דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עימות בקואליציה: ליברמן מתכוון להסיר מכסים בחקלאות; מיכאלי דורשת דיון הממשלה

שר האוצר זימן מסיבת עיתונאים, אחרי פרסום דו"ח על פערי התיווך בחקלאות | גורמים בקואליציה כבר סימנו רפורמה חד צדדית כקו אדום | השרה מרב מיכאלי מאשימה את שרי האוצר והחקלאות: ״פועלים בשיא המשבר העולמי נגד התוצר המקומי החקלאי״

מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)
מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)
מאיה רונן

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, דורשת מראש הממשלה לקיים דיון דחוף למניעת הפגיעה בביטחון התזונתי של מדינת ישראל. שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר מתכננים לקיים מסיבת עיתונאים הבוקר (שלישי) בה יודיעו כוונתם לחתום על צווים להסרת מכסים על פירות וירקות. המהלך נעשה בניגוד לעמדת ארגוני החקלאים, וללא הסכמה עמם.

ליברמן הודיע על מסיבת העיתונאים זמן קצר אחרי פרסום דו"ח על פערי התיווך בחקלאות. הדו"ח לא קבע אם יש רווחיות עודפת במקטע החקלאות, אך העריך שהוא אחראי ל-60% מהמחיר לצרכן. בארגוני החקלאים ביקרו את הדו"ח וטענו שהרכב הוועדה ואופן פעולה מעיד ש"המסקנות היו כתובות מראש".

חברי כנסת במפלגות כחול לבן, מרצ והעבודה, כבר סימנו בעבר את קידום הרפורמה בחקלאות באופן חד צדדי כקו אדום. בתגובה להודעה על מסיבת העיתונאים אתמול אמרו גורמים כי אם יוריד מכסים ליברמן "מפורר את יסודות הממשלה", והאחריות להידרדרות שעלולה להתרחש תהיה עליו.

השרה מיכאלי כתבה לראש הממשלה: ״בממשלת ישראל יש מי שמוצא לנכון, דווקא עכשיו, לנסות להוציא לפועל מהלך דורסני כלפי התוצר המקומי החקלאי ולהביא לקריסתו. עלינו לוודא שממשלת ישראל מחזקת את התוצר המקומי החקלאי, וכי כל העוסקות והעוסקים בתחומים אלו יקבלו את כל התמיכה הנדרשת.

״המשך המציאות הנוכחית, בה שרים בממשלה, פועלים בשיא משבר עולמי חריף נגד התוצר המקומי החקלאי היא סכנה אמיתית לביטחון הלאומי והחברתי בישראל". חברי כנסת נוספים אל מיכאלי מצטרפים למיכאלי ומפנים אצבע מאשימה כלפי ליברמן ופורר ומבהירים שמצב כזה ידרדר את יציבות הקואליציה.

ראשי החקלאים בקמפיין: "בלי חקלאות אין עצמאות"

ראשי ההנהגה החקלאית מגבירים את האש במלחמה נגד רפורמה חד צדדית בחקלאות ויוצאים בקמפיין דיגיטלי חדש נגד הרפורמות בחקלאות שמובילה ממשלת בנט. בהנהגה החקלאית מציינים: "הממשלה בראשות בנט החליטה להוציא גזר דין מוות כנגד החקלאות הישראלית ולהפקיר את ביטחון המזון בישראל בידי זרים, בשעה שהעולם כולו פועל הפוך לאור משבר האקלים והמלחמה באוקראינה".

בקמפיין נאמר ש"החקלאות הישראלית אינה שונה ממחסני חירום של דלק או תחמושת. היא הביטחון של כל אחת ואחד מאיתנו בכל מזג אויר, בכל מצב ביטחוני, בחירום ובשגרה. מי שמחזיק באמצעי הייצור יעמוד גם מול הגדול שבמשברים".

את הדברים הללו טוענים בהנהגה החקלאית לאחר שמודל מוכר ובינלאומי שפיתחו 2 חוקרים בכירים בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית הציג נתונים מדאיגים בנוגע לרפורמה החד צדדית שמובילים שרי האוצר והחקלאות שבמידה והרפורמה תצא לדרך כפי שהיא, תהיה פגיעה של עשרות אחוזים 50%-65% בהכנסות של חקלאי הנגב, עוטף עזה הגליל העליון ורמת הגולן ויעלמו שטחי גידול עצומים של פירות וירקות.

על היציאה לקמפיין החליטו יו״ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג׳ג', יו״ר המגזר העסקי והתאחדות האיכרים, דובי אמיתי, יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח, מזכ״ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (אבו) וילן, ויו״ר הארגונים הכלכליים של הקיבוצים, יעקב בכר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!