דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

2,000 ש"ח מענק: ההסתדרות ומרכז השלטון המקומי הסדירו את עבודת הסייעות בחופשת הפסח

המענק יינתן לסייעות בגני העירייה ובחינוך המיוחד שיעבדו בין 7:30 בבוקר ל-13:30 בצהריים במשך חמישה ימים | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "הסייעות עושות עבודת קודש בחינוך הילדים של כולנו, וזו רק ההתחלה בדרך לרפורמה מקיפה בתחום"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות והרשויות המקומיות סיכמו היום (רביעי) על תשלום מענק מיוחד לסייעות בגני עירייה או וגני חינוך מיוחד שיועסקו בחופשת הפסח. לפי הסיכום, כל סייעת שתועסק במשך חמישה ימים בחופשת הפסח או בפגרת האביב תקבל בנוסף לשכרה מענק בהיקף של 2,000 שקלים.

הסיכום הושג בין הסתדרות המעו"ף למרכז השלטון המקומי, מרכז המועצות האזוריות ושלוש הערים הגדולות. הסכום בסך 2,000 השקלים יינתן לסייעת שתעבוד במשך חמישה ימים בין 7:30 בבוקר ל-13:30 בצהריים. מי שתעבוד מעבר ל-13:30 תקבל סכום נוסף בגין כל שעת עבודה, מעבר לקבוע בהסכמי העבודה. סייעת שתעבוד באופן חלקי בימים הללו תקבל חלק יחסי של המענק הנוסף.

ההסתדרות, משרד האוצר והרשויות המקומיות מקיימים בימים אלו משא ומתן לקראת רפורמה בהעסקת הסייעות, שתכלול שדרוג משמעותי של שכרן ומעמד המקצוע. כחלק מההסכמות הוחלט בתחילת פברואר להגדיל את הגמול לסייעת שתחליף גננת או מורה ביסודי מ-34 שקלים ל-200 שקלים ביום. התוספת ניתנה בעיצומו של גל האומיקרון שבו גננות ומורות רבות נאלצו להיעדר מעבודתן.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "הסייעות בגנים עושות עבודת קודש כל השנה בחינוך הילדים של כולנו, וזאת בתנאים קשים של מחסור בכוח אדם ונטל הולך וגובר על כתפיהן. חייבים להרים את קרנו של המקצוע הזה, ויש כאן בשורה ראשונה בדמות מענק מיוחד על עבודתן המסורה בפסח, בזמן שהגננות נמצאות בחופש. זו רק ההתחלה בדרך לרפורמה מקיפה בתחום. נמשיך ונפעל למען כלל העובדים במשק".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס: ״הצבנו לעצמנו כיעד לפעול לשיפור מעמדן ותנאי העסקתן של הסייעות. זהו צעד נוסף בדרך לרפורמה מקיפה. הסייעות ממלאות תפקיד מרכזי וחשוב בחינוך ילדינו, שזהו התחום החשוב ביותר. הצלחנו הפעם לכלול גם את סייעות החינוך המיוחד שאין ראויות מהן לתגמול. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה למען עובדי הרשויות המקומיות״.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "העבודה הקשה, מסירות הנפש והמקצועיות חייבות לבוא לידי ביטוח בשכר הסייעות, הן בחינוך הרגיל והן בחינוך המיוחד. הסתדרות המעו"ף, בשיתוף פעולה וגיבוי מלא של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, תמשיך לפעול ולהביא לחתימת הסכמים נוספים מול משרד האוצר ומול מרכז השלטון המקומי, לשיפור שכרן ותנאי עבודתן של סייעות גני הילדים ובתי הספר, כחלק מהרפורמה הגדולה בשכר סקטור תומכות החינוך. מעתה ובעתיד יזכו עובדות החינוך המיוחד להתייחסות משמעותית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!