דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

מדריך / איפה אפשר להתנדב ולתרום לפליטים מאוקראינה

המועצה הישראלית להתנדבות והג'וינט מחפשים דוברי רוסית או אוקראינית שיסייעו טלפונית קשישים יהודים מוגבלי תנועה באוקראינה | עמותת תנו לחיות לחיות מחפשת בתי אומנה לבעלי חיים שהגיעו עם הפליטים אבל לא מורשים לשהות בבתי מלון | ויוזמה פרטית מחברת מורות לאנגלית באוקראינה עם תלמידים בישראל

מדריכי תנועת דרור-ישראל בפעילות עם ילדים במחנה פליטים בגבול אוקראינה (צילום: דרור ישראל)
מדריכי תנועת דרור-ישראל בפעילות עם ילדים במחנה פליטים בגבול אוקראינה (צילום: דרור ישראל)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אזרחים וארגונים ישראליים מפעילים בימים אלה תכניות סיוע לאזרחי אוקראינה ולפליטים, בתוך המדינה ומחוצה לה. תכניות אלה פועלות לצד הפרויקטים שיזמה מדינת ישראל לשליחת סיוע הומניטרי וציוד אזרחי.

התנדבות ותרומות בישראל

משרד החוץ הקים מרכז לתיאום תרומות שירכז את יוזמות הסיוע ההומניטרי. על מנת ליצור קשר עם המרכז יש לפנות בדוא"ל ולציין את סוג התרומה או ההתנדבות, ופרטים רלוונטיים לגבי לוחות הזמנים, הכמויות ודרכי התקשרות לתיאום.

המועצה הישראלית להתנדבות ומחלקת בריה"מ לשעבר בג'וינט (JDC-FSU) מחפשות מתנדבים דוברי רוסית או אוקראינית  שיתקשרו לקשישים יהודים מוגבלי תנועה באוקראינה כדי לברר האם הם זקוקים לעזרה ולהעניק להם מידע ראשוני ביחס לאפשרויות הסיוע העומדות בפניהם. התנדבות או תרומה כספית – כאן.

ארגון הסיוע ההומניטרי הבינלאומי "נתן" מחפש אנשי צוותים רפואיים ואנשים עם הכשרה פסיכוסוציאלית לצורך הפעלת מרכז לפליטים בפולין. התנדבות או תרומה כספית – כאן.

רופאים דוברי רוסית או אוקראינית שמעוניינים להתנדב במסגרת שירות ייעוץ רפואי בזום לאזרחי אוקראינה, יכולים ליצור קשר כאן.

רשת 'הביגודית' של ויצו מגייסת ביגוד וציוד שיינתנו לבאים מאוקראינה ללא עלות. רשימת סניפי הרשת – כאן.

הדר שמש, אזרחית פרטית, יזמה פרויקט מקורי לחבר בין ישראלים שמעוניינים לשפר את האנגלית שלהם למורות אוקראיניות לשיעורים שיועברו בזום. השיעורים יספקו למורות פרנסה בתקופה הקשה שהן עוברות. שמש מקשרת בהתנדבות בין התלמידים לבין המורות. מידע נוסף ניתן למצוא כאן, והרשמה לפרויקט כאן.

עמותת תנו לחיות לחיות, מחפשת בתי אומנה לבעלי חיים שמגיעים עם פליטים לישראל, חלקם לא מורשים לשהות במלונות בארץ. ניתן לפנות אליהם בדוא"ל או בוואטסאפ.

חברת MyTeam, שמספקת שירותי גיוס וייעוץ משאבי אנוש לחברות הייטק בארץ ובעולם, הקימה מיזם שיסייע לפליטים אוקראינים למצוא עבודה בחברות הייטק ישראליות ולספק עבורם שירותים מרחוק. כל מי שיש לו חברים או קרובי משפחה מאוקראינה שזקוקים לעזרה במציאת עבודה שתואמת את כישוריהם, מוזמן לשלוח את קורות החיים בדוא"ל.

התנדבות במדינות סמוכות לאוקראינה

בתנועה הקיבוצית מארגנים משלחת של אנשי טיפול וחינוך דוברי רוסית ואוקראינית למדינות אירופה שגובלות באוקראינה למתן מענה נפשי ראשוני ופעילות הפגתית לפליטים. המשלחת תכלול בעלי רקע בפסיכולוגיה, עבודה סוציאלית או חינוך בלתי פורמלי. ניתן ליצור קשר בדוא"ל או בטלפון: 03-5301444.

משלחת של אנשי חינוך ישראלים דוברי רוסית ואוקראינית מתארגנת ליציאה לסיוע לפליטים במולדובה. ניתן ליצור קשר כאן.

תרומה כספית

ארגון UNICEF של האו"ם, המתמקד בסיוע לילדים, מגייס תרומות עבור ילדי אוקראינה. ניתן לתרום כאן. נציבות האו"ם לפליטים (UNHCR) מגייסת תרומות וצפויה לסייע לפליטים אוקראינים בפולין, הונגריה, רומניה וסלובקיה. ניתן לתרום לה כאן.

קונפדרציית האיגודים המקצועיים הבינלאומית (ITUC) מסייעת למשפחותיהם של חברי האיגודים באוקראינה ומגייסת לשם כך כספים. ניתן לתרום כאן.

מחנכות ומחנכי תנועת דרור-ישראל מפעילים מאות ילדים בגבול פולין-אוקראינה ובכל רחבי ישראל, במרכזים חינוכיים שפועלים מבוקר ועד ערב, 7 ימים בשבוע. לאוקראינים שמעוניינים לעלות, או שכבר נמצאים בארץ, מציעה התנועה גם פעילות לימודית בעברית. תרומות – כאן.

עמותת נגישות ישראל מפעילה את פרויקט 'הצלה נגישה' לחילוץ אנשים עם מוגבלות וקשישים מאזורי הלחימה באוקראינה למקום מבטחים. תרומות – כאן.

קמפיין החירום 'תורנו' של הסוכנות היהודית לסיוע לפליטים. תרומות – כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!