וסיימה עם זכייה במדליית הזהב, לאחר שניצחה את כל 18 השיוטים בתחרות והקדימה את ג'וליה דמשוויץ', אלופת אירופה לבוגרות. "ממש לא ציפיתי שזה יקרה, חשבתי שאסיים שלישית או רביעית. בכל שיט אני מגיעה כדי לנצח, זה לא משנה עם איזה ציפיות באתי לתחרות".

גל צוקרמן (במרכז) זוכה באליפות העולם לנוער בדגם הקייט פויל (צילום: איגוד השייט בישראל)
גל צוקרמן (במרכז) זוכה באליפות העולם לנוער בדגם הקייט פויל (צילום: איגוד השייט בישראל)

הגולשת הישראלית היא בתם של השייטת שני קדמי שייצגה את ישראל במפרשית דגם 470 במשחקים האולימפיים באטלנטה 1996 וסידני 2000 אותה סיימה ביחד עם שותפתה ענת פבריקנט, במקום הרביעי. אביה הוא אלי צוקרמן שהתחרה גם הוא מפרשית דגם 470 באולימפיאדת סידני וסיים במקום ה-13 ביחד עם שותפו אלעד רונן. "ההורים שלי ראו שאני רוצה להיות בשייט, אז הם עזרו לי ודחפו אותי כמה שאפשר".

באופן טבעי הספורטאית המוכשרת עשתה את צעדיה הראשונים בשייט תחרותי כבר בכיתה ד'. "במהלך השנים עברתי דגמים והשתפרתי, הייתי אלופת ישראל בדגמי אופטימיסט וב-420 וטסתי לאליפויות עולם ואירופה", היא מספרת.

"יאללה, בואי לדבר הבא"

למרות ההצלחות באליפויות השונות, צוקרמן החלה לאבד עניין בשייט מפרשיות ופרשה מהשייט התחרותי. "לפני שלוש שנים החלטתי שהספיק לי השייט התחרותי. בכיתה י' פרשתי. אמרתי לעצמי שאני רוצה להיות רגילה".

גל צוקרמן. "אני כל כך מעריכה את החיים שלי היום" (צילום: מורן אריאל)
גל צוקרמן. "אני כל כך מעריכה את החיים שלי היום" (צילום: מורן אריאל)

הים המשיך לקרוא בשמה וצוקרמן מצאה לעצמה אהבה חדשה בדגם הקייט פויל. "התחלתי לגלוש קייט בשביל הכיף", היא מספרת. השינוי הגיע בעקבות בעקבות פניה אישית של מאמן נבחרת שחף אמיר. "הוא בא אליי ואמר לי 'יאללה, בואי לדבר הבא'. בהתחלה לא רציתי ואחר כך החלטתי לנסות".

"הייתי במחנה אימונים אחד והתמכרתי. אני מאוד שמחה שחזרתי, אני עושה דבר חדש ואני יותר משקיעה בזה מכל דבר אחר שעשיתי בחיים. אני באמת לא מתחרטת על כלום. אני כל כך מעריכה את החיים שלי היום".

"זה דבר חדש לגמרי, זה לא דומה לשום סירה שהפלגתי עליה", מסבירה צוקרמן את הייחוד של דגם הקייט פויל המהיר וההרפתקני יותר מהדגמים האולימפיים עד כה. "זה בעצם מעל המים. אני גולשת ומחוברת למצנח עם גלשן קטן שהוא נמצא מעל המים, יש לי רק סנפיר קטן שנמצאת מתחת למים ובזכותו אנחנו מרחפים ומגיעים למהירויות מטורפות".

"ההורים הם הספונסרים שלי"

כענף אולימפי חדש, נדרש מהצוות המקצועי בראשות המאמן שחף אמיר והשייטים עצמם ללמוד ולחקור את הענף והדרישות בו. "שחף משקיע בנו המון, הוא כל הזמן מחפש מה הדבר הבא שיכול לעזור לנו". חלק מהאתגרים איתם היא נאלצת להתמודד בענף החדש, היא העלויות הגבוהות שנופלות עליה ועל ההורים שלה.

גל צוקרמן באליפות ישראל בקייט פויל (צילום: יהונתן ניווירט)
גל צוקרמן באליפות ישראל בקייט פויל (צילום: יהונתן ניווירט)

"אנחנו מתחילים עכשיו לקבל תמיכה כי זה ספורט חדש. כרגע ההורים הם הספונסרים שלי", אומרת צוקרמן. "השקענו המון כסף כדי שאני אוכל להתאמן ולעבוד קשה ואני מחפשת חברה שתתמוך בי בדרך לאולימפיאדה".

כעת צוקרמן מסמנת את המטרות הבאות שלה בקמפיין האולימפי לצבירת ניקוד חשוב בדרך למאבקים על הכרטיס לפריז 2024. "יש לנו תחרויות בפלמה דה מיורקה בספרד ובהייר בצרפת. המטרה היא להשתפר בכל התחרויות, להגיע לאולימפיאדה ולייצג את ישראל בכבוד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!