דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בית הדין לעבודה דחה את בקשת הרכבת לעצור את עיצומי העובדים

שופטת בית הדין האזורי בתל אביב אסתר רובוביץ-ברכש הורתה לצדדים להיכנס למשא ומתן אינטנסיבי | יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי: "בתי הדין לעבודה נוכחו לדעת שההסתדרות וועדי העובדים נהגו בשיא האחריות כלפי ציבור הנוסעים וניהלו משא ומתן בתום לב"

עובדות תשתית ברכבת ישראל. (צילום: דוברות רכבת ישראל)
עובדות תשתית ברכבת ישראל. (צילום ארכיון: דוברות רכבת ישראל)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין לעבודה בתל אביב דחה את בקשת רכבת ישראל לעצור את עיצומי העובדים, שדורשים להסדיר את תנאיהם בתהליך חישמול המסילות, והורה לצדדים להתכנס למשא ומתן אינטנסיבי. בית הדין הורה לשרת התחבורה מרב מיכאלי להתערב גם היא במשא ומתן, אם לא יושגו הסכמות בין הצדדים תוך שלושה שבועות.

"על הצדדים לקיים משא ומתן אינטנסיבי, רצוף ויומיומי בכל הנושאים הרלוונטיים, לצורך גיבוש הסכמות וחתימה על הסכם קיבוצי", כתבה השופטת אסתר רובוביץ-ברכש. "המשא ומתן יתקיים בנוכחות הדרגים הבכירים, לרבות מנכ"ל החברה, יו"ר האיגוד ו/או יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, נציגי נציגות העובדים ונציגי הממונה על השכר וכל גורם מסייע אחר, וזאת במסגרת ישיבות יומיומיות שיתואמו לאלתר".

השופטת הנחתה את הצדדים להגיש לבית הדין את מועדי ישיבות המשא ומתן, והבהירה שאם המגעים לא יביאו להסכמות עד ה-3 באפריל, תידרש גם שרת התחבורה או נציג מטעמה להצטרף אליהם.

הבקשה לצווי מניעה הוגשה על ידי הנהלת הרכבת בטענה לחוסר הולך ומחריף בפקחים כשירים וזמינים לביצוע עבודתם, שנוצר בגלל חופשות, מחלות, בידודים, מילואים וכו'. לפי ההנהלה, הצעדים הארגוניים מונעים את הכשרת הכמות הנדרשת של פקחים חדשים, מה שלטענתה הביא לביטול קווי רכבת ולפגיעה בציבור הנוסעים.

ועד העובדים טען, נגד, שהנהלת הרכבת מפרה הסכמי הבנות עליהם חתמה, כמו גם החלטות של בית דין על פיצוי אוכלוסיות עובדים שונות. בוועד טענו גם שההנהלה פעלה לסכל את המשא ומתן הקיבוצי, בין היתר ציינו את העובדה שמנכ"ל הרכבת סירב להשתתף בישיבות משא ומתן עם יו"ר האיגוד.

בית הדין לעבודה ציין בהחלטתו שמפרוטוקול הדיון עולה שהמחסור בפקחים הוא באזור הדרום בלבד. "לא מן הנמנע להיעזר בפקחים מאזורים בהם אין מחסור, כפתרון זמני עד לסיום המשא ומתן וחתימה על הסכם קיבוצי", כתבה השופטת שציינה הנהלת הרכבת נמנעה מלמסור נתונים מספר הפקחים באזורים האחרים.

עוד ציין בית הדין שדעיכת נגיף הקורונה אפשרה את חזרתם של עובדים רבים שהיו חולים או מבודדים, והנהלת הרכבת לא סיפקה לבית הדין נתונים עדכניים על מצב כוח האדם. "לא שוכנענו (שהרכבת) הרימה את הנטל להוכיח שסידורי העבודה והרכבות בוטלו דווקא בשל חוסר בפקחים".

"פסק הדין בא אחר שבתי הדין לעבודה נוכחו לדעת שההסתדרות וועדי העובדים נהגו בשיא האחריות כלפי ציבור הנוסעים וניהלו משא ומתן בתום לב", אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי. "נמשיך להתנהל באחריות כלפי ציבור הנוסעים ולחתור להסכם קיבוצי מצוין לעובדי הרכבת".

ההסתדרות וועד עובדי הרכבת מיוצגים בהליך על ידי עורכי הדין אהוד שילוני ואלעד מורג, וכן עו"ד חנה שניצר ראש הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!