דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי הנמל החדש בדרום התאגדו בהסתדרות: ״מי שחשב להפעיל נמל עם עובדים לא מאורגנים, התבדה היום״

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: ״נפעל לשמור על זכויות העובדים ועל הצלחת הנמל, בשיתוף פעולה בין כל הצדדים״ | ההסתדרות כתבה למנכ״ל הנמל שמרגע היותה ארגון יציג, חל איסור על כל שינוי בתנאי עבודתם של העובדים״

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי נמל הדרום החדש התאגדו בהסתדרות. מהלך ההתארגנות של העובדים החל לפני מספר חודשים, והושלם היום (ב׳). המהלך קרם עור וגידים על רקע רצונם של עובדי הנמל להבטיח את עתידם התעסוקתי ולדאוג לשיפור הזכויות שלהם בעבודה. העובדים רוצים להיכנס למשא ומתן עם ההנהלה, לקראת חתימה על הסכם קיבוצי ראשון בנמל.

״אני מברך את העובדות והעובדים שהצטרפו להסתדרות״, אומר יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ״ומודה לכל השותפים שהובילו את המהלך. נפעל כדי לשמור על זכויות העובדים, למען הצלחת הנמל, ובשיתוף פעולה עם כל הצדדים״.

יו״ר איגוד התחבורה, אבי אדרי, ויו״ר מרחב אשדוד בהסתדרות, חיים שייב, כתבו למנכ״ל הנמל שהם מקווים לכונן יחסי עבודה פוריים וטובים בין נציגות העובדים לבין ההנהלה, וכי להסתדרות ידע וניסיון עתירים בתחום נמלי הים בישראל.

״מרגע היותה של ההסתדרות ארגון העובדים היציג בנמל״, כתבו אדרי ושייב, ״חל על ההנהלה איסור על כל שינוי בתנאי עבודתם של העובדים, לרבות הכנסתם של עובדים חיצוניים לעבודות הליבה בקו המים, וזאת מבלי להיוועץ בארגון העובדים היציג.

הרינו להדגיש בפניך שההסתדרות לא תהסס לפעול בכל האמצעים הארגוניים והמשפטיים העומדים לה בחוק על מנת לעמוד על כך כי זכויות העובדים וההסתדרות נשמרות״.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: ״אני גאה בעובדי נמל הדרום שלקחו את עתידם התעסוקתי בידיהם. נביא את כל העוצמות והניסיון של ההסתדרות למו״מ מול הנהלת הנמל, לטובת העובדים והחברה כאחד״.

יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות, חיים שייב: ״מדובר במהלך היסטורי שיבטיח את הביטחון התעסוקתי של העובדים, גם בנמל החדש. מי שחשב לתפעל נמל עם עובדים לא מאורגנים, התבדה היום״.

מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, עמיחי סטינגר: ״העובדים התאגדו על רקע רצונם להיות בבית גדול כמו ההסתדרות, המאגד את עובדי הנמלים בארץ״.

יו"ר ועד הפעולה בנמל הדרום, אלון אלימלך: ״אנחנו בטוחים שההנהלה תשתף איתנו פעולה, מתוך הבנה שיש לנו אינטרס משותף: טובת לקוחותינו וקיצור ההמתנה שקיימת כיום מחוץ לנמלי הים של ישראל״.

נמל הדרום הוקם כחלק מתוכנית כוללת של משרד התחבורה, משרד האוצר וחברת נמלי ישראל, לתת מענה לצורכי המשק בתחום הסחר הימי, הגידול בממדי האוניות וכדי לחזק את כלכלת ישראל התלויה בשעריה הימיים כיום. הנמל מופעל על ידי חברת הנמלים השוויצרית TIL שבשליטת חברת הספנות הבינלאומית MSC.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!